728 x 90

درهم شکستن مظاهر نظام ولایت در عراق

آتش زدن بنر قاسم سلیمانی در عراق
آتش زدن بنر قاسم سلیمانی در عراق

نظام آخوندی بعد از به‌هلاکت رسیدن مزدور عراقی‌اش در عراق، ابومهدی مهندس در کنار پاسدار قاسم سلیمانی، بسیار تلاش کرد با ادعاهای دجالگرانه، چهرهٔ مزدوران عراقی‌اش در این کشور را ترمیم کند، اما این ترفندها نتوانست مسیر مردم هشیار این کشور را در آزاد کردن کشورشان از دخالت‌های شریرانه نظام آخوندی فریب بدهد. چنانچه مردم بپاخاسته عراق همچنان مظاهر دخالت‌های رژیم آخوندی در کشورشان را درهم می‌شکنند.

قیام‌کنندگان خشمگین و جوانان شورشی عراقی در نجف، شنبه شب ۲۸دی مقر شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الشیطان وابسته به رژیم آخوندی در شهر نجف را به‌آتش کشیدند و یکشنبه ۲۹دی نیز ضمن آتش زدن بیلبورد بزرگ قاسم سلیمانی دژخیم، دفتر الوفاء وابسته به رژیم ایران را در همین شهر سوزاندند.

 

این اقدام انقلابیون عراقی در پاسخ به همکاری مزدوران حزب‌الشیطان با عناصر اطلاعات آخوندی در به‌قتل رساندن فعالان اعتراضات در عراق صورت گرفت. تظاهر کنندگان خشمگین عراقی می‌گویند عناصر حزب‌الشیطان هم‌چنین در کشتن تظاهر کنندگان دست داشتند.

همزمان با پایان یافتن مهلت تعیین شده توسط کمیته‌های هماهنگی تظاهرات، به دولت عراق، معترضان در استانهای جنوبی در اعتراض به دخالت‌های رژیم آخوندی در میدانهای شهرهای مختلف تجمع کرده و خواستار ادامه تظاهرات شدند. در نجف ادارات دولتی را تعطیل کردند.

 

تظاهر کنندگان در ذیقار ضمن شعار علیه عادل عبدالمهدی به بی‌عملی او در کشف قاتلان تظاهرکنندگان ذی‌قار اعتراض کردند و ترور فعالان مدنی توسط مزدوران عراقی رژیم ایران را محکوم کردند.

 

در کوفه نیز تظاهر کنندگان دفتر یک گروه پارلمانی وابسته به رژیم آخوندی را به آتش کشیدند.

قیام‌کنندگان در عراق پیش از این هشدار داده بودند که اگر خواستهایشان محقق نشود، فعالیت‌های خود را از صبح دوشنبه تشدید خواهند کرد.

 

به‌دنبال فراخوان قیام‌کنندگان در عراق از صبح یکشنبه جوانان و مردم عراق همراه با ادامه تظاهرات خود، از جمله در شهر نجف و ناصریه اقدام به‌بستن اتوبانها، پلها و جاده‌های اصلی کردند و با آتش زدن لاستیک آنها را مسدود کردند، و اکثر ادارات دولتی و مدارس را بستند. تظاهر کنندگان در نجف با آتش زدن لاستیک، ورودی فرودگاه این شهر را نیز بستند. در کربلا مردم این شهر در تظاهرات خود بر سرنگونی هیات حاکمه و احزاب فاسد و دست نشانده ایران تأکید کردند.

در بغداد مردم با نیروهای سرکوبگر در میدان طیران در مرکز شهر درگیر شدند و تمام خیابانهای منتهی به‌این میدان را بستند. نیروهای سرکوبگر با گاز اشک‌آور و بمبهای صوتی به مقابله با تظاهر کنندگان پرداختند. تظاهر کنندگان در بغداد خواستار محاکمه عوامل رژیم ایران از جمله نوری مالکی و تمامی جنایتکارانی شدند که دستشان به‌خون مردم عراق آغشته است.

 

دانشجویان و دانش‌آموزان در شهرهای مختلف از جمله در بابل، دیوانیه، المثنی، همراه با مردم تظاهرات کردند

کمیته برگزاری تظاهرات در میدان تحریر، تهدیدهای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران مبنی بر به‌آتش کشیدن چادرهای میادین تظاهرات در شهرهای مختلف را رد کردند و بر ایستادگی روی خواسته‌های خود تأکید کردند.

واقعیت این است که خامنه‌ای و مزدورانش با تمام توان تلاش کرده‌اند که قیام مردم عراق علیه حاکمیت فاسد و وابسته به رژیم ایران را هر چه می‌توانند کم اهمیت جلوه دهند و در همین راستا بعد از هلاکت قاسم سلیمانی دژخیم و شاگرد مزدورش ابو مهدی مهندس با فضایی که ساختند دنبال این بودند که این قیام و خیزش را به حاشیه برانند، اما به‌دلیل عمق تنفر مردم عراق از نظام فاشیستی حاکم بر ایران و مزدورانش در عراق، هلاکت این مزدوران انگیزه‌ای مضاعف به آنها بخشید و چنان‌چه سخنگوی مجاهدین روز ۲۰دی گفت: «قیام در عراق با شعارهای اخراج رژیم پیش می‌رود. تظاهرات عظیم مردم عراق در بغداد و نجف و کربلا و بصره و ناصریه مشت محکمی است بر دهان خامنه‌ای و مرتجعین، به‌رغم همه دود و دم و فغان و فریادها در مورد هلاکت سردژخیم سلیمانی برای تحت‌الشعاع قرار دادن قیام و تغییر فضا به سود نظام».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37d0e7c9-c08f-40e9-8258-e4288bf7c0d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات