728 x 90

روحانی؛ ترس از زوال جبهه کرونا ـ ولایت

سخن روز
سخن روز

آخوند روحانی شنبه ۲۵بهمن در ستاد کرونا تصویری تیره و تار از واکسیناسیون در جهان ارائه داد. آن هم در شرایطی که کشورهای جهان روند واکسیناسیون عمومی را شتاب داده‌اند و تقاضای فزاینده برای دریافت واکسن از سراسر جهان، شرکتهای سازندهٔ واکسن را تحت فشار قرار داده و آنها تلاش می‌کنند با افزایش تولید پاسخگوی این تقاضای سراسری باشند سازمان بهداشت جهانی هم تاکنون چندین واکسن را مورد تأیید قرار داده‌اند. اما روحانی خیلی آشکار واکسن (هر نوع واکسنی) را تخطئه کرده و می‌گوید: «واکسن ۲سال، ۴سال، ۵سال و گاهی ۱۰سال زمان می‌برد تا به یک نقطه کاملاً مطلوب برسد... و این‌که آیا واکسن‌ها در برابر ویروس جهش‌یافته مؤثر است، روشن نیست»؛ و بعد هم با رندی تلاش کرد وانمود کند دنیا از سر اجبار رو به واکسیناسیون آورده و «ناچار شدند راه اضطرار را در پیش بگیرند و مجوز استفاده از واکسن را بدهند. این از سر ناچاری بود!».

کرونا، سپر ولایت

این حرفهای روحانی در شرایطی است که خامنه‌ای با فرمان ممنوعیت «ورود واکسنهای کرونا از آمریکا و انگلیس» نشان داد برای رژیم و سران آن، فاجعهٔ کرونا در ایران نه تنها یک رخداد ناگوار نیست، بلکه دقیقاً آن را نیاز خود و لازمهٔ افزودن بر عمر ننگین رژیمشان می‌دانند و در نتیجه خامنه‌ای و روحانی با سیاست‌ها و شگردهای مختلف عمداً تلاش می‌کنند کرونا را ماندگار کنند و مردم هر چه بیشتری را درگیر آن سازند. در نتیجه امروز شاهدیم که مردم ایران پس از پشت سر گذاشتن موجهای مرگبار اول و دوم و سوم، اکنون طبق تمام خبرهای این روزها با رسیدن موج چهارم مواجه هستند؛ موجی که به گفتهٔ عموم متخصصان مرگبارتر و خطرناکتر از موجهای قبلی خواهد بود:

  • «با شروع مجدد بیماری کرونا و بیشتر شدن مراجعان به بیمارستانها و شروع پیک چهارم کرونا تمام سنین درگیر خواهند شد» (محرز، عضو کمیتهٴ حکومتی علمی کرونا۲۳بهمن
  • «اگر اوضاع کرونا تا هفته آینده در استان کنترل نشود پیک سهمگین‌تری نسبت به‌پیک اول خواهیم داشت» (رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز۲۵بهمن)؛
  • «موج چهارم کرونا در لرستان جدی است رنگ برخی از شهرها از آبی به زرد تبدیل شده است» (تلویزیون شبکه افلاک رژیم۲۵بهمن)؛
  • «روند کرونا در تهران از حالت نزولی خارج شده و نگران آغاز موج چهارم کرونا هستیم» (معاون درمان ستاد حکومتی مقابله با کرونا۲۵بهمن)؛
  • «۸ شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت» (رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز۲۵بهمن)؛ و «روند ابتلا به‌کرونا در کردستان طی روزهای گذشته روند صعودی داشته است» (ستاد حکومتی مقابله با کرونا در استان کردستان-۲۵بهمن).

 

بنابراین جای تردیدی باقی نمی‌ماند به‌رغم این‌که خود روحانی هم در حرفهای روز شنبه خود تصریح می‌کند «حرکت به سمت جهش چهارم است» اما باز هم واکسن را تخطئه می‌کند، او و اربابش خامنه‌ای چه هدفی و چه سیاستی را دنبال می‌کنند؟ آنها شعله‌های خشم سوزان مردم ایران در قیامهای دی۹۶ و آبان و دی ۹۸ را دیده‌اند و می‌دانند قیامهای بعدی بسا شعله‌ورتر است، کرونا به‌مثابه یک «امداد غیبی» به کمک رژیمشان آمد تا با استفاده از آن مانع تجمع و شکل‌گیری قیام شوند. همان متحدی که خامنه‌ای دربارهٔ آن گفت: «این (کرونا) می‌تواند یک دستاورد باشد... تبدیل می‌شود به نعمت، تهدید تبدیل می‌شود به فرصت!» (خامنه‌ای-۱۳فروردین۹۹).

 

آغاز پایان متحد نظام ولایت

اکنون که شرکت فایزر-بیوتک پیش‌بینی کرده تا پایان سال۲۰۲۱ بیش از یک میلیارد و ۳۰۰میلیون دوز واکسن تولید می‌کند (سایت رسمی شرکت فایزر-۲۸ آبان۹۹)، خامنه‌ای و روحانی دریافته‌اند که آغاز پایان «نعمت» و «فرصت» کووید۱۹ آغاز شده و دیر نیست که نظام ولایت متحد اصلی خود برای جلوگیری از قیام را از دست بدهد. هر چه هم داخل ایران تلاش کنند با ممنوع کردن ورود واکسنهای معتبر و مانور و بازی با واکسن داخلی، سر مردم را گرم کنند، وقتی جهان در حال پس زدن کرونا و غلبه بر آن است، سران رژیم چه بخواهند و چه نخواهند، در ایران هم زنگ‌های پایان کووید۱۹ به صدا در خواهد آمد.

 

و نگرانی آنها که در صحبت‌های امروز روحانی بارز بود این است که در دوران پسا کرونا با خشم انباشتهٔ مردم چه کنند؟ خشمی که فرقش با آبان۹۸ این است که نفرت ناشی از قربانی شدن بیش از ۲۰۰هزار تن از مردم ایران به‌خاطر سیاست‌های رژیم در زمینهٔ کرونا هم به آن افزوده شده! خامنه‌ای و روحانی خوب می‌دانند که «اینها خشم‌های متراکمی است که به واسطه عملکردشان و وعده‌های محقق‌نشدهٔ (سران حکومت)» در آستانهٔ انفجار است (روزنامهٔ حکومتی شرق-۲۵بهمن)؛ خشمی که یک سال است کرونا مانع بروز آن بوده و با روشن شدن چشم‌انداز پایان کرونا، تیک تاک انفجار آن نیز آغاز شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23a70f73-9dda-4852-b1dc-7eda352c1798"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات