728 x 90

تصویری از هماوردی مقاومت با هیولای حاکم

سخن روز
سخن روز

در کنفرانس همبستگی با مقاومت ایران در شهرداری منطقهٔ۵ پاریس، جمعی از منتخبان مردم فرانسه، شخصیتها و حقوقدانان برجستهٔ فرانسوی سخنرانی کردند. تأملی بر برخی از این سخنرانیها، تصویری از هماوردی تاریخی مردم ایران با دیکتاتوری ضدبشری حاکم بر ایران به‌دست می‌دهد. سخنرانان هم‌چنین از موضوعات جاری مربوط به مقاومت ایران در صحنه سیاسی و بین‌المللی سخن گفتند.

ژان پیر برار نمایندهٔ پیشین مجلس ملی فرانسه در سخنان خود به‌سیاست مماشات و درسهایی که باید از شکست این سیاست گرفت اشاره کرد و گفت: «آخوندها دشمن سیاسی نیستند. آنها هیولاهایی هستند که رأسشان وحشتناک است و ما نباید توهم داشته باشیم. مار ممکن است سعی کند اغوا کند، اما هنوز هم یک مار است. ما باید این‌را بدانیم و این‌را در ذهن داشته باشیم؛ اما کسانی هستند که فقط منتظر اغوا شدن هستند. با آخوندها هیچ مذاکره‌یی نمی‌شود کرد. بحث تغییر برچسب روی آرد تقلبی نیست. این آرد است که باید عوض شود. از این منظر، با آخوندها، مصالحه ممکنی وجود ندارد، زیرا سازش فقط می‌تواند یک بند و بست باشد و این قابل‌قبول نیست. این در نهایت به‌معنای عدم وفاداری به‌مبارزات (مردم ایران) است».

ژان پیر برار افزود: «یک آلترناتیو وجود دارد. ما باید از این امر آگاه باشیم و قدرت این آلترناتیو را بازتاب بدهیم، زیرا بسیاری تلاش می‌کنند با توطئه‌گری در پشت صحنه، از ظهور این آلترناتیو جلوگیری کنند، آنها آماده‌اند که گذار را عملی کنند که در آن صورت دقیقاً هیچ‌چیز تغییر نمی‌کند، به‌جز برچسب‌ها. هرگز نباید این‌را در رابطه با کسانی فراموش کنیم که خود را وارثان سلطنت در ایران معرفی می‌کنند: شاه همان ساواک بود که وارث آن واواک است که تمام زباله‌های دوران شاه را در زندانهای دیکتاتوری که به‌آن اشراف داریم بازیافت کرده است».

آقای برار که در سخنرانی‌اش جا به‌جا به‌تجارب مقاومت ضدفاشیستی و مبارزات تاریخی فرانسه اشاره می‌کرد، دربارهٔ فریبکارانی‌ که از «گذار» بدون نفی شاه و شیخ دم می‌زنند، هشدار داد و افزود: «مار می‌تواند سر خود را به‌هر جایی ببرد. مراقب باشید، نحوهٔ پخش سم همیشه از اشکالی که ما می‌شناسیم پیروی نمی‌کند. پس مراقب کسانی باشید که فکر می‌کنند ممکن است گذاری وجود داشته باشد. نه شاه و نه شیخ! با آنها بجنگید! اما هرگز فراموش نکنیم کسانی را که حاضرند اعتقادات خود را ارزان بفروشند؛ البته در ایران، چندان ارزان هم نیست، زیرا (آخوندها) منابع زیادی در اختیار دارند. بنابراین، شما می‌توانید همهٔ کسانی را تصور کنید که با خود فکر می‌کنند با غارت ثروت طبیعی ایران چقدر می‌توانند به‌دست بیاورند و (پولی) را که برای ساختن ایران لازم است، از دست مردم محروم بربایند».

ژان پیر برار هم‌چنین به‌تروریسم صادراتی فاشیسم مذهبی در رویارویی با مقاومت و آلترناتیو دموکراتیک ایران پرداخت و تأکید کرد: «آخوندها جنایتکار هستند. دوست ما آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا، شخصیت برجسته اسپانیایی، مبارز راه آزادی ایران، در مادرید مورد حمله قرار گرفت. زیرا آدمکشان می‌خواهند به‌همه‌جا ضربه بزنند. آنها می‌خواهند کسانی را که در برابر آنها مقاومت می‌کنند، نه فقط میهن‌پرستان ایرانی را، بلکه همه کسانی که با آنها همبستگی می‌کنند را هم ریشه‌کن کنند. تلاش برای بمب‌گذاری در ویلپنت تنها یک نمونه از این بود».

در کنفرانس همبستگی با مقاومت ایران، برونو ماسه شهردار ویلیه آدام دربارهٔ جنگ‌افروزی منطقه‌یی رژیم و رویارویی مجاهدین با دیکتاتوری آخوندها و چشم‌انداز پیروزمند آن گفت:

«برای سرکوب قیامها و عملیات کانون‌های شورشی، خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم آخوندها اعلام کرد: اگر در خارج از ایران نجنگیم، باید در خیابانهای ایران بجنگیم. او برای نجات حکومتش با استفاده از نیروهای نیابتی‌اش به‌خصومتها در خاورمیانه دامن می‌زند. به‌رغم سرکوب وحشیانه، زنان با فریاد «زن، مقاومت، آزادی» حقوق خود را مطالبه می‌کنند و با وجود مشکلات فزایندهٔ اقتصادی، آنها موجب نگرانی یا دقیق‌تر بگوییم ترس سران حکومت ایران شده‌اند که نگران تنشهای جدید اجتماعی هستند. در پاسخ، رژیم به‌اقدامات سرکوبگرانه علیه مردم، به‌ویژه زنان متوسل شده است... با این حال، مردم ایران مقاومت می‌کنند. بسیاری از مردان و زنان در زندانها، مقاومت و مبارزه می‌کنند. در اشرف۳ که چند بار از آن بازدید کرده‌ام، اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران که هزار نفر از آنها از قتل‌عام در زندانها زنده مانده‌اند و برخی از آنها هنوز هم آثار شکنجه را بر بدن دارند، گردهم آمده‌اند و شعلهٔ مقاومت را روشن نگه‌می‌دارند. نیرویی از این شهر ساطع می‌شود که چشم هر بازدیدکننده‌یی را خیره می‌کند و پیروزی اجتناب‌ناپذیر را هر روز نزدیک‌تر می‌سازد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c649b705-97a0-4166-8cc8-3e42fbf87053"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات