728 x 90

فضای انفجاری در فضای حقیقی و مجازی - مروری بر رسانه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی امروز شنبه ۱۷آبان نتایج انتخابات آمریکا دغدغهٔ همهٔ روزنامه‌های باندهای حاکم است. به‌رغم این‌که خامنه‌ای و روحانی مدعی شده‌اند هرکس پیروز شود فرقی برای نظام ندارد. اما در میان گمانه‌زنیها و هراس باندهای حاکم از پیآمد انتخابات آمریکا، اوضاع متزلزل نظام در وحشت از قیام و در چنبرهٔ سایر بحرانها در روزنامه‌های حکومتی دیده می‌شود.

آفتاب یزد با اشاره به بیکاری کارگران ساختمانی و بیکار شدن سایر کارگران در رسته‌های دیگر نوشته است: «کارگران اکنون که زیر فشار بیماری و بیکاری قرار دارند نیازمند کمک هستند در غیر این‌صورت دیر شده، اتفاقات ناگوار در انتظار است و در آن زمان با اظهار تأسف کردن گرهی باز نمی‌شود».

همدلی با اشاره به شکست سیاست‌های ضدمردمی رژیم در مهار کرونا اذعان کرده و نوشته است: «چرا با وجود بالا رفتن موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در ایران هم‌چنان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا از عملکرد خود دفاع می‌کنند؟ دیگری آن‌که چرا با وجود مشاهده آمارهای مرگ‌ومیر اقدامات پیشگیرانه بهتری که معطوف به نتیجه باشد اتخاذ نمی‌شود؟».

ستاره صبح هم اعترافات فاضلی عضو مجلس ارتجاع را انعکاس داده که گفته است: «یکی از اقدامات اشتباه، اخذ پول از انجام تست بود که گفته شد هر فردی برای انجام آن باید دویست هزار تومان پول بدهد؛ بنابراین مردم نتوانستند هزینه آن را تأمین کنند و هر بیماری که بستری شد به‌اندازه ۳۰۰ تست کرونا هزینه تحمیل کرد».

وطن امروز از باند خامنه‌ای هم نسبت به فضای مجازی ابراز نگرانی کرده و نوشته است: «اتفاقات سال۸۸ برای بسیاری از جوانان ایران یک فصل مهم زندگی است؛ حادثه‌یی که زندگی من و بسیاری دیگر را به قبل و بعد از آن تقسیم کرد؛ پروژه انقلاب مخملی را می‌خواستند با شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیگر جلو ببرند».

انتخابات آمریکا و بن‌بست نظام

حرف روزنامه‌های باند خامنه‌ای در تیتر روزنامه کیهان خلاصه شده که نوشته است: «جعبه انتخابات آمریکا؛ مار بیرون می‌آید یا عقرب؟». جوان وابسته به سپاه هم با حمله به باند روحانی نوشته است: «این‌که تلاش می‌شود روی کارآمدن بایدن به‌معنای پایان گرانی، تورم و بیکاری القا شود، بیشتر از آن که از داده‌های واقعی بهره گرفته باشد یک عملیات روانی است برای فریب افکار عمومی. تطهیر دموکراتها و تقبیح جمهوریخواهان» راهبرد جریانی برای انحراف اذهان عمومی و فشار به حاکمیت سیاسی کشور است».

ایران ارگان دولت روحانی نوشته است: «نباید خیلی خوشبین بود که با شکست قطعی ترامپ و تثبیت نهایی پیروزی بایدن، ترامپیسم نیز به‌سرعت و سادگی از سپهر سیاسی آمریکا و جهان غایب شود. ترامپ نه تنها در آمریکا، که در اروپا، کانادا، استرالیا و دیگر نقاط جهان همگرایانی دارد که بعضاً و فعلاً به‌صورت بالقوه، حتی از خود او هم خطرناک‌ترند».

ستاره صبح هم به‌نقل از یک عضو مجلس ارتجاع نوشته است: «همان‌طوری که در تبلیغات کاندیداهای انتخابات آمریکا گفته شد، سیاست‌های آنها در قبال ایران تغییری نمی‌کند و در اصل این سیاست‌های خصمانه جای دیگری نوشته شده و در دست ترامپ یا بایدن نیست».

برخی روزنامه‌ها هم ادعاهای روحانی و خامنه‌ای را به سخره گرفته‌اند. از جمله جهان صنعت نوشته است: «رئیس‌جمهوری ایران بارها تأکید کرده که هر کسی در این انتخابات رأی بیاورد برای ما فرقی نمی‌کند اما از آن طرف مصطفی پورمحمدی معتقد است شکست ترامپ یک امداد الهی است. فقط نکته‌یی که باید آمریکایی‌ها بدانند این است که اگر ما لحظه به لحظه آرای نوادا و کارولینای شمالی را رصد می‌کنیم معنی آن این نیست که استقلال نداریم یا این انتخابات تاثیری روی ما دارد. همه عالم به استقلال ما واقف هستند و می‌دانند که ما با تکیه بر استقلال خود می‌توانیم دلار را ۳۰هزار تومان و مرغ را کیلویی ۳۵هزار تومان کنیم. هیچ نیازی به امثال ترامپ و بایدن نداریم. اگر صلاح بدانیم با همین استقلالی که داریم قیمت پول ملی آمریکایی‌ها را بیشتر از این دستکاری می‌کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/944f52f0-92ce-44c7-9dd9-bb1bfec54c5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات