728 x 90

سرکیسه‌کردن بیشتر کارگران و یک تیر و دو نشان مافیای خامنه‌ای

کارگران تراشکاری
کارگران تراشکاری

هر دم از باغ دزدی و فساد، بری می‌رسد!

یک ترفند جدید برای سرکیسه کردن بیشتر کارگران ایران که همین الآن حقوق‌شان ۴ تا ۶بار زیر خط فقر است!

داستان چیست؟

یکی از بحرانهای میلیونها کارگر ایرانی، نداشتن امنیت شغلی و بیکاریهای گسترده است. کارگرانی که توسط مافیای خامنه‌ای به‌بهانه‌های مختلف اخراج می‌شوند، همان حقوق چندبار زیر خط فقر را هم دیگر ندارند و به‌یک قدمی خیل بی‌خانمانها، کارتن‌خوابها و حتی گورخوابها می‌رسند.

 

اما رژیم برای این‌که خشم روزافزون کارگران گریبانش را نگیرد، با وارد کردن یک بند در قوانین استثماری کارش، به‌آنها وعده داده که به کارگران بیکارشده مقرری می‌دهد. البته در صورتی که کارگران توانسته باشند از هزارتوی غارتکده «بیمه» نظام بگذرند و مشمول بیمه باشند.

 

در این صورت چه میزان مقرری می‌گیرند؟

بر اساس گزارش سازمان تأمین اجتماعی رژیم در فروردین۱۴۰۳ میزان مقرری تنها ۲میلیون و ۳۸۸هزار تومان در ماه (ایسنا-۱۸فروردین۱۴۰۳)، یعنی بر اساس خط فقر ۳۰میلیونی، ۱۴بار زیر خط فقر هست؛

یا تنها معادل خرید ۳کیلو گرم گوشت!

روشن است خشم انفجاری کارگران به‌شدت خامنه‌ای و مافیای او را نگران می‌کند. پس معاویه زمان، یک حقه و ترفند جدید بکار گرفته که با یک تیر دو نشان بزند:

 

اول: همین مقرری ۱۴بار زیر خط فقر را هم از میلیونها کارگری که خودش بیکارشان کرده، دریغ کند و به‌جیب گشاد خامنه‌ای بریزد

دوم: مقصر این وضعیت را هم خود کارگران نشان دهد!

چگونه؟

به‌تازگی رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و به‌اصطلاح رفاه اجتماعی آخوندها با استناد به یک قانون کار رژیم که در سال ۱۳۶۰ یعنی ۴۳سال پیش تصویب شد و هیچ وقت هم بکار نرفت، گفت: کارگران بیکارشده باید آموزش‌های فنی ببینند تا شرایط ورود دوباره به کار را داشته باشند (ایلنا-۱۶خرداد۱۴۰۳).

به‌گفتهٔ خبرگزاری حکومتی ایلنا یعنی: اگر کارگران بیکارشده این آموزش‌ها را نبینند، هم هیچ شانسی برای ورود دوباره به‌کار ندارند و هم مقرری ناچیزشان قطع می‌شود!

برای نمونه، کارگر تراشکاری که ۱۵سال در این رشته کار کرده و یکباره شامل حذف و تصفیه مافیای نظام شده، باید در هنگام بیکاری آموزش تراشکاری ببیند تا شاید یک وقت دوباره کاری برایش پیدا شود!‌

اما مقامات رژیم نمی‌گویند این کارگران با سابقه، دقیقاً چه چیز اضافه‌ای از این آموزشهای موهوم باید ببیند؟

یک کارگر به‌رسانه‌های حکومتی می‌گوید: «رنج بیکاری یک طرف، دغدغه شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌یی، طرف دیگر؛ به راستی ما را در منگنه قرار می‌دهند» (ایلنا-۱۶خرداد۱۴۰۳)

 

این همان یک تیر و دو نشان دزدان سرگردنه بیت خامنه‌ای هست!

۱-هم به‌بهانه عدم شرکت در دورهٔ موهوم آموزشی یا غیبت در یکی دو جلسه، مقرری ناچیز کارگران را قطع و به‌جیب می‌زنند

۲-هم خود کارگران را مقصر بیکاری نشان می‌دهند که شما در این دوره‌ها شرکت نکردید!

 

این داستان ادامه‌دار ترفندهای پیاپی به‌روزشونده مافیاست.

اما آتش در پیش احتمالاً تمام این ساختار را تا ریشه بسوزاند. نمودها همه گواه این واقعیت است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33a88398-569d-48e5-b564-207bc5452c37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات