728 x 90

فعالیتهای اشرف‌نشانان در انگلستان برای برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

حمایت ۲۰۰ پارلمانتر انگلستان از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران
حمایت ۲۰۰ پارلمانتر انگلستان از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

بر اثر فعالیتهای اشرف‌نشانان در انگلستان در رابطه با برگزاری هر چه شکوهمندتر گردهمایی بزرگ مقاومت ایران، قرار است هیأت بزرگی از پارلمانترها و حقوقدانان برجسته شامل رؤسای کانون وکلا و کانون حقوقدانان انگلستان و رؤسای اتحادیه‌های کارگری و شخصیتهای برجسته حقوق‌بشری و حقوق‌ زنان در گردهمآیی نهم تیر شرکت‌کنند. هم‌چنان که در داخل ایران مردم علیه رژیم آخوندی در جوشش و غلیان و قیام هستند، در خارج کشور هم دولتها به مرور از سیاست مماشات فاصله می‌گیرند و به نگرانیهایی که درباره رژیم ایران در زمینه‌های مختلف به‌خصوص نقض حقوق‌بشر و تروریسم و دخالتهایش در کشورهای منطقه و کشتار و جنگ‌افروزی آن در یمن و عراق و دخالتهای افسار گسیخته‌اش در لبنان و بسیاری کشورهای دیگر خاورمیانه، آگاه شده و رژیم را محکوم می‌کنند. این حقیقت از مواضعی که دولتهای مختلف اروپایی اتخاذ می‌کنند و یا قطعنامه‌هایی که به تصویب می‌رسانند، مشخص می‌شود و در یک کلام می‌شود گفت که شاهد هستیم آخرین میخها بر تابوت سیاست مماشات کوبیده می‌شود؛ سیاستی که بر اساس آن دولتهای اروپایی برای دهها سال علیه مردم ایران از هیچ چیز فروگذار نکردند، همواره طرف رژیم را گرفتند و مقاومت مردم ایران را زیر ضرب بردند. سیاستی که اکنون به گور سپرده می‌شود.

در همین رابطه برخی از فعالیتها در انگلستان به قرار زیر است:

فعالیتها در جوامع ایرانیان در انگلستان

اشرف نشانان در جوامع ایرانیان در انگلستان فعالیتهای گسترده‌یی دارند. حامیان مقاومت و سازمان مجاهدین در سراسر انگلستان از شمال تا جنوب از شهرهای مختلف اسکاتلند نظیر گلاسکو، ادینبورگ گرفته تا شهرهای شمال نیوکاسل، منچستر، بیرمنگهام و هم‌چنین شهرهای جنوبی و خود لندن،  با برگزاری نمایشگاههای کتاب و برگزاری آکسیونهای مختلف هر روز بر علیه رژیم دست به افشاگری می‌زنند و از قیام‌آفرینان داخل ایران و قیام قهرمانانه مردم ایران حمایت می‌کنند.

حمایت ۲۰۰پارلمانتر انگلستان از گردهمایی بزرگ مقاومت

در پارلمان انگلستان بیانیه‌ها و قطعنامه‌های مختلف علیه رژیم صادر شده که آخرینش بیانیه‌یی است که تا کنون بیش از دویست پارلمانتر از هر دو مجلس عوام و اعیان و از تمامی احزاب اصلی انگلیس آن را خطاب به گردهمآیی پاریس امضا کرده‌اند. در این بیانیه از قیام مردم ایران و از تغییر دموکراتیک در ایران و تغییر رژیم به‌صورت قاطع حمایت شده و خواهان استقرار یک ایران آزاد و دموکراتیک شده‌اند. ضمنا طرح ده ماده‌یی رئیس‌جمهور مقاومت ایران خانم مریم رجوی مورد توجه و پشتیبانی جدی قرار گرفته‌است. در کنار این، قطعنامه‌ٔ دیگری هست در حمایت از قیام مردم ایران که توسط دهها تن از پارلمانترها ثبت شده و هر روز در نشریات پارلمان نمایندگان جدیدی که به آن اضافه می‌شوند منعکس می‌شود. در قطعنامه‌ٔ دیگری نمایندگان خواهان قرار دادن سپاه پاسداران در لیستهای تروریستی انگلستان شدند.

توجه رسانه‌های انگلستان به گردهمایی بزرگ مقاومت از هم اکنون

سوم فعالیتهای مطبوعاتی و مصاحبه‌های متعددی که نمایندگان پارلمان انگلستان با رسانه‌های خارجی و هم‌چنین با سیمای مقاومت ایران داشتند، قابل‌توجه است و خیلی از این مصاحبه‌ها تا کنون پخش شده است. در پارلمان انگلستان اکثریت مجلس عوام در چندین نوبت حمایت‌شان را از سازمان و شورا و ایران آزاد به رهبری مریم رجوی اعلام کرده‌اند. هم‌چنین حدود ۲۰۰نفر از مجلس اعیان که شامل بسیاری از قضات برجسته و حقوقدانان دارای رتبه مشورتی ملکه انگلستان هستند، از مقاومت ایران حمایت کرده‌اند.

حمایت اتحادیه‌های کارگری و سازمانهای حقوق‌بشری انگلستان از گردهمایی بزرگ مقاومت

چهارم حمایت اتحادیه‌های کارگری و این‌که یک هیأت از طرف آنها در گردهمآیی امسال شرکت خواهد کرد و در کنار این‌ها باید از سازمانهای حقوق‌بشری مثل عفو بین‌الملل و کانون وکلای انگلستان نام ببرم که طی بیانیه‌های مختلفی از قیام مردم ایران و از گردهمآیی پاریس برای ارائه آلترناتیو حمایت کرده‌اند. آلترناتیوی که به نقطه امید مردم ایران تبدیل شده است.

باشد که دست در دست یکدیگر همه با هم بتوانیم این گردهمآیی را به‌عنوان یک برگ بسیار قوی برای حمایت از قیام‌آفرینان در داخل ایران و به کرسی نشاندن حقوق مردم ایران محقق‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a96a8868-6aaa-4010-83fb-70fe1562e00d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات