728 x 90

صدای ایران در نامهٔ برندگان نوبل به رهبران جهان

حمایت برندگان جایزه نوبل از مقاومت ایران
حمایت برندگان جایزه نوبل از مقاومت ایران

۷۱تن از برندگان جایزه‌ٔ نوبل در ۴تیر ۱۴۰۲ طی نامه‌یی به رهبران جهان، بر ۴خواسته‌ٔ راه‌گشا و مهم در راستای آزادسازی ایران از دیکتاتوری مذهبی آخوندی تأکید کرده‌اند:

- حمایت از قیام مردم ایران

- حمایت از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی برای ایران آینده

- محکومیت موج اعدام‌ها در حاکمیت رژیم آخوندی

- و ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران

 

امضاکنندگان این نامه کارنامه‌ٔ جاری و روزانه‌ٔ نظام ملایان را جلو رهبران جهان گشوده‌اند تا شاید چشمان و وجدان آنان را در قبال چنین وضعیت ناقض فاحش حقوق‌بشر بگشایند که از مماشات با ملایان کوتاه بیایند. برندگان جایزه‌ٔ نوبل درباره‌ٔ بخشی از این کارنامه چنین نوشته‌اند:

وضعیت وحشتناک و رو به‌ وخامت حقوق‌بشر در ایران،

زیر خط فقر بودن زندگی ۸۰درصد جمعیت ایران

و بدار آویخته شدن یک مرد جوان در هر ۶ساعت!

 

تأکیدها به رهبران جهان و نشان دادن کارنامه‌ٔ روزانه‌ٔ نظام ملایان به آنان، تلاش برای پیوند یافتن صدای اکثریت مردم ایران، جنبش برابری‌طلبانه‌ٔ زنان، قیام‌آفرینان و صدای زندانیان سیاسی به صدای جهان است. رساندن این صدا، مسئولیت جاری و متناوب مقاومت ایران طی دهه‌های گذشته بوده است.

مقاومت ایران به‌درستی دریافته است که صدای ایران هر چقدر بلند و در اوج باشد، اگر از دیوار مماشات با نظام ملایان عبور نکند، به مقصود و سرانجام خود نخواهد رسید. از این رو مقاومت ایران همواره رسالت خود دانسته و عمل نموده است تا با کوبیدن مداوم مشت دادخواهی بر دیوار قطور مماشات غرب با دیکتاتوری آخوندی، عرصه و میدان بین‌المللی را علیه سلطه و تداوم این دیکتاتوری برشوراند.

 

با همین انگیزه‌های ملی و میهنی و مردمی است که مجاهدین خلق که یک حاکمیت سیاسی نیستند، اما در همان سطح، طرف پارلمانترها و حقوق‌دانان و شخصیت‌های سیاسی و برندگان جوایز علمی و ادبی هستند.

جدی بودن در مبارزه با حاکمیت آخوندی و پرداخت بهای این جدیت، سطح بالای سیاسی و دیپلماتیک مقاومت ایران را از آبشخور منافع ملی و تاریخیِ میهن و مردم‌اش استخراج، تأمین و جاری می‌کند.

 

این‌گونه بوده است که با وجود این‌که رژیم آخوندی با صرف میلیون‌ها دلار، در کار شیطان‌سازی در سطح بین‌المللی علیه مقاومت ایران در هیأت شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق می‌باشد؛ دیپلماسی مقاومت ایران با درک قانون‌مندی‌های جهانی تک‌قطبی و ضرورت آوردن وجدان‌های بیدار بشری به میز منافع ملی ایران، توانسته است ضربات کاری و گاه کمرشکن بر صدور ارتجاع و مماشات و توسعه‌طلبی و بمب‌سازی آن وارد نماید.

 

مقاومت ایران همواره ۳هدف را در دیپلماسی انقلابی و مردمی خود پیگیر بوده است:

۱- افزودن به اهرم‌های فشار علیه نظام ملایان در راستای کند کردن و شکستن تیغ سیاست مماشات با آن

۲- حمایت از مبارزات و قیام‌ها علیه نظام ملایان

۳- به‌رسمیت شناختن حقانیت و مشروعیت مبارزه و تشکل‌های آن

 

وجه اثباتیِ برجسته‌ٔ این حمایت‌ها به‌طور خاص در ادامه‌ٔ قیام ۱۴۰۱، باید رو به چشم‌انداز آینده‌ٔ ایران در هیأت قیام و مقاومت سازمان‌یافته به‌عنوان جایگزین دیکتاتوری ولایت فقیهی باشد. چنین خواسته‌یی را در ۲محور مهم نامه‌ٔ برندگان جایزه‌ٔ نوبل به رهبران جهان شاهدیم:

ــ «برنامه ۱۰ماده‌یی دربرگیرنده‌ٔ آرزوی بزرگ مردم ایران برای تحقق یک جمهوری مبتنی بر آزادی و دموکراسی است».

ــ «ما به‌ صدها شخصیت برجسته از ۵قاره و هزاران ایرانی خارج از ایران می‌پیوندیم تا برای برقراری آزادی و دموکراسی در ایران ابراز همبستگی کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8deab8f1-4e05-44fb-9807-23b2fd579d4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات