728 x 90

رقابت انتخاباتی یا قصد جان کلیت نظام؟ - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی در روز ۲۷بهمن ضمن پرداختن به جنگ قدرت در رأس نظام برای کرسی ریاست‌جمهوری و بحرانهای اقتصادی – اجتماعی اعم از حقوق کارگران یا گرانی و تورم و همچین بحران نظام با جامعه بین‌المللی بر سر برجام، بیش از هر چیز موقعیت لرزان نظام و فضای انفجاری جامعه را ناخواسته گواهی داده‌اند.

رقابت انتخاباتی یا قصد جان کلیت نظام؟

یکی از موضوعاتی که این فضا ضمن آن انعکاس داده‌اند جنگ باندهای حاکم برای قبضهٔ کرسی ریاست‌جمهوری نظام است. آرمان با عنوان «تبعات جدی کاهش مشارکت در ۱۴۰۰» ضمن سهم‌خواهی از حاکمیت به تهدید ورشکستگی صندوق نمایش انتخابات پرداخته و از جمله نوشته است «کاهش مشارکت تبعات جدی برای کلیت نظام سیاسی به همراه دارد. همان‌گونه که محمد صدر (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) نسبت به عواقب امنیتی آن هشدار داده است». در ادامه هم به باند رقیب گوشزد کرده: «جریانی که با تنگ‌تر کردن فضای رقابت، درصدد پیروزی خود به بهای کاهش بی‌سابقه نرخ مشارکت در انتخابات است، خواسته یا ناخواسته قصد جان کلیت را کرده است!».

مستقل هم به‌نقل از معین وزیر اسبق علوم در رژیم با اشاره به مطالبات مردم و انزوای باندهای حاکم نوشته است: «کاهش انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات به‌دلیل مشکلات اقتصادی و فراگیر شدن فقر و فساد در کشور هم واقعیت دیگری است که احساس می‌شود».

«سرچشمه شاید گرفتن به بیل» عنوان مقاله اخطاری روزنامه همدلی به باند خامنه‌ای است که با «مرگ بر روحانی» فضا را برای باند مغلوب تنگ کرده‌اند. این مقاله با اشاره به دست باز لباس شخصیهای خامنه‌ای در شعار و اقدام عملی علیه رقیبان هشدار داده: «آنچه که این موقعیت را خطرناک می‌کند این است که چه بسا در روزها و ماه‌های آینده این‌گونه پرخاشگریها برای سایر مسئولان ارشد نظام نیز تکرار شود و آنگاه مردم این حق را برای خود قائل خواهند شد که همان‌گونه که برخی آزادانه و بدون هیچ هراسی مراتب باطنی خود را نسبت به رئیس قوه مجریه ابراز داشتند، آن را نسبت به سایر قوا نیز ابراز کنند. پیش‌بینی تکرار این موقعیت، موضوع چندان دشواری نیست».

وحشت از کاسه‌های خشم لبریز شده!

در سایر موضوعات اخطارها نسبت به موقعیت انفجاری جامعه خیلی صریح‌تر و توأم با ابراز وحشت است. «کاسه صبر کارگران را لبریز نکنیم» اسم مقاله روزنامه آرمان است که هشدار داده در صورت ادامه غارت کارگران در صورتی که به آن نقطهٔ بحرانی برسیم کاری از از هیچکس بر نمی‌آید. در ادامه هم نوشته «همه مشکلات یک زمانی دهن باز خواهد کرد و در آن روزی که تحمل بخش اکثریت جامعه یعنی کارگران به اتمام برسد و کاسه صبر آنها لبریز شود، نتایج خوبی را شاهد نخواهیم بود.»

ستاره صبح هم با اشاره به کاسبان تحریم و این‌که در اثر سیاست‌های ضدمردمی آنها شکاف طبقاتی تشدید شده نوشته است «در جمهوری اسلامی اکنون یک طبقه نوکیسه به قدرت رسیده و می‌توانید آنها را در فرمانیه و زعفرانیه ببینید؛ این افراد از طریق سوآپ‌ها و رانت‌های اقتصادی و کاسبی با تحریم، میلیاردر شده‌اند».

کاروکارگر هم در مقابل رانت‌خواران بالای نظام از دیوار کوتاه کارگران و ناکارآمدی «مجلس به ظاهر انقلابی» یاد کرده و هشدار داده: «وقتی کارگران با نامه‌نگاری و بروکراسی اداری به مطالبات خود نمی‌رسند، راهی جز اعتراض ندارند». در ادامه هم به وحشت سران نظام از فضای انفجاری کارگران اشاره کرده و نوشته است مسئولان با دید امنیتی به کارگران نگاه می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21b4f0fd-99dd-4240-8530-1bd672c2c790"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات