728 x 90

زوزه‌های احتضار و وحشت از سرنگونی در سیرک سراسری جمعه

نماز جمعه وحشت از آتش چهارشنبه سوری
نماز جمعه وحشت از آتش چهارشنبه سوری
  • در نمایش جمعهٔ این هفته ۲۴اسفند ۹۷، آخوندهای حکومتی با یک ترجیع‌بند ثابت، اساس خطبه‌های خود را به وحشت و هراس فراگیر از سرنگونی محتوم اختصاص دادند.
  • در اظهارات آنها سال ۹۸ به‌عنوان یک سال تعیین‌کننده برای نظام برجسته شده است.
  • در این سخنرانی‌های هراس‌آلود، نقش سازمان مجاهدین خلق ایران در شکل دادن به قیام و هدایت کانون‌های شورشی، بسا بیشتر از هر گاه برجسته شده است.

 

در نمایش جمعهٔ این هفته ۲۴اسفند۹۷، آخوندهای حکومتی با یک ترجیع‌بند ثابت و بر اساس خط و خطوطی که از طرف شورای سیاست‌گذاری زیر نظر خامنه‌ای به آنها داده شده، اساس خطبه‌های خود را به وحشت و هراس فراگیر از سرنگونی محتوم اختصاص دادند. در اظهارات آنها سال ۹۸ به‌عنوان یک سال تعیین‌کننده برای نظام برجسته شده است. در این سخنرانی‌های هراس‌آلود، نقش سازمان مجاهدین خلق ایران در شکل دادن به قیام و هدایت کانون‌های شورشی، مخصوصاً در آستانه چهارشنبه‌ سوری بسا بیشتر از هر گاه برجسته شده است.

وحشت دم‌افزون از سرنگونی و فعالیت کانون‌های شورشی در زمینهٔ اعتراضات و خیزش سراسری مردم و نیز فرارسیدن سال آتشین ۹۸ اکنون به کل نظام سرایت پیدا کرده است.

ترس و یأس از عواقب نظام،‌ اکنون آن‌چنان در بین مهره‌های وابسته به نظام و بدنهٔ آن عمومی شده که چه از طرف خامنه‌ای و چه از طرف گماشتگان او در سیرک‌های جمعه کتمان نمی‌شود.

 

باید پاشنه‌ها را کشید! 

آخوند لطف‌الله دژکام، امام‌جمعه شیراز:

«سال ۹۸ ممکن است دشمن، دشمنی خود را بیشتر کند لذا از همین ابتدا باید پاشنه‌ها را کشیده و همراه رهبر حرکت کنیم نه این‌که جلو زده یا عقب بمانیم».

 

نترسیم و مأیوس نشویم!

آخوند احمد علم‌الهدی:

«برای سال ۹۸ دشمن خیلی نقشه دارد و خیلی توطئه در نظر دارد... ما هم نترسیم ما هم مایوس نشویم... این انقلاب دشمن زیاد دارد همه دنیا به‌سر این انقلاب ریخته‌اند تمام قدرتهای الحادی کفر جهانی استکبار جهانی...خوب، حمله می‌کنند تحریم‌ها تهاجم‌های اقتصادی و توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف».

 

مقایسهٔ شرایط کنونی با مقطع پذیرش قطعنامهٔ ‌۵۹۸

آخوند حسین معصومی، رئیس به‌اصطلاح بنیاد شهید استان خراسان:

«عملیات مرصاد یاد همه‌تان هست آخر جنگ دشمن بعد از این‌که قطعنامه پذیرفته شد دشمن توانش را جمع کرد حمله کرد (مجاهدین) از اونطرف حمله کردند... همه بسیجیانی که شاید بعضاً خسته شده بودند بعضاً مجروح بودند وقتی فهمیدند امام‌شون... درخواست کرده با همه وجود حرکت کردند و رفتند تا از حریم کشورشون و حریم انقلاب‌شون و نظام‌شون دفاع کنند».

این مهرهٔ حکومتی با اشاره به خستگی [بریدگی] بدنهٔ نظام به بقیه به‌طور تلویحی می‌گوید که شرایط کنونی نظام، مانند مقطع سرکشیدن جام‌زهر آتش‌بس توسط خمینی است. او البته یادش می‌رود اذعان کند که در حال حاضر وضعیت برای نظام آخوندی غیرقابل مقایسه با هر زمان و کیفاً بدتر از ۳۰سال پیش است.

 

اذعان به نقش مجاهدین در سمت و سو دادن به خیزش‌های مردمی

روزگاری آخوندهای حکومتی به دستور شخص خمینی و سیاست معاویه‌وار او نام بردن از مجاهدین را بر منابر و نمایش‌های جمعه و همچنین در تبلیغات و رسانه‌های حکومتی ممنوع کرده بودند اما امروز روزی نیست که از مجاهدین نام نبرند و درصدد شیطان‌سازی از آنها برنیایند. غافل از آن که مدتهاست دکان دجالیت و دروغ گویی‌های گوبلزی در عصر ارتباطات تخته شده است و اقبال عمومی مردم و به‌خصوص جوانان روزبه‌روز به مجاهدین و حقانیت مواضع آنان بیشتر می‌شود. نفرت عمیق جوانان از این حکومت، اینک در قالب کانون‌های شورشی، با الهام از همین مواضع مجاهدین خود را به یک عشق پرداختگر بارز می‌کند. مجاهدینی که زندگی خودشان را وقف مبارزه با این رژیم ضدبشر کرده‌اند و حتی از روی میزان کینهٔ آخوندها نسبت به آنان، شیفتهٔ راه و ‌آرمان‌شان می‌شود.

 

سال سختی در پیش داریم! 

آخوند ابوالحسن حسن‌زاده، امام‌جمعهٔ اهواز:

«در خصوص اعلام نام سال آینده از سوی مقام معظم رهبری... آنچه که دولت، قوای مختلف، مسئولان و مردم باید برای سال آینده بدانند، این نام‌گذاری از سوی رهبری نقشه راه کشور خواهد بود و هیچکس اجازه ندارد در فرمایشات حضرت آقا کمترین مسامحه‌ای را داشته باشد، سال سختی را که در پیش داریم».

«سال سخت!» برای حاکمیت پا به گور آخوندی،‌ کدی است که در خیلی از جاها آن را به کار برده‌اند؛‌ از جمله در وضعیت اقتصادی رژیم اما کاربرد آن از سوی گردانندگان سیرک جمعه، بیانگر وخامت اوضاع برای کل نظام است و آنها پیشاپیش در این زمینه به یکدیگر هشدار می‌دهند.

 

اعتراف به فساد، اختلاس و زندگی لاکچری اقلیت حاکم و فلاکت اکثریت مردم 

آخوند مجتبی میردامادی، امام‌جمعه اصفهان:

«وضع اقتصادی مملکت خوب نیست، فاصله طبقاتی سر به جهنم گذاشته است، خانواده‌هایی که اتومبیل‌های میلیاردی، باغ و ویلا دارند و هر‌ خرجی بخواهند می‌کنند و در مقابل خانواده‌هایی که چیزی ندارند و به سختی زندگی را می‌گذرانند».

 

فروش مخفیانهٔ کالاهای اساسی

آخوند ابوالقاسم یعقوبی، امام‌جمعه بجنورد:

«برخی از این موریانه‌ها [فساد مالی] امروز به جان مردم و نظام افتاده و به شیادی‌هایی در بازار می‌پردازند. فروش مخفیانه کالاهای اساسی هم‌چون مرغ و ایجاد اخلال در توزیع این اقلام و از سویی عدم عمل درست از سوی دولتی‌ها باعث ایجاد وضعیت نابسامان در فروش برخی کالاها شده است».

 

شاید برخی نتوانند سفره‌ای پهن کنند

آخوند رضا سعادت‌فر، امام‌جمعه جیرفت:

«خوب است برخی آقایون به فکر مردمی باشند که توان خرید گوشت ۱۰۰هزار تومانی و پراید ۵۰میلیون تومانی ندارند. امروز با این گرانی‌ها حدود یک‌سوم از درآمد مردم به سرقت رفته است». 

آخوند کاظم نورمفیدی، امام‌جمعه گرگان:

«متأسفانه به‎جای این‌که در ایام عید نوروز سفره‎های مردم بزرگتر شود اما به‎دلیل گرانی و مشکلات اقتصادی سفره‎های مردم کوچک‎تر شد و یا حتی شاید برخی نتوانند سفره‎ای را پهن کنند».

 

اگر روزگاری آخوندهای حکومتی به دستور شخص خمینی و سیاست معاویه‌وار او نام بردن از مجاهدین را بر منابر و نمایش‌های جمعه و همچنین در تبلیغات و رسانه‌های حکومتی ممنوع کرده بودند، امروز روزی نیست که از مجاهدین نام نبرند و درصدد شیطان‌سازی از آنها برنیایند. آنچه آنها درنمی‌یابند و نمی‌توانند دریابند تخته‌شدن دکان شیادی و دروغگویی‌های گوبلزی در عصر ارتباطات است و این‌که هر اندازه از مجاهدین نام ببرند،‌ اقبال عمومی مردم نسبت به آنان بیشتر می‌شود. نفرت عمیق جوانان از این حکومت، اینک در قالب کانون‌های شورشی، خود را به یک عشق پرداخت‌گر نسبت به مجاهدین بارز می‌کند. نسلی که حتی از میزان کینهٔ آخوندها نسبت به آنان، شیفتهٔ راه و ‌آرمان‌شان می‌شود.

 

وحشت از چهارشنبه‌ سوری و فعالیت کانون‌های شورشی

با نزدیک شدن به چهارشنبه سوری، جشن ملی آتش، هراس دیکتاتوری آخوندی از فعالیت کانون‌های شورشی و همه‌گیر شدن آتش‌زدن بنرهای خامنه‌ای و خمینی رو به افزونی گذاشته است. آنها این هراس را در قالب دل‌سوزانی‌های تصنعی برای سلامت فرزندان مردم و مضرات ترقه‌بازی لاپوشانی می‌کنند. این بار جشن ملی چهارشنبه‌ سوری بیش از سالیان گذشته برای حاکمیت ایران‌ستیز آخوندی هزینه در بر خواهد داشت؛ از این رو سریالی از امامان نمایش جمعه در این زمینه به یکدگر هشدار دادند.

آخوند محمدعلی آل هاشم، امام‌جمعه تبریز:

«خانواده‌ها درخواست دارم تا از مضرات ترقه‌بازی در چهارشنبه‌ سوری با فرزندان خود صحبت کند چرا که ما خواهان شادی و خوش بودن مردم هستیم ولی به صدمات جوانان و فرزندان و مادران باردار سال گذشته ناشی از ترقه‌بازی نگاه کنید و عید خود را به عزا تبدیل نکنیم».

آخوند محمدعلی نکونام، امام‌جمعه شهر کرد:

«اجازه ندهیم رسومات غلط و بی‌پایه در این روزها مشکل‌آفرین شود و باید تلاش کنیم در سال نو گردشگری موجب ارتقای اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی در استان شود».

آخوند عبدالرحمن خدایی، امام‌جمعه سنندج:

«وقایع ناگوار چهارشنبه آخر سال در هر سال... آسیب‌رساندن به جان و مال مردم حرکتی غیراخلاقی و غیرانسانی بوده و محکوم است... خانواده‌ها با درایت خود از بروز وقایع ناگوار در شب چهارشنبه آخر سال پیشگیری کنند و این شب را مدیریت نمایند».

آخوند امین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران:

«چهارشنبه سوری آخر سال را در پیش داریم و باید خانواده‌ها هوشیار باشند و دقت کنند و مراقب فرزندانشان باشند و در این خصوص نیروی انتظامی را باید یاری کنیم تا خدای ناکرده حادثه تأسف باری به‌وجود نیاید».

آخوند تقی روحانی، امام‌جمعه رودسر:

«در آستانه چهارشنبه‌سوری... هشدار پلیس را در زمینه چهارشنبه‌ سوری جدی بگیرند و مراقبت و مواظبت لازم را داشته باشند تا فرزندانشان دچار حادثه تلخی نشوند هر چند که چهارشنبه‌سوری یک خرافات محض بوده و مربوط به ما شیعیان نمی‌شود».

آخوند احمد حسن‌زاده، امام‌جمعه کیش:

«پریدن از روی آتش، استفاده از ترقه و دیگر مواد محترقه و انفجاری عملی نادرست است نظام باید در مقابل این سنت سیئه محکم ایستاده و با آن برخورد کند و ما نیز نباید درگیر آن شویم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fad2bf6-9bc3-4f44-aa9c-eaff4ceeb5c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات