728 x 90

شکست سرکوب یا «عدم انضباط و پاسخگویی بسیج..».

درگیری جوانان با نیروهای سرکوبگر
درگیری جوانان با نیروهای سرکوبگر

علیرضا رحیمی عضو مجلس ارتجاع در توئیتر نوشت: «وزیر کشور در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد در تدبیری منسجم همه پستها و گروه‌های پست و بازرسی بسیج با هماهنگی و زیر نظر نیروی انتظامی عمل خواهند کرد».

رحمانی فضلی این اقدام را «گامی در جهت پاسخگویی و انضباط بیشتر در مراکز و پایگاههای بسیج» دانسته است. (سایت عصر ایران ۹مرداد ۹۸)

از همین جمله می‌توان فهمید تا کجا فساد و ریزش در پایگاههای بسیج ضدمردمی بالا گرفته است.

طرح امنیت محله محور یعنی طرح مقابله با مردم و اعتراضاتشان در محله‌ها، آن‌چنان با شکست مفتضحانه مواجه شده که علاوه بر نیروی انتظامی سپاه پاسداران هم وارد شده و هیچ توفیقی نداشتند. آن‌چنانکه پیش از این سرکرده انتظامی استان قم از آغاز فعالیت گشت استانی موسوم به رضویون در این استان و در سراسر کشور خبر داد.

این گشت متشکل از عوامل نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج است «که به‌صورت تلفیقی در سطح استان فعالیت خواهند کرد».

 

فروپاشی هیبت پوشالی نیروی سرکوبگر

سرکرده انتظامی استان قم طرح گشت موسوم به رضویون را «یک طرح سراسری و کشوری» نامید که هدف آن «ارتقاء امنیت مردم(بخوانید نظام)» است. (خبرگزاری ایسنا ۱۴اردیبهشت ۹۸)

پاسدار اشتری سرکرده نیروی انتظامی نیز راه‌اندازی گشت «رضویون» را «همان گشتهای امنیت محله محور» نامید. (خبرگزاری ایرنا ۱۸اردیبهشت ۹۸)

فضا و خبرهای گوشمالی مأموران و سایر ارگانهای سرکوبگر آن‌چنان بالا گرفته که خامنه‌ای هم در دیدار با یکی از سرکردگان نیروی انتظامی اعتراف کرد، هنگام بازداشت افراد توسط نیروی انتظامی، مردم به یاری فرد دستگیر شده می‌شتابند:

«یک وقت یکی از فرماندهان نیروی انتظامی می‌گفت من خدمت مقام معظم رهبری رسیدم می‌گفت آقا یک نکته‌ای را فرمودند گفتند شما به‌عنوان فرمانده نیروی انتظامی حالا اصلاً اونوقت فضای مجازی این‌طور بحثها نبود همه توی فضای واقعی الان گفت که سناریویی را الان دو تا مأمور شما دارند یک نفر را دستگیر می‌کنند و این تمکین نمی‌کند مجبور هستند از قدرت استفاده بکنند مجبورند از زور استفاده بکنند حالا سؤال این است سؤال آقا است از فرمانده نیروی انتظامی آیا اون کسانی که ما می‌گیم ناظر بیرونی اون مردم کسانی که اونجا هستند آیا از پلیس حمایت می‌کنند یا از اون مجرم؟‌ حالا این فرمانده محترم می‌گفت من یک‌مقدار تعلل کردم چی بگویم می‌گفت خود آقا فرمودند البته از مجرم». (تلویزیون شبکه چهار ۲۶تیر ۹۸)

در ماههای اخیر موارد زیادی از درگیری مردم با گشتهای انتظامی وجود داشت. یکی از این موارد درگیری در منطقه نارمک و در جریان دستگیری دختری توسط نیروی انتظامی است.

در جریان این درگیری مردم در ماشین گشت را از جا کندند، و پلیس ترسان و هراسان با فضاحت صحنه را ترک کرد.

افزایش تعرض مردم به مراکز نیروهای سرکوب به‌خصوص فعالیت‌ کانون‌های شورشی، ارگانهای قضایی و نظامی خامنه‌ای را نیز دچار هراس کرده، طوری که مسئولان قوه قضاییه گرفتن هر گونه فیلم و عکس از درگیری مردم با نیروهای سرکوب را ممنوع اعلام کرد.

 

انزوای نیروی سرکوبگر انتظامی

پاسدار محمدرضا یزدی سرکرده سپاه موسوم به محمد رسول‌الله تهران نیز با این توضیح که «نیروی انتظامی مورد بی‌مهری قرار گرفته» ضمن تأیید مقابلهٔ مردم با مأموران انتظامی، به حمایت سپاه و بسیج از نیروی انتظامی در مقابل «هنجار شکنان و دشمنان نظام» اشاره کرد و گفت: «هم اکنون بسیج با نیروی انتظامی همکاری می‌کند؛ به‌خصوص بسیج خواهران با همکاران عزیز‌مان در نیروی انتظامی همراه است». (خبرگزاری فارس ۲۸تیر ۹۸)

همین رسانه در همین روز ـ ۲۸تیر ۹۸ـ از زبان پاسدار اشتری به انزوای نیروی انتظامی در مردم اشاره کرد و نوشت: «عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان این‌که نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی در عمل تنهاست، خاطرنشان کرد: ممکن است، عده‌ای با صدور برخی اطلاعیه‌ها و یا بیانیه‌ها، از پلیس حمایت کنند اما ناجا در عمل تنهاست.»

سرکرده سپاه آذربایجان غربی نیروی انتظامی را «خط شکن مقابله با بی‌قانونی‌ها و ناهنجاری دانست» که در رابطه با ایفای این وظیفه سپاه و بسیج در کنار نیروی انتظامی است.

پاسدار حبیب شهسواری در ادامه اظهاراتش گفت: «در حوزه عمل به قانون و مقابله با قانون‌شکنان در حوزه اجتماعی، ظرفیت بسیج و سپاه در کنار ناجا بوده و آماده همکاری با این نیرو در مباحث مربوطه هستیم». (سایت انتخاب ۲۸تیر ۹۸)

پاسدار حسین سلامی سرکرده سپاه پاسداران از «طرح‌های هدفمند در ارتقای امنیت عمومی جامعه» و از اقدامات پلیس(نیروی انتظامی) «حمایت همه‌جانبه»کرد. (خبرگزاری ایسنا ۷مرداد ۹۷)

مقابله و تهاجم مردم به نیروهای سرکوب آن‌چنان باعث هراس نیروها و نهادهای ذیربط شده، که مجری شبکه ۴تلویزیون حکومتی با اشاره به پخش فیلم‌هایی از درگیری مردم با نیروی انتظامی و بسیج و حمایت مردم از دستگیر شدگان در شبکه‌های اجتماعی گفت: «حتی به این نقاط می‌رسید که مأمور قانونی پلیس توسط برخی از شهروندان مورد ضرب ‌و شتم قرار می‌گرفت اینجاست که گویا پای یک رکن دیگر دارد به میدان بازی باز می‌شود آنهم شهروندان به‌معنای عمومی کلمه است یعنی دیگر ما فقط رابطه پر تنش بین پلیس و مجرم را نمی‌بینیم بلکه مردم هم پایشان کشیده می‌شود به این بازی یعنی پلیس وقتی در موقعیت اعمال قانون می‌ایستد مردم به‌جای این‌که همدلی بکنند با پلیس با فرد متخطی از قانون همدلی می‌کنند». (تلویزیون شبکه چهار ۲۶تیر ۹۸)

 

تلاش و تقلای سرکردگان سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج برای به‌اصطلاح حفظ «امنیت» و ایجاد گشت‌ مشترک در چند ماه اخیر، بیانگر این است که این نیروها در برقراری امنیت [نظام] مورد نظر شکست‌خورده‌اند.

شکست نهادهای سرکوب خامنه‌ای، که به بهانه برقراری «امنیت اجتماعی» و «حفظ حجاب و عفاف» و سایر عناوین آخوند‌ساخته علیه مردم عمل می‌کنند، آن روی سکه اعتلای خط مقاومت مردمی است که کانون‌های شورشی آنرا در میان مردم تبلیغ و ترویج می‌کنند. هم‌چنان که اعتلای این مقاومت آن روی سکه ضعف مفرط رژیم و نیروی سرکوب آن است.

پایداری مردم در مقابل وحشیگری پاسداران و نیروی انتظامی بار دیگر این واقعیت را به اثبات می‌رساند که در شرایط کنونی حکومت آخوندی ضعیف‌تر از آن است که بتواند با انواع گشتها مردم را به تسلیم در مقابل خود وادارد.

بی‌دلیل نیست که سرکردگان این نیروها مستمراً از هنجارشکنی و قانون‌شکنی مردم شکوه و شکایت می‌کنند.

ظهور ترسناک نیروهای سرکوب در صحنه و تهاجم مردم به آنها گویای همین واقعیت است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccf6476a-fc5b-4e6f-8e24-a42143551323"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات