728 x 90

دو روی یک سکه؛ چپاول و کشتار مردم

سخن روز
سخن روز

روحانی روز شنبه ۲۵مرداد در ستاد کرونا سخنرانی کرد و بار دیگر وقیحانه به‌طلبکاری از مردم پرداخت که کرونا را ساده گرفتند و دستور‌العملهای بهداشتی را رعایت نکردند و موجب برخاستن موج دوم کرونا شدند. روحانی باز هم با فرافکنی افزود: «در موج اول برخی فکر کردند این بیماری زمانش بسیار کوتاه است... در حالی که حتی احتمال دارد برای سال‌ها این بیماری باشد».

روحانی سپس با نهایت دجالگری سعی کرد با استفاده از همین عادی‌پنداری که رژیم و خود او مبلغ آنها بوده، کنکور را هم در عداد سایر موارد جلوه دهد؛ وی گفت: «تا بحث کنکور می‌شود دومرتبه بحث می‌شود آقا کنکور باشد یا نباشد؟... خب چطور توی خیابان می‌رویم؟ چطور آن تشکیلات اداری تشکیل می‌شود چطور آنجا آن مغازه هست آن پاساژ هست، کنکور هم همان جور است».

البته این استدلال را روحانی فقط برای جوانان داوطلب ورود به‌دانشگاه می‌کند، نوبت خودش که می‌رسد، حتی حاضر به‌پذیرش ریسک حضور در مجلس ارتجاع ولو به‌قیمت رأی نیاوردن وزیر پیشنهادی‌اش نمی‌شود

معنی قیاس کنکور با تجمعات ناگزیر مردم

اما مهم این است که روحانی به‌این ترتیب پذیرفت که آگاهانه و با اشراف نسبت به‌خطر انبوه مرگهای در کمین، کنکور را با شرکت نزدیک به‌دو میلیون داوطلب برگزار می‌کند.

روحانی در مورد محرم هم شکی باقی نگذاشت که رژیم می‌خواهد مراسم عزاداری محرم را به‌هر قیمت برگزار کند. وی در این باره گفت: «برای ماه محرم هم همین‌طور... عاشورا باید زنده باشد مراسم هم باید زنده بماند اما در عین‌حال همه دستورالعمل‌های بهداشتی هم باید مورد مراعات قرار بگیرد».

روشن است که رعایت دستورالعملها، تعارف و سس قضیه است و بسیاری از متخصصان و کادر درمانی، حتی در ستاد حکومتی کرونا نیز هشدار داده‌اند که رعایت دستورالعملهای بهداشتی در مراسم عزاداری محرم قابل اجرا نیست و در این صورت، پس از ماه محرم، یک طغیان وحشتناک کرونا و افزایش هولناک مرگ ومیر در چشم‌انداز است.

از جملهٔ آخرین هشدارها، رئیس بیمارستان شهدای تجریش با بیان این‌که بیمارستانهای کشور با تمام ظرفیت خود، بیمار پذیرفته و امکان پذیرش بیمار جدید ندارند، هشدار داد: «اگر تجمعات پیش رو هم‌چون آزمونهای سراسری و مراسم و عزاداریهای محرم محدود و کنترل نشود، افزایش شیوع بیماری با پاییز یعنی زمان شیوع انواع آنفولانزا هم‌زمان‌شده و قطعاً با موجی شدید و سهمگین از بیماران مواجه خواهیم شد».

اما در همین حال، شاهد اصرار جنایت‌بار آخوندهای رژیم بر برپایی عزاداری ماه محرم هستیم که نمی‌خواهند دکان روضه‌خوانی و دین‌فروشی‌شان دچار کسادی شود و از محرم بازار محروم شوند. در همین رابطه آخوند علم‌الهدی نماینده خامنه‌ای در مشهد، به‌تهدید مخالفان برگزاری مراسم پرداخت و گفت: «خدای‌نکرده اگر کسی بخواهد عزاداری انجام ندهد بداند در دادگاه اهل‌البیت محکوم و در امتحانش مردود شده است».

دولت روحانی همدست آخوندها در کشتار کرونایی

در سطح دولت نیز علاوه بر روحانی، نمکی وزیر بهداشت رژیم هم به‌رغم ابراز نگرانی‌ها و هشدارهای اولیه‌اش، در خط به‌قربانگاه بردن مردم در ماه محرم، با خامنه‌ای و روحانی همدست و هم‌سو شده و طی نامه‌یی خطاب به‌باصطلاح مردم ایران، با مقصر جلوه دادن خود مردم نوشته است: «می‌خواهیم همان‌گونه که (خامنه‌ای) گفت با رعایت شیوه‌نامه‌ها بزرگداشت عاشورا را برگزار کنیم. نگذاریم دشمنان هر گونه خیز احتمالی بیماری را به‌حساب عزاداران محرم ثبت کنند.

نمکی به‌این ترتیب پیشاپیش گناه فاجعهٔ بزرگی را هم که در راه است به‌گردن مردم انداخته است.

اصرار جنایتکارانه روحانی و شرکایش در دولت و آخوندهای حاکم بر برگزاری مراسم امسال و حتی تأکید بر این‌که باید با شکوهی بیش از سالهای گذشته برپا شود، در حالی است که آقای سیستانی در پاسخ به‌استفتای به‌عمل آمده، تصریح کرد که مراسم عزاداری بایستی در خانه‌ها و با شرکت اهل همان خانه برگزار شود و به‌خطر انداختن جان مسلمانها جایز نیست. بنابراین اصرار بر برگزاری مراسم محرم و هم‌چنین برگزاری کنکور، مطلقاً فاقد انگیزه‌های مذهبی و اقدامی عمدی برای فرستادن مردم به‌قربانگاه کروناست تا در پناه آن و در پناه اندوه و ماتم ناشی از انبوه مرگهای کرونایی، نظام فرتوت ولایت بتواند چندصباحی دیگر به‌حیات ننگین خود ادامه دهد. اما هیهات که هر کس که بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد، بغض مردم به‌ستوه آمده را متراکمتر کرده و به‌خشم‌وکین تبدیل خواهد نمود، بغضی که زود یا دیر و البته زود، خواهد ترکید و مرگ سازان سیاه‌دل حاکم را به‌سختی کیفر خواهد داد و طرحی نو در این میهن در خواهد افکند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2b308ff-f1c8-47b4-8202-733fdbfe19a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات