728 x 90

فرافکنی رسوا برای پوشاندن جنایت!

سخن روز ۵خرداد
سخن روز ۵خرداد

هنگامی که رژیم ضدبشری حاکم تحت عنوان راه‌انداختن چرخ تولید و اقتصاد، به‌قرنطینهٔ نیم‌بند پایان داد و تحت عنوان شیادانهٔ فاصله‌گذاری هوشمند، مردم را روانهٔ میدانهای مرگ کرونا کرد، به‌وضوح قابل پیش‌بینی بود که چه فاجعه‌یی و چه کشتار هولناکی در راه است. البته خود رژیم هم از این نتیجه غافل نبود و عامداً این راه را برگزید. کما این‌که خود خامنه‌ای تصریح کرد که «به هر قیمتی که هست» تولید و جهش تولید باید محقق شود.

فاجعه واقع شده و فجایع بزرگتر در راه است

به‌هرحال آنچه پیش‌بینی می‌شد، امروز به‌وقوع پیوسته و کرونا در سراسر کشور تاخت و تاز و کشتار می‌کند، ابعاد فاجعه چنان است که رژیم هم با تمام تلاشی که برای سانسور خبرهای مربوطه و لاپوشانی حقایق می‌کند، قادر به‌پنهان کردن ابعاد فاجعه نیست و به‌خصوص مقام‌های استانی و حتی مقامات وزارت بهداشت هم ناگزیر به‌روند صعودی ابتلا و افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در استانهای مختلف کشور اعتراف می‌کنند:

  • حریرچی معاون وزارت بهداشت از «افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰درصدی شمار مبتلایان در دزفول» خبر داد.
  • سخنگوی علوم پزشکی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز اعلام کرد: کل مبتلایان کرونا در استان به‌۱۰هزار و ۴۱۹نفر افزایش یافت.
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از روند رو به‌رشد مبتلایان به‌کرونا در استان زنجان خبر داد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت که تا روز ۴خرداد شما مبتلایان به‌کرونا در این استان به‌مرز ۲هزار نفر رسید.
  • خبرگزاری سپاه پاسداران از «افزایش بی‌سابقه چند روز اخیر مبتلایان ویروس کرونا در جنوب استان کرمان و شهرستان جیرفت» خبر داد و نوشت «سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت این منطقه را بحرانی اعلام کرده است... . آمار چند روز اخیر دو یا سه برابر آمارهای گذشته است».

اما به‌رغم این وضعیت فاجعه‌بار، رژیم ضدمردمی هم‌چنان به‌روند بازگشایی‌ها و برداشتن باقیماندهٔ محدودیتها ادامه می‌دهد.

از یک‌سو کلیهٔ مشاغلی که پرریسک محسوب می‌شدند، تا روز سه‌شنبه ۶خرداد بازگشایی می‌شوند،

از سوی دیگر، درهای حرمهای امام‌رضا، حضرت معصومه و حضرت عبدالعظیم و هم‌چنین درهای مسجد جمکران؛ بازگشایی شدند.

این بازگشایی‌ها با اصرار آخوندهای جنایتکار که منافع کلانی در بازگشایی این آستانها دارند و با حمایت خامنه‌ای پلید صورت گرفته است. آخوند سعیدی تولیت غاصب آستان حضرت معصومه به‌نقش خامنه‌ای در بازگشایی حرمها اشاره کرد و گفت: «ما از خامنه‌ای که در امر بازگشایی این حرمها به مسئولان تذکر دادند تشکر می‌کنیم».

مردم رعایت نکردند! مردم مقصرند!

طرفه این‌که روحانی شیاد با وقاحتی مافوق تصور مردم را مقصر این وضعیت معرفی کرد و در تماس با وزیر کشور دولت خود تأکید کرد: «مردم این استانها و شهرها... اگر اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور به‌بازگرداندن برخی محدودیتها شویم».

شیخک شیاد در تماس تلفنی با استاندار خوزستان نیز ضمن اشاره به‌طغیان وحشتناک بیماری در این استان، خواستار آموزش مردم و اطلاع‌رسانی وسیع و ضرورت تبیین دستورالعملها و تشدید مراقبتها و نظارتها شد. گویی که باز هم تقصیر مردم است که آگاهی لازم را ندارند و نیاز به‌نظارت و مراقبت بیشتر دارند.

این فرافکنی‌ها تا آنجا رسواست که حتی خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا ۵خرداد) نیز ناگزیر اذعان می‌کند: «شرایط سخت اقتصادی باعث شد فاصله‌گذاری اجتماعی را کمرنگ کنیم و با عنوان فاصله‌گذاری هوشمند، فضای جدیدی برای جولان دادن اپیدمی فراهم کنیم، درمان مشخص و استانداردی هم برای مبتلایان نداریم و کادر بهداشتی درمانی به‌خاطر فشار بالای کار در چند ماه اخیر دچار فرسودگی و خستگی مفرط شغلی شده‌اند».

از این رو وقاحت و طلبکاری روحانی این شیخک شیاد نه کسی را می‌فریبد و نه می‌تواند جرم و جنایتش را تخفیف دهد. او همان جنایتکاری است که در توجیه فرستادن مردم به‌قربانگاه کرونا گفته است اگر دو سه میلیون نفر از کرونا بمیرند، بهتر است که ۳۰میلیون گرسنه به‌خیابان‌ها بریزند. جواب او را همان ارتش محرومان و گرسنگان که بی‌تردید به‌خیابان‌ها سرازیر خواهند شد، خواهند داد و تا آن روز بزرگ محتوم، هیچ راه نجاتی برایشان متصور نیست و هم‌چنان که خانم مریم رجوی گفت: «وقاحت و طلبکاری، باز هم وقاحت و طلبکاری در دور تسلسل بی‌پایان تا سرنگونی، شیوه شناخته شده آخوندهای ضدبشر و مقصران اصلی مرگ و نابودی در ایران اشغال شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2cef149b-aafc-4fa4-9292-e9a63cc511ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات