728 x 90

سفر پاپ به عراق و نگرانی‌های رژیم؟

دیدار پاپ و سیستانی
دیدار پاپ و سیستانی

سفر پاپ به عراق و ملاقات با آیت‌الله سیستانی باعث هراس حاکمیت آخوندی از این موضوع شده است.

رسانه‌های باند خامنه‌ای نگران دو موضوع هستند، این‌که هر چه بیشتر مردم عراق از نظام آخوندی دور شوند و عمق استراتژیک آن بیش از پیش ضربه بخورد. نگرانی دیگر این است که به‌نوشته روزنامه حکومتی فرهیختگان۱۷اسفند ۹۹ در اثر سفر پاپ به نجف «دوگانه سازی» بین قم و نجف بیشتر شود.

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران «مثال‌آوری از نوع تعاملات آیت‌الله سیستانی با سیاست و حکومت» را «با هدف هجو اندیشه سیاسی خمینی» دانسته است (جوان ۱۸اسفند۹۹)

روزنامه کیهان۱۷اسفند۹۹ هم طلبکار این است که امنیت پاپ در دیدار از عراق تأمین است در حالی که در این کشور آمریکا قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس را کشته است.

پاسدار حسین شریعتمداری مقاله‌نویس کیهان پس از دهه‌ها داغ، شکوه‌اش از واتیکان و پاپ که در عراق مورد استقبال گرم قرار گرفته، این است که چرا که دهه‌ها پیش از این، پاپ ژان پل دوم به پیام خمینی اعتنا نکرده است: «ماجرای ملاقات حضرت امام با «اسقف هانیبال بوگینینی» نماینده پاپ ژان پل دوم را به‌خاطر می‌آورد. حضرت امام (ره) در آن ملاقات برای پاپ ژان پل دوم پیامی فرستادند که متأسفانه از سوی جناب پاپ بی‌پاسخ ماند» (کیهان ۱۷اسفند۹۹).

در زمینه آثار و تبعات سفر برای حاکمیت آخوندی روزنامه حکومتی آرمان ۱۶اسفند۹۹ نوشت: «آثار و تبعات این سفر برای جمهوری اسلامی می‌تواند به کاهش نقش و نفوذ در میان گروه‌های عراق بیانجامد».

سوزش رژیم از سفر پاپ به عراق و دیدار او ازنجف به حدی است که خبر آن‌که یکی از مهمترین خبرهای روز منطقه و جهان بود، توسط رادیو تلویزیون حکومتی در عداد خبرهای غیرمهم پخش شد.

سایت انصاف نیوز بازتاب این خبر در صدا و سیمای آخوندی را چنین بررسی کرد: «خبر ساعت ۱۳، این خبر مهم را ۳۱دقیقه پس از آغاز، خبر ساعت ۱۴ که یکی از مهم‌ترین بخش‌های خبری روزانه است خبر دیدار را ۳۹دقیقه بعد از آغاز اعلام کرد. در خبر ساعت ۱۹ شبکه خبر هیچ اشاره‌یی به آن نشد. در خبر ساعت ۲۰ شبکه خبر، ۲۷دقیقه بعد از آغاز و در ۲۰ و ۳۰ مشهور نیز ۱۸دقیقه بعد از شروع، خبر اعلام شد.

هیچ رد و نشانی از این خبر در «گفتگوی ویژه خبری» یا برنامه «تیتر امشب» دیده نشد. در واقع برای خبری که دست‌کم به‌لحاظ ارزش‌های خبری دربرگیری، مجاورت، شهرت را داراست این برخورد صدا و سیما به نوعی بایکوت رسانه‌یی و کم‌اهمیت جلوه دادن به حساب می‌آید» (انصاف نیوز ۱۷اسفند۹۹).

آخوند علی‌اکبر رشاد رئیس حوزه‌های علمیه آخوندی در تهران در مورد این سفر گفت: «می‌تواند جای سؤال و تأمل باشد، ایشان از این سفر چه مقصود و اندیشه‌ای در سر دارند؟. . به هرحال این یک سؤال است که؛ جناب پاپ، در این سفر به این منطقه چرا؟ و میان تمامی کشورهای دنیا، عراق چرا؟ و چرا اکنون؟!» (خبرگزاری تسنیم۱۶اسفند۹۹).

واقعیت این است که این سفر پاپ و ملاقاتش با آیت‌الله سیستانی، کاملاً خامنه‌ای و اعوان و انصار دین فروشش را به حاشیه راند چرا که رهبر کاتولیکهای جهان در عمل ایت‌الله سیستانی را به‌عنوان مرجع مذهبی مسلمانان به‌رسمیت شناخت و این همان چیزی است که عناصر حکومت آخوندی با سوزش از آن به‌عنوان اعتبار یافتن نجف نسبت به قم یاد می‌کنند.

پاپ سفرش به عراق را سفر صلح و مخالفت با خون‌ریزی و کشتار دانست و در این سفر تأکید بر برادری و دوستی مذاهب و اقوام کرد، امری که مغایر ایدئولوژی ارتجاعی و تفرقه افکن در حاکمیت آخوندی و در رأس آن شخص علی خامنه‌ای به‌عنوان ولی‌فقیه است.

ایدئولوژی ارتجاعی و منحوسی که ضمن به بند کشیدن مردم ایران، همواره در تلاش بوده که سلطه شومش را نیز در دیگر کشورهای منطقه برقرار کند، کشتار مردم سوریه، یمن و عراق و اعمال شنیع تروریستی گروه‌های نیابتی در منطقه تماماً در این رابطه است.

کشورهایی که سردمداران و مهره‌های حکومتی از آنها به‌عنوان عمق استراتژیک نام می‌برند و بارها تأکید کرده‌اند که اگر دستشان در این کشورها کوتاه شود، با شورش و قیام مردم ایران مواجه خواهند شد و در شهرها باید با مردم بجنگند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a7054b3-80c8-4176-abe3-3ead032d3652"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات