728 x 90

سیل؛ دغدغهٔ مردم و دغدغهٔ رژیم!

سیل
سیل

سردمداران حاکمیت آخوندی در روزهای اول، سیل را جدی نگرفتند، بعد از آن که سیل استان گلستان را در نوردید و به استان مازندران رسید اولین واکنش آنها اعزام هفت هزار بسیجی به این مناطق تحت عنوان کمک‌رسانی بود.

فاجعهٔ سیل شیراز که پیش آمد پاسدار باقری سرکردهٔ نیروهای سرکوب به صحنه آمد و اذعان کرد ده‌هزار نیروی مسلح به مناطق سیل‌زده اعزام کرده است.

از همان ابتدا مشخص بود که در مورد سیل، دغدغهٔ رژیم با دغدغهٔ مردم تفاوت اساسی و ماهوی دارد، و این تفاوت در جریان گسترش سیل پیوسته پررنگتر شد.

در حالی که رژیم از قبل پیش‌بینی می‌کرد مناطق وسیعی از شهرهای خوزستان از جمله شهرهای سوسنگرد و اهواز را آب خواهد گرفت پیش از این‌که به فکر ایجاد سیل بند برای مردم و مناطق مسکونی باشد به فکر حفظ مراکز خود بود.

 

حضور حشدالشعبی در مناطق سیل‌زده

رژیم نیروهای سرکوبگر حشدالشعبی عراقی را تحت عنوان ارسال کمک از عراق به خوزستان آورده است.

در زمینه حضور آنها در مناطق سیل‌زده تلویزیون حکومتی می‌گوید: «خانه و کاشانه را رها کرده‌اند به‌رسم برادری به ایران آمده‌اند». یکی از نفرات حشدالشعبی هم می‌گوید«همراهشان می‌مانیم تا رفع بحران».

اگر هدف آنها آوردن کمک است، چرا پس از تحویل کمکهای خود برنمی‌گردند؟ چرا می‌خواهند تا رفع بحران در ایران بمانند؟ روشن است که کدام بحران مورد نظر است!

آوردن مزدوران حشدالشعبی تحت عنوان کمک به سیل‌زدگان در حالی است که سپاه پاسداران تعدادی از شهروندان ایرانی را که داوطلبانه برای کمک به هموطنان سیل‌زده‌شان آمده بودند، دستگیر کرده است.

 

حفاظت از مراکز نفتی و نظامی

نظام آخوندی علاوه بر گسیل مزدور و نیروی سرکوبگر، توسط نیروهای سپاهی و ارتشی سیل‌بندهایی در مناطق سیل‌زده ایجاد کرده که تماماً برای حفظ مراکز نظامی و نفتی است. این را مردم می‌بینند و در شبکه‌های اجتماعی افشا می‌کنند.

دریک ویدئو کلیپ که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است یک هموطن سیل‌زده می‌گوید: « الان ما رفتیم دم دایک مرزی خود مسولش می‌گوید آب اینجا دارد دور می‌زند. نمی‌رود سمت عراق، حبس شده. مسئولان عزیز ما نه ضد انقلاب هستیم نه می‌خواهیم شو راه‌ بندازیم بیایید رو جاده شط علی. این جاده شاهراه حیاتی این قسمت است. این جا را نگاه کنید اینها هم دکل‌های نفتی هست. اگر این را بشکنید بله این دکل هاتون آسیب می‌بینند. ولی این مردم که وجب به وجب دارند می‌جنگند که آب تو خونه هاشایشان نرود آزاد می‌شوند. اگر می‌خواهید استان نجات پیدا کند سوسنگرد نجات پیدا کند راهی ندارید جز این‌که این جاده را بشکافید. اسمش هم جاده شط علی است».

 

بازدید از مناطق سیل‌زده برای گرفتن عکس

سرکردگان حکومتی هم اگر به نقاط سیل‌زده سرکشی می‌کنند برای اطمینان خاطر از برقراری امنیت نظام است.

در زمینه حضور سرکردگان حکومتی در مناطق سیل‌زده در یک ویدئو کلیپ که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده یک هموطن می‌گوید: «اینها مسؤلینی هستند که آمدند برای بازدید و عکس گرفتن. با یک ماشین بسیار جالب که برایشان صندلی گذاشتند که لباسشان خیس نشود و از آن بالا بیایند پایین».

 

دجالگری پاسدار قاسم سلیمانی

یکی از مقاماتی که برای نمایش و دجالگری به خوزستان رفته، پاسدار تروریست قاسم سلیمانی است.

او در مصاحبه با تلویزیون رژیم ۲۲فروردین ۹۸ با دجالگری و در عین حال زبونی به مردمی که علناً به صرف میلیاردها دلار در جنگ و کشتار مردم سوریه اعتراض می‌کنند، جواب می‌دهد: » ‌خیلی‌ها مثلاً برای این تنگه و جاهای محدود سوریه اصرار می‌کنند به نام مدافع حرم بیایند این خوزستان. الان در همین حادثه‌یی که اتفاق افتاده است دفاع از حرم است».

دجالگری سرکردهٔ نیروی تروریستی قدس زیر پوش کمک به سیل‌زدگان جایی بیرون می‌زند که خوزستان و سوریه را برای حاکمیت یکی می‌داند، البته ایکاش حداقل یکی بودند که به اندازه‌ای که در سوریه هزینه می‌کند برای مردمی که صاحب کشور و سرمایه‌های آن هستند هزینه کند

 

هراس از بمب ساعتی

مناطق سیل‌زده این روزها به‌مثابه یک بمب ساعتی شده‌اند که هر آن ممکن است منفجر شود و دودمان حکومت آخوندی را به باد دهد.

ترس از همین بمب ساعتی است که سرکردگان سپاه پاسداران ضدمردمی را وادار کرده که مرتب در مناطق سیل‌زده حضور یابند.

در همین رابطه است که کهنه پاسداران و کهنه بیسیجیان، نیروهای مزدور برون‌مرزی موسوم به لشکر فاطمیون و مزدوران حشدالشعبی عراقی که ید‌طولایی در آدم‌کشی در سوریه و عراق دارند، وارد مناطق سیل‌زده شده‌اند تا از کیان نظام دفاع کنند و با خیزش‌های مردمی در مناطق سیل‌زده مقابله کنند.

آری، دغدغه مردم این است که چگونه جانشان و تتمه دارایی‌هایشان را نجات دهند ولی دغدغه حاکمیت این است که چگونه از موجودیتش در برابر بمب ساعتی خشم مردم دفاع کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b6a54b8-db2a-4809-b053-b91277469045"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات