728 x 90

غروب نظام غاصب ولایت فقیه (۲)

غروب نظام غاصب ولایت فقیه
غروب نظام غاصب ولایت فقیه

در حالی رژیم ولایت فقیه چهل‌ویکمین سال ربودن انقلاب ضدسلطنتی را بر روی ویرانه‌های میهن در زنجیر با نمایش‌های مشمئزکننده‌ای برگزار می‌کند، از این‌که در توفان قیام‌ها سرنگون نشده، شادمان است.

۴۱سال جنایت، قتل‌عام، زندان، اعدام، شکنجه، آباد کردن‌ گورستانها همراه با کارنامه مملو از تحمیل فقر، گرسنگی، بیکاری، بی‌خانمانی و شرایط بد معیشتی بر مردم ایران.

هم‌چنین ۴۱سال جنگ‌افروزی و صدور تروریسم، توأم با کشتار و با هزینه‌ای سنگین بر مردم ایران که اینها تماماً دلالت بر ماهیت کثیف و شیطانی «ولایت سفیانی» خمینی و خلف او خامنه‌ای دارد.

 

ورشکستگی نظام ولایت فقیه

تا قبل از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی خمینی از حاکمیت ولایت فقیه و حکومت آخوندها صحبت نکرده بود. اما بلافاصله پس از پیروزی انقلاب این فرصت را مغتنم شمرد تا حاکمیت مطلقه ولایت فقیه را به‌عنوان «عمود خیمه نظام» جایگزین حکومت سلطنت پهلوی کند.

برای برپایی نظام ضدمردمی ولایت فقیه خمینی و خلف او خامنه‌ای دیکتاتوری و سرکوب مردم و انقلابیون را برای تحقق این حاکمیت ضدمردمی در ابعاد گسترده‌ای به‌کار گرفتند؛ اعمالی که شکست و محکومیت آن از درون و بیرون رژیم مهر خورده است.

حسینعلی منتظری، قائم‌مقام وقت خمینی در بحبوحه قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی، با احضار اعضای کمیته مرگ در قتل‌عام زندانیان سیاسی، خطاب به ‌آنها و از جمله ابراهیم رئیسی گفت: «‌به نظر من بزرگترین جنایت که در جمهوری اسلامی شده و در تاریخ ما را محکوم می‌کنند به دست شما انجام شده و شما را در آینده جزء جنایتکاران تاریخ می‌نویسند».

خامنه‌ای هم‌چون سلفش با کشتار بیش از ۱۵۰۰نفر به مدت ۴ روز در آبان ۹۸ مهر دیگری بر غروب ننگین ولایت فقیه زد. فیلیپ لوتر، مدیر تحقیقات خاورمیانه و آفریقای شمالی در عفو بین‌الملل درباره این کشتار گفت: «این آمار شوکه‌کننده تلفات نشان‌دهنده بی‌توجهی شرم‌آور مقامات ایران برای جان انسان‌ها است».(سایت عفو بین‌الملل ۱۱آذر ۹۸)

 

چند نمونه از غروب و ورشکستگی نظام ولایت فقیه

انتخابات و دمکراسی 

خمینی در پاریس در مورد انتخابات و آرای مردم گفت: «ولایت با جمهور مردم است. در این جمهوری یک مجلس ملی مرکب از منتخبان واقعی مردم امور مملکت را اداره خواهند کرد».(صحیفه نور، ج ۲، ص ۱۶۰)

هم‌چنین گفت: «همه احزاب در ابراز عقیده آزاد هستند، مارکسیستها در ابراز عقیده آزاد هستند، ما زندانی سیاسی نخواهیم ساخت».(کیهان ۳بهمن ۵۷)

«اسلام یک دین مترقی و دموکراسی به‌معنای واقعی است».(مصاحبه با خبرنگار تلویزیون آلمان، ۱۶دی ۵۷، صحیفه نور، ج ۵، ص ۳۵۳)

خمینی چند ماه پس از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی همه حرفهایش در مورد آزادی و دمکراسی را زیرپا گذاشت و وقیحانه گفت: «در انقلابی که در ایران حاصل شد در سرتاسر این مملکت فریاد مردم این بود که ما اسلام می‌خواهیم. این مردم قیام نکردند که مملکت‌شان دمکراسی باشد».(۱۹آذر ۵۸قم)

در تاریخ حاکمیت آخوندها، چیزی تحت نام انتخابات وجود نداشته و ندارد. همه آنچه تحت نام انتخابات به مردم عرضه می‌شود در واقع ویترین ولایت برای فریب دیگران است و از قبل مهندسی شده است.

کسانی که بر کرسی نمایندگان مجلس تکیه می‌دهند پیشاپیش «سرسپردگی به ولایت فقیه» را پذیرفته‌اند.

کسی که به مجلس رژیم راه می‌یابد مشروعیتش نه برگرفته از «آرای مردم»، بلکه حاصل کرنش در برابر ولی‌فقیه با نیت سهم‌خواهی از قدرت و چپاول اموال مردم است؛ مسأله‌ای که جنگ باندهای درونی رژیم حول آن جریان داشته و دارد.

یکی از شعارهای اصلی در قیام شکوهمند و سراسری آبان و دی نفی کامل همه باندهای غارت در درون رژیم از به‌اصطلاح اصلاح‌طلب و اصول‌گرا و مرگ بر اصل ولایت فقیه بوده است.

 

حاکمیت مردم

خمینی در پاریس گفت: «من چنین چیزی نگفته‌ام که روحانیان متکفل حکومت خواهند شد. روحانیان شغل‌شان چیز دیگری است».(سخنرانی ۲۶دی ۵۷، صحیفه نور، ج ۳، ص ۱۴)

و پیش از آن در مصاحبه با رویترز گفته بود: «علما [آخوندها] خود حکومت نخواهند کرد. آنان ناظر و هادی مجریان امور می‌باشند. این حکومت در همه مراتب خود متکی به آرای مردم و تحت نظارت و ارزیابی و انتقاد عمومی خواهد بود».(۱۴آبان ۵۷)

خمینی ملعون که مدعی بود من یک طلبه‌ای هستم که به قم می‌روم و آخوندها کارشان حکومت کردن نیست آخوندها را در تمام امور مملکتی بر مصدر امور گمارد. رسمی که بعد از او خامنه‌ای به تمام و کمال ادامه داد.

در قانون اساسی رژیم، ولی‌فقیه فرمانده کل قوا است که عزل و نصب فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی را برعهده‌ دارد. جدای از این اختیارات بسیار گسترده دیگری را برای ولی‌فقیه نظام در نظر گرفته به‌نحوی که تمامی مناصب حکومتی در هر سه‌قوه یا به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط شخص وی تأیید و منصوب می‌شوند. انتخاباتها تنها نمایشی است برای پوشاندن این واقعیت و ویترین بیرونی این واقعیت است.

 

ایران تحت حکومت ولایت فقیه در چنگال آخوند‌ها

ایران تحت حکومت ولایت فقیه در چنگال آخوند‌ها

 

خمینی دجال برای توجیه غصب حاکمیت مردمی و حاکم کردن آخوندها بر همه امور مملکت گفت: «در نجف و پاریس یک حرفهایی زدم که چنان‌چه اسلام پیروز شود، روحانیان می‌روند سراغ شغل‌های خودشان... این طور نیست که هرجا یک کلمه‌ای گفتیم و دیدیم مصالح اسلام اینجوری نیست، بگوییم سر اشتباه خود هستیم. ما دنبال مصالح هستیم».(سخنرانی ۳۰خرداد ۱۳۶۱ - صحیفه نور، ج ۱۶، ص ۲۱۱)

 

اعتراف به یک کارنامه تاریک

روزنامه حکومتی جهان صنعت در دعوای باندی در مطلبی تحت عنوان «وطنم ای شکوه پابرجا!» به حاصل ۴۱ساله‌ٔ حاکمیت سفاک خمینی‌ـخامنه‌ای این‌چنین اعتراف کرده است:

«فقر، فلاکت، تورم، رکود، بی‌ثباتی، پارتی‌بازی، آقازاده‌ سالاری، دزدی، اختلاس، فساد، رشوه، بیکاری، اعتیاد، طلاق، سانسور، لغو کنسرت، توقیف نشریه، شکستن سنگ‌قبر شاملو، شکاف طبقاتی، تحقیر، نابرابری، افسردگی، ناامیدی، دلسردی، آینده مبهم، سیل، زلزله، چادرنشینی، بوی مدفوع، بالازدگی فاضلاب، رانت، پنی‌سیلین چینی، شیرخشک آلوده، گاز اشک‌آور، اشک مادر، زجر خواهر، حقوق معوقه کارگران، کودکان کار، بیمه تأمین اجتماعی بی‌فایده، ساحل آلوده، سفره‌های زیرزمینی خالی، رودهای خشک، مرگ کولبرها در سرما، خودکشی در زندان، خودکشی بیرون از زندان، خودکشی از روی پل عابرپیاده، خودکشی با قرص، خودکشی با طناب، سقوط هواپیما، برخورد قطار، فروش امتیاز ماهیگیری به چینی‌ها، دریاخواری، زمین‌خواری، جنگل‌خواری، کوه‌خواری، معدن‌خواری، مرگ تالاب‌ها، آلودگی هوا، حمله ملخ‌ها، ریزگردها، آب ناسالم، قطعی اینترنت، فیلترینگ، جنگ، پولشویی، ترافیک، چاله‌چوله، جای پارک، تراکم، داروی قلابی، مافیای فوتبال، ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاهها، و … مهاجرت».(۳۰آذر ۹۸)

 

ایران تحت حاکمیت ولی‌فقیه فاسدترین کشور جهان

خامنه‌ای در قیام آبان ۹۸ با کشتار بیش از ۱۵۰۰تن از مردم به‌جان آمده‌ای که از فقر و گرسنگی به خیابان آمده بودند تلاش کرد ریشه مشکلات مردم را به عوامل بیگانه، اشرار و... ربط دهد. اما برخی روزنامه‌های حکومتی ناگزیر اعتراف کردند که مشکلات معیشتی مردم ریشه در ساختار نظام و هژمونی کامل و غیرپاسخگو ولی‌فقیه در رأس نظام آخوندی دارد.

روزنامه حکومتی آرمان نوشت: «...اما، واقع‌بینانه و آینده‌نگرانه نخواهد بود اگر اعتراضات فقرا و مستضعفان را تنها به بیگانگان و بدخواهان نظام و کشور نسبت دهیم... چهره و صدای مستضعفان را می‌توان در راهروهای بیمارستانهایی که افراد برای فروش اعضای بدن خود منتظر ورود به اتاق عمل هستند، زنان، دختران و بچه‌هایی که سر چهارراه‌ها به‌دنبال سیر کردن شکم خود هستند دید».(روزنامه حکومتی آرمان ۱۹آذر ۹۸)

احمد مازنی، عضو مجلس ارتجاع، ۲۶خرداد ۹۸: «مسأله دیگر شرایط اقتصادی و اجتماعی است. فقر فساد تبعیض و اختلاف شدید طبقاتی و افزایش لشگر بیکاران موجب بروز آسیب‌های اجتماعی شده و روند آن رو به افزایش است چه کسی پاسخگوست؟».

 

فساد نظام ولایت فقیه در گزارش سازمان شفافیت

در تازه‌ترین گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل که فساد در ۱۸۰کشور جهان را بررسی کرده است. ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه در کنار کشورهای آنگولا، بنگلادش و موزامبیک در رده ۱۴۶ قرار گرفته است که بدترین رتبه این کشور در چند سال گذشته است. در سال ۲۰۱۸، ایران با ۲۸ امتیاز در رده ۱۳۸ این جدول قرار داشت.

سازمان شفافیت بین‌الملل ملاک رشوه‌خواری، زد و بندهای سیاسی و مالی، فساد دولتی و تجاری در کشورها را برای شاخص فساد ارزش‌یابی می‌کند.

آخوندهای خونخوار این پول‌ها را از کجا به‌دست آورده‌اند؟

در زمانی که بسیاری از مردم ایران به‌دلیل اوضاع اقتصادی در زیر خط فقر زندگی می‌کنند، خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۱۳(آبان۹۲)، دارایی‌های خامنه‌ای را ۹۵میلیارد دلار اعلام کرده بود، که طی مدت بسیار کوتاهی ۲برابر شد.

هم‌چنین در روز ۲۶آوریل ۲۰۱۹(۶اردیبهشت ۹۸) سفارت آمریکا در بغداد در گزارشی ثروت علی خامنه‌ای را ۲۰۰میلیارد دلار برآورد کرد.

 

فساد، رانت و تاراج اموال مردم به اسم خصوصی‌سازی!

با نگاهی کوتاه به واگذاری و فروش بخشی از کارخانه‌ها، اموال و ثروتهای عمومی به قیمت اندک به پاسداران و وابستگان بیت خامنه‌ای تحت عنوان خصوصی‌سازی می‌توان به گوشه‌ای از فساد سیستماتیک و حکومتی پی برد.

 

پالایشگاه کرمانشاه 

آخوند آزادیخواه، عضو مجلس ارتجاع سال گذشته گفت: «وقتی پالایشگاه کرمانشاه را که بالغ بر ۶۷۰ تا ۶۸۰‌میلیارد تومان قیمت کارشناسی‌اش می‌باشد در واگذاری با ۱۰۰میلیارد تومان واگذار می‌کنید این یعنی یک رانت مضاعف، یعنی یک تخلف».(خبرگزاری مجلس رژیم ۲۸بهمن ۹۷)

 

ماشین‌سازی تبریز 

«ماشین‌سازی تبریز که واگذار شده است ۱۲۶هکتار زمین کارخانه است و ۸۳هزار مترمربع زمین و ۴۰۰آپارتمان دارد که ۸۳۵میلیارد تومان پول زمینهای اطراف کارخانه است. پول زمینهای کارخانه و این واحد بیش از ۵هزار میلیارد است، حداقل ۵۰۰ماشین در این کارخانه وجود دارد که تکنولوژی را وارد کشور کرده و صنایع مادر است که یک واحد ماشین‌آلات آن نیز ۱۰میلیون یورو قیمت دارد. اما این کارخانه ۶۸۷میلیارد تومان به فروش رفته است».(خبرگزاری حکومتی تسنیم ۹دی ۹۷)

 

واگذاری شرکت هواپیمایی ایران‌تور

شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور با رقم ناچیز ۳۴میلیارد تومان واگذار شده است. این در حالی است که برای خرید مجموعه عظیم یک ایرلاین با مالکیت بیش از ۸فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس به ارزش ۱۰۰۰میلیارد تومان پرداخت شده است. نصرالله پژمان‌فر، نماینده مجلس رژیم از مشهد، گفت: «این شرکت هواپیمایی ۱۰۰۰میلیارد تومان قیمت داشته که ۳۴میلیارد تومان واگذار شده است».(روزنامه جهان صنعت ۱۷مرداد ۹۸)

 

فساده‌ای نجومی آخوندها و پاسداران عامل فقر، تورم و گرسنگی مردم

فسادهای نجومی آخوندها و پاسداران عامل فقر، تورم و گرسنگی مردم

 

۶۰درصد اقتصاد ایران در قبضه ۴نهاد بیت ولی‌فقیه

بهزاد نبوی در جنگ باندی در مورد ثروت به یغما رفته مردم ایران توسط بیت خامنه‌ای گفت: «در کشور ما ۴نهاد هست که ۶۰درصد ثروت ملی را در اختیار دارند؛ ستاد اجرایی فرمان خمینی، قرارگاه خاتم، آستان قدس و بنیاد مستضعفان و هیچ‌یک از اینها ارتباطی با دولت و مجلس ندارند.(سایت حکومتی انتخاب ۳۰شهریور ۹۶)

 

خیزش و خروش مردم برای سرنگونی رژیم

یک کارشناس حکومتی ۲۲آذر ۹۸ ضمن اعتراف به رابطه اعتراضات مردم و ماهیت فسادزای حاکمیت گفت: «امروز ما مانده‌ایم با یک اقتصاد ورشکسته، فسادها، تبعیض‌ها و سیاست‌های غلطی که طی ۳۰-۴۰سال باعث تخلیه روستاها شد، در حاشیه کلان‌شهرهایی که در آنها ثروت و منابع اقتصادی متمرکز شده، لشکر گرسنگانی شکل گرفته است. اگر به اتفاقاتی که در سال ۹۶ و هفته گذشته رخ داد، دقت کنیم می‌بینیم که اغلب کانون اعتراضات به شورش انجامید و کلی خرابی به‌بار آورد و درست این اتفاقات در همان حاشیه کلان‌شهرها و مناطق محروم است که لشکر بیکاران وگرسنگان قرار دارد. لشکر گرسنگان در آینده چنان قدرتی خواهند داشت که هیچ کسی جلودار آنها نیست».

 

پاسخ ارتش بیکاران و گرسنگان و مردم محروم به این ظلم و بیدادگری ۴۱ساله، ایستادگی تا به آخر برای احقاق حقوق غارت‌شده مردم ایران است. آنها با اعتراضات سراسری خود در آبان و دیماه سال جاری، در بیش از ۲۰۰شهر و ۸۰۰نقطه، نفس حاکمیت را بندآورده و نظام ستم‌شیخی را به لبه پرتگاه سقوط کشاندند.

 

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهوری برگزیده مقاومت، در سخنرانی خود به‌مناسبت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در ۲۲بهمن ۹۸ گفتند:

«دو قیام بزرگی که در ماه‌های اخیر برپا شده، نشان‌دهنده آمادگی آتشین مردم برای سرنگونی رژیم است؛‌ آمادگی برای خاکستر کردن تمامیت رژیم و همه پلیدی‌های یک استبداد دینی و آمادگی برای یک جهش‌ بزرگ سیاسی و اجتماعی که مناسبات تازه‌ای بر اساس آزادی و دمکراسی بنا کند.
خامنه‌ای و سپاه جرار او بیش از ۱۵۰۰جوان شورشگر را به ‌شهادت رساندند.
شهیدان در خون تپیده‌ای که سرودآوران سپیده و مژده‌رسان روز آزادی و سرکوبی استبداد هستند؛
همانها که خونهای پاک‌شان آتش قیام‌ها در دیماه را مشتعل کرد».

 

ادامه دارد...

 

برای مطالعه بیشتر:

غروب نظام غاصب ولایت فقیه (۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a7fbfe0-c139-47dd-bea4-b93d26365031"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات