728 x 90

عراق؛ «بازیافت سیاستمداران اسقاطی» و دست رد قیام

سیاستمداران اسقاطی عراق
سیاستمداران اسقاطی عراق

سیلی‌های گوش‌نواز جوانان شورشی و قیام‌آفرین عراق بر بناگوش ولی‌فقیه درمانده‌ٔ نظام پایان ندارد. رژیم آخوندی پس از به زیر کشیده شدن مهره‌ای در حکومت فاسد عراق،‌ مذبوحانه در تلاش است که مهره‌ٔ دیگری را به جای وی بنشاند. اما هوشیاری تحسین‌برانگیز مردم عراق، باز توطئه‌ٔ دست‌ساز ولایت را به شکست ‌کشاند.

روشن بود که نظام به‌نحوی در تلاش بود که عادل عبدالمهدی را در قدرت حفظ کند و حتی در این مسیر پاسدار جنایتکار، قاسم سلیمانی را مستقیم به منطقه‌ٔ سبز فرستاد اما در برابر ایستادگی مردم عراق کاری از پیش نبرد و علی‌رغم همه‌ٔ سرکوب‌گریهای وحشیانه و قتل و کشتار،‌ نهایتاً نخست‌وزیر دست‌نشانده تن به استعفا داد.

خامنه‌ای که شمشیرش را در برابر مردم عراق، هم‌چنان که برای مردم ایران، از رو بسته است، رذیلانه و با وقاحت، با نادیده گرفتن خواست محوری و اصلی مردم عراق، صرفاً اقدام به «تعویض پالان» می‌کند تا «خر ولایت» را هم‌چنان در مسیر نگهدارد. از این رو پس از عبدالمهدی یکی پس از دیگری گزینه‌هایی از باند جنایتکاران تحت فرمانش را معرفی می‌کند تا به پندار آلوده‌ٔ خودش، تظاهرکنندگان شورشی عراق را یا بفریبد و یا «خسته» و «نا امید» کرده، دوباره آب رفته را به جوی باز گرداند.

 

هوشیاری جوانان شورشی و سیلی بر بناگوش عظما

اما در جبهه‌ٔ مقاومت مردم عراق هوشیاری تحسین‌برانگیزی دیده می‌شود که در برابر این توطئه‌ها کوتاه نیامده و میدان را خالی نکرده است. بلکه بر عکس با پافشاری بر خواسته‌های خود، نقشه‌های شوم اختاپوس عمامه‌دار ولایت را به شکست کشانده است.

اعلام نام «قصی السهیل» که وزیر آموزش و پرورش کابینه‌ٔ عادل عبدالمهدی بود، تنها باعث برانگیختن خشم قیام‌کنندگان شد. کار به جایی رسید که مرجعیت عراق هم وارد شد و در نهایت خود «السهیل» طی نامه‌ای در اول دی اعلام کرد که شرایط لازم برای این منصب را ندارد(الشرق‌الاوسط۴دی ۹۸) و کنار کشید. البته نام «محمد توفیق علاوی» و عبدالحسین عبطان(وزیر سابق ورزش و جوانان) هم مطرح شد که مورد اول به جایی نرسید و «عبطان» هم در توئیتر خودش اعلام کرد که از فعالیت سیاسی کناره‌گیری کرده و نامزد هیچ مقام دولتی نیست.

باند «البناء» این بار دست در خورجین ولایت کرد و مهره‌ٔ دیگری رو نمود که دستش به خون معترضان آلوده است. «اسعد العیدانی» استاندار بصره، جنایتکاری که پیش از این به‌دلیل حمله به یکی از تظاهرکنندگان شهرت جهانی کسب کرده بود.

 

استاندار بصره کاندید نخست وزیری

اسعد العیدانی، استاندار جنایتکار بصره

 

بیانیه‌ٔ قیام‌کنندگان و بازیافت سیاستمداران اسقاطی

با معرفی «اسعد العیدانی» دوباره تظاهرات سراسری در عراق به اوج جدیدی رسید و دفاتر نمایندگی‌های احزاب وابسته به رژیم آخوندی در استانهای جنوبی عراق برای چندمین بار به آتش کشیده شد. کمیته‌ٔ برگزاری انقلاب اکتبر نیز بیانیه‌ٔ جدیدی صادر کرد و قاطعانه در برابر این توطئه‌ٔ شوم ایستاد. به این ترتیب سایر احزاب نیز به‌طور مستقیم یا تلویحی در هراس از واکنش‌های مردمی، از نامزد جدید ائتلاف مالکی ـ عامری فاصله گرفتند.

 

بیانیه کمیته قیام عراق

بیانیه کمیته‌ٔ برگزاری انقلاب اکتبر علیه معرفی مزدور جنایتکار اسعد العیدانی 

 

استعفای رئیس‌جمهور عراق

پس از اعتراضات گسترده و سراسری به معرفی کاندیدای جدید، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، با «العیدانی» ملاقاتی انجام داد و در نهایت بدون مکلف کردن وی به معرفی کابینه، این ملاقات پایان یافت.

از سوی دیگر خود برهم صالح نیز استعفایش را نوشته و به پارلمان عراق سپرد و بغداد را به سوی سلیمانیه ترک کرد.

لازم به یادآوری است که یکی از خواسته‌های اساسی معترضان تغییر کامل کادر سیاسی و انحلال پارلمان و دعوت به برگزاری انتخابات شفاف و آزاد تحت نظارت بین‌المللی بدون سیطره‌ٔ «لیست»های احزاب فاسدی است که طی این سالیان بر عراق حکومت کرده‌اند.

بدیهی است که هر پیروزی که تا الآن کسب کرده‌اند به‌دلیل همین پافشاری‌ها و فداکاری و هوشیاری بوده و باقی راه نیز با همین اهرم‌های کلیدی قابل طی شدن است. راهی که البته جنایتکاران خامنه‌ای نیز در آن بیکار ننشسته و با انواع و اقسام سنگ‌اندازیهای سیاسی و اقدامات تروریستی و قتل و دستگیری، در تلاش متقابل برای خاموش کردن آن هستند. در این میانه، آنچه تعیین‌کننده است، اراده خلق عراق و استمرار قیام و هوشیاری سیاسی و آمادگی برای پرداخت هزینه‌ٔ تغییر بنیادین در عراق است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0baacbe-78e6-43a1-8a3b-9fecd1e63acb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات