728 x 90

شکوه پیوند خلق در گلریزان همیاری ۲۸

همیاری با سیمای آزادی
همیاری با سیمای آزادی

«گلریزان همیاری» عنوان برنامه‌یی است که سالیانه از طرف سیمای آزادی (تلویزیون ملی ایران) اعلام می‌شود. در این حماسهٔ زیبا، سیمای آزادی دست نیاز به جانب جبهه خلق دراز می‌کند تا هزینه‌های تهیه و پخش برنامه‌های خود را تأمین نماید.

مضمون این برنامه اگر چه حمایت مالی از استمرار فعالیت سیمای آزادی است، اما هر سال به صحنه‌ٔ شکوهمند پیوند خلق با مجاهد خلق تبدیل می‌شود.

هموطنانی که موفق به تماس و شرکت در این برنامه می‌شوند، زیباترین و از دل‌برآمده‌ترین سخنان خود را همراه با کمکهای مالی خویش نثار فرزندان خود می‌کنند.

آنها کسانی هستند که سکه به سکه و اسکناس به اسکناس دارایی‌های اندک خود را با عرق جبین و کد یمین پس‌انداز کرده‌اند. چه بسا آرزوهای بزرگی آنها را به این پس‌انداز برانگیخته است؛ چه بسا از نان شب خود و کودکانشان زده و بسیاری از تمایلات طبیعی و درخواست‌های بدیهی خود را نادیده انگاشته‌اند تا بتوانند پول اندکی فراهم کنند.

بارها شنیده‌ایم برخی هموطنان پول دارو و درمانشان را به سیمای آزادی تقدیم کرده‌اند. برخی به فروش جواهراتشان روی‌آورده‌اند. پاره‌یی از آنان خانه‌ٔ خود را به رهن گذاشته‌اند. این از خود گذشتگی‌ها جز با عشقی پرداختگر نسبت به آزادی و آزادیخواهان میسر نیست. از این رو این هموطنان در عداد رزم‌آوران آزادی هستند. آنها با مال‌هایشان پیکار می‌کنند. مالهایی که چکیده و عصاره‌ٔ بذل جان است. با مایه‌گذاری از سلول به سلول وجودشان فراهم آمده است. آنچه به پای این مقاومت و صدای آن می‌ریزند، پول نیست، جان است و اعتماد، خون است و گرما، عشق است و نثار. به‌همین دلیل بسیار ارزشمند است و قابل احترام. در برابر آن باید دست تکریم بر روی سینه نشاند و بر خاک پیشانی خضوع سایید.

آنها می‌دانند و ایمان دارند که مجاهد خلق از کمکهای اهدایی آنان برای منافع شخصی استفاده نمی‌کند. می‌دانند و ایمان دارند که سیمای آزادی یک تلویزیون تجاری نیست. از دولت یا طرف قدرتمند دیگری مستمری نمی‌گیرد، منافع هیچ حکومتی را نمایندگی نمی‌کند، اهل پخش آگهی بازرگانی و تبلیغات آنلاین نیست.

آنها می‌دانند و ایمان دارند که سیمای آزادی، تلویزیونی است که مدیران، سیاست‌گذاران، سناریست‌ها، صحنه‌آرایان، دکوراتورها، نورپردازان‌، فیلمبرداران، تولید‌گران، کارگردانان، گویندگان و مجریان آن حقوق نمی‌گیرند و نیامده‌اند تا ردای سلبریتی بپوشند و به آلاف و الوف برسند. رزم‌آورانی هستند که عرصه‌ٔ رزمشان رساندن صدای آزادی به شیفتگان آزادی است.

آنها می‌دانند و ایمان دارند که سیمای آزادی تلویزیونی نیست که برای درخشیدن کاذب و پیشی گرفتن در دنیای اسرار‌آمیز و پر رقابت رسانه، به انتشار اخبار زرد و فیک مبادرت کند. غلو، گزافه‌گویی و سویه‌گیریهای پراگماتیستی در کار آن نیست. حقیقت را فدای مصلحت نمی‌کند. وظیفه‌ٔ اصلی‌اش تمرکز بر مبارزه سهمگین، بی‌امان‌، وقفه‌ناپذیر و شبانه‌روزی برای آزادی است. از این رو در این صدای ممنوع، انعکاس مسائل ایران، انقلاب دموکراتیک و صدای بی‌صدایان رامی‌شنوند و می‌بینند؛

صدای زندانیان در سیاه‌چال‌ها و شکنجه‌گاههای متعدد؛

صدای قتل‌عام‌شدگان و خانواده‌های دادخواه آنان؛

صدای دردناک کولبران مجروح در تنگراه‌های برفی کوهستان و شیون جگرخراش کودکان پدر از دست داده و چشم به‌راه؛

صدای زنان رنجدیدهٔ بلوچ؛

صدای بازنشستگان شرافتمند که برای حق به‌یغما رفته‌ٔ خود، جایی جز کف خیابان نمی‌شناسند؛

صدای دست‌فروشانی که بساط محقرشان به تاراج مأموران وحشی شهرداری رفته است؛

صدای کودکان معصوم خیابانی در سرمای زمستان؛

صدای مادران، پدران، همسران، خواهران، برادران و کودکان شهیدانی را که برای آزادی میهن خود را نثار کردند؛

صدای خشمناک جوانانی که در برابر گلوله‌ها سینه سپر می‌کنند و پژواک فریادشان، ترسیم‌گر سیمای حقیقی این میهن است؛

صدای کانون‌های قهرمان شورشی که هیمنه‌ٔ پوشالی دیکتاتور را با عملیات شجاعانه و اختناق‌شکن خود به لرزه درآورده‌اند.

آنها می‌دانند و ایمان دارند که سیمای آزادی تنها صدایی است که در برابر سانسور خم نمی‌شود؛ سدها و قرق‌ها را می‌شکند و عطر خجستهٔ بهاران پایدار ایران را نوید می‌دهد. به‌همین دلیل این صدا را با تمام قوت پشتیبانی می‌کنند.

***

گلریزان همیاری ۲۸، در روزهای ۲۲و ۲۳و ۲۴دی‌ماه، برگزار می‌شود.

من اگر برخیزم

تو اگر برخیزی

همه برمی‌خیزند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3503282f-192f-4fdf-8373-804af987accd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات