728 x 90

سرنگونی؛ پیام قیام مردم ایران

قیام آبانماه ۹۸
قیام آبانماه ۹۸

تحلیل‌گران مسائل ایران می‌گویند رژیم آخوندی برای برون‌رفت از خفگی اقتصادی خود حساب کرده بود می‌تواند با نمایشهای انتخابات و ادعای تغییر از یک‌سو و مماشات و مذاکره از سوی دیگر با دست کردن در جیب مردم، به‌طور موقت هم که شده بقای خود را تضمین کند. در محاسبات رژیم تقریباً تمام پازلها سر جایشان بود. ولی حساب یک چیز را نکرده بود. مقاومت مردم ایران و قیام سراسری مردم. کلان‌ضربه سهمگین قیام مردم ایران چنان رژیم را از تعادل خارج کرد و در اثر آن آروزهایش را بر باد رفته دید که کمتر روزی است که ناله‌های وحشت از سرنگونی از مقامات و مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی به گوش نرسد و هر کس به نوعی به نفرت مردم، انزوای رژیم و ولی‌فقیه‌اش اذعان نکند.

 

وحشت از طرد و انزوای ولی‌فقیه ارتجاع از زبان کارگزاران رژیم یکی از آثار لرزهٔ سرنگونی بر پیکر رژیم در اثر قیام مردم ایران است. در جدید‌ترین نمونه آخوند ماندگاری با بیان آخوندی گفت:

«هشدار مال من و شما هم هست ما اگر امام و رهبری و ولی‌مان را تنها بگذاریم رهبر ما بالاتر از امیرالمومنین نیست تنهای تنها می‌ماند کاری نمی‌تواند بکند... ولایتمداری هنوز به اون نقطه تراز نرسیده است ما برسیم به نقطه‌ای که امام زمانمان را تنها نگذاریم نگذاریم دست امام زمانمان با طناب بسته بشود نگذاریم سر امام زمان بالای نیزه برود».(تلویزیون رژیم ۴دی ۹۸)

وحشت از استمرار قیام مردم چنان در تاروپود سرکردگان نظام منزل کرده که حتی هنگام قدرت‌نمایی ناخواسته به صحرای سرنگونی گریز می‌زنند و فراموش می‌کنند چه چیز داشتند می‌گفتند. پاسدار اشتری سرکرده نیروی سرکوبگر انتظامی یکی از این نمونه هاست:

«در ابعاد مختلف ما مورد هجمه قرار گرفتیم از بعد اقتصادی امنیتی نظامی فرهنگی... و همین آشوبهای اخیر هم ملاحظه بفرمایید این از کینه دشمن بود که بر بستر یک موضوع اقتصادی و اجتماعی سوار شد... مطمئناً آنها ما را رها نخواهند کرد در هر فرصتی می‌خواهند به ما ضربه بزنند.(تلویزیون رژیم ۴دی ۹۸)

 

نظریه‌پردازان حکومتی وحشت از سرنگونی را صریح‌تر به زبان می‌آورند چون پیش از دیگران علائم سرنگونی را در بازتابهای محافل وابسته به قدرت در رژیم دیده و شگفت‌زده شده‌اند. یکی از این نظریه‌پردازان عماد افروغ، عضو پیشین مجلس ارتجاع است که در روز ۴دی ۹۸ در گفتگو با روزنامه‌های حکومتی از جمله آرمان به باندهای حاکم هشدار داد: «بس کنید روی اعصاب مردم راه نروید». این کارگزار حکومتی با اشاره به واکنش‌های هراس‌آلود محافل وابسته به رژیم از جمله گفت: «نهادهای مدنی دینی ما سال‌هاست ساکتند اما دفعتاً بیرون آمده‌اند. شما به هر شبکه اجتماعی که نگاه می‌اندازید می‌بینید که یک روحانی آمده و دارد انتقادهای تند می‌کند. این انتقادها خیلی خوب است اما تا دیروز کجا بودید؟ اگر یک نقد مستمر سازنده و مستدل وجود داشت اوضاع به این شکل در نمی‌آمد». این کارشناس رژیم در ادامه هشدار داد: «این رادیکالیزه شدن فعلی می‌تواند به متلاشی شدن نظام، متلاشی شدن اجتماعی و یک آنارشیسم بیانجامد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70e64280-8bc4-45d3-8520-cbf3edb67f79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات