728 x 90

سلطنت، ولایت، یکصد سال جنایت

سخن روز
سخن روز

هموطنان دلیر و آگاه بلوچ در جمعه‌یی دیگر (۲۶ اسفند) در زاهدان به‌خیابان آمدند و با شعارهای کوبندهٔ خود، هم‌چون «مرگ بر دیکتاتور» و «سلطنت ولایت یکصد سال جنایت» دیکتاتوری آخوندی را به‌مصاف طلبیدند و با نفی دیکتاتوری، چه در شکل سلطنتی و چه در شمایل مذهبی، عمق آگاهی و عزم خلل‌ناپذیر مردم ایران را به‌دنیا نشان دادند.

دلاوران بلوچ هم‌چنین شعار می‌دادند: «نه سلطنت نه رهبری دموکراسی برابری»، «این آخرین پیامه هدف کل نظامه»، «بسیجی سپاهی داعش ما شمایید»، «جمهوری اعدامی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» «حکومت بچه‌کش نمی‌خوایم، نمی‌خوایم».

تظاهر کنندگان پرده‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی نیز حمل می‌کردند که بر روی آنها این عبارات نقش بسته بود: «آزادی می‌آید با می‌توان و باید» «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» «مرگ بر خامنه‌ای»، «زندانیان سیاسی آزاد باید گردند».

هموطنان آگاه و مبارز بلوچ در جمعهٔ هر هفته با شعارها و پلاکاردهای خود علیه شاه و شیخ، هم ریشه‌های ژرف انقلاب دموکراتیک ایران و سرشت ضددیکتاتوری و ضد وابستگی آن را در معرض دید جهانیان قرار می‌دهند و هم نشان می‌دهند که آنچه مردم این سرزمین را متحد کرده و عزم آنها را در نبرد آزادی صیقل می‌زند، نفی هر گونه دیکتاتوری و ریشه‌کن کردن سلطنت و ولایت مطلقهٔ فقیه است.

شعلهٔ بلند آگاهی و عزم انقلابی هموطنان بلوچ، این هفته و در شرایطی چنین سرکش و غرورانگیز شعله کشید که سرکوب بی‌رحمانهٔ ضحاک ولایت علیه مردم بلوچستان، هم‌چون همهٔ مناطق ایران ادامه دارد. از دستگیریهای مستمر و اعدام جنایتکارانه زندانیان بلوچ تا انواع توطئه‌ها و ترفندهای فریبکارانه و موذیانه برای منحرف کردن جهت قیام و انقلاب. کما‌ این‌که در همین هفته نیز وزارت اطلاعات با انواع شیوه‌های تهدید و ارعاب کوشید مانع از تجمع و تظاهرات مردم و خروش انقلابی جوانان شورشگر شود. اما آنها با عزم و آگاهی خود بار دیگر بر دهان خامنه‌ای پلید و ایادی جنایتکارش کوبیدند و عهد خود را با شهیدان قیام و انقلاب تجدید کردند.

از روز جمعه ۸مهر ماه گذشته که پاسداران آدمکش خامنه‌ای، تظاهرات مردم و نمازگزاران بلوچ را با نهایت سبعیت به‌رگبار بستند و بیش از یکصدتن از آنان، از جمله چند کودک را کشتار کردند، مردم بلوچ، ۶ماه است که در جمعهٔ هر هفته، با مغتنم شمردن تجمع نماز جمعه، خستگی‌ناپذیر و مصمم برای دادخواهی خون شهیدان این قتل‌عام، به‌میدان آمده‌اند و خروشیده‌اند «می‌کشم، می‌کشم، آن‌که برادرم کشت». این بار نیز هموطنان بلوچ در تراکتهایی که در دست داشتند. تصریح می‌کردند: «قاتلان و آمران جنایت جمعه خونین زاهدان اعدام باید گردند»، «نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم».

به‌این ترتیب هم‌چنان که خانم مریم رجوی در پیام خود گفت: «مردم زاهدان با شعار آزادی و سرنگونی رژیم ولایت فقیه به‌پیشواز سال نو می‌روند. آنها برعهد و پیمان خود با شهیدان آزادی، از خدانور تا زر بی‌بی با شعار قسم به‌خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان، پای فشردند.

آنچه که پیروزی مردم ایران را تضمین می‌کند، همین تعهد سرشار به‌آزادی و رهایی تمام مردم ایران و به‌خصوص زندانیان سیاسی مبارز و مجاهد در بلوچستان و سایر شهرهای ایران است.

انقلاب دموکراتیک مردم ایران با این قیام و رزم و مقاومت پیروز می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b4b92f2-2ce2-4b83-9fed-28fa1e5788f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات