728 x 90

لیست‌گذاری سپاه پاسداران و مواضع مضحک درون رژیم

لیست‌گذاری سپاه پاسداران و مواضع مضحک درون رژیم
لیست‌گذاری سپاه پاسداران و مواضع مضحک درون رژیم

پس از لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط دولت آمریکا، رژیم مدعی شد که این لیست‌گذاری نه تنها اثری ندارد بلکه منجر به وحدت همهٔ باندها حکومتی شده است.

برای تأیید این ادعا با برپا کردن نمایش در جمعه بازارها تلاش کرد به ضرب سیلی، صورت خودش را سرخ نشان بدهد، اما واقعیت این است که نظام در عرصه‌های مختلف به واکنش‌های هراس‌آلود افتاده است.

از یک‌سو با آوردن مزدوران برون‌مرزی‌اش از عراق و سوریه و افغانستان به شهرهای سیل‌زده تحت عنوان کمک به سیل‌زدگان خواست جای خالی پاسدارهای ریزشی و روحیه از دست رفته و بقیه مزدورانش را پر کند. از سوی دیگر صف‌بندی در درون خودش برای چگونگی برخورد با جامعهٔ جهانی بار دیگر به شکل شدیدتری بیرون زد.

 

پیشنهاد مضحک

سعدالله زارعی یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای در واکنش به لیست‌گذاری سپاه به‌طور مضحکی پیشنهاد کرد: »صادارت نفت سعودی را صفر کنیم».

وی راه‌کار را هم نشان داده و با یادآوری شیوه‌های تروریستی رژیم در عراق، این شیوه را راه تحقق شکستن حلقهٔ تحریم‌ها دانسته و افزود:« به احتمال خیلی زیاد به‌محض آن که بخش اول صادرات نفت سعودی متوقف شود، اروپایی‌ها و سعودی‌ها، رایزنی با محافل مؤثر آمریکایی نظیر کنگره آمریکا برای متوقف کردن اقدامات ضدایرانی را شروع می‌کنند». (کیهان ۲۴فروردین ۹۸)

 

دعوا بالا می‌گیرد

نصرت‌الله تاجیک دیپلمات پیشین از باند رقیب با تمسخر این نظریه هشدار داد: «پیشنهاد کیهان برای صفر کردن صادرات نفت عربستان، شوخی است. منطقه روی بشکه باروت است، فقط یک جرقه می‌خواهد؛ باید قدم هایمان را به‌دقت برداریم. این نوع پیشنهادها بازی‌کردن در زمین ترامپ است؛ ترامپ دنبال ایجاد جنگ روانی است؛ هر چه به این جنگ روانی بدمیم، این آتش شعله‌ورتر می‌شود».

وی در ادامه به نفرت مردمی از جنگ‌افروزیهای رژیم اذعان کرده و افزود:« نه در جو داخلی کشور و نظر مردم و نه از نظر منطقه اصلاً ظرفیت اجرای چنین پیشنهادهایی وجود ندارد... ما باید روش‌هایی را به کار بگیریم که تنش در منطقه را کم کند».(سایت انتخاب ۲۴فروردین ۹۸)

فریدون مجلسی یک دیپلمات سابق که هم‌سو با باند روحانی است، در واکنش به لیست‌گذاری سپاه، ضمن تأیید خط وزارت‌خارجهٔ دولت روحانی نوشت:« مراجعه به سازمان ملل در عین اعتراض به ظالمان خارجی، دعوت از سیاستمداران داخلی برای احترام به موازین بین‌المللی است. در شرایط فعلی یکی از راههای همراه شدن با قوانین بین‌المللی، پذیرش لوایحی چون FATF و الحاق به کنوانسیونهای زیرمجموعه آن است».(روزنامه آرمان ۲۴فروردین ۹۸)

 

دام دشمن و تهدید فوت مریض

آخوند مسیح مهاجری از مشاوران رفسنجانی در واکنش به راه‌حلهای باند رقیب در مواجهه لیست‌گذاری سپاه پاسداران نوشته است:« در این زمینه نباید به توصیه‌های افراطیون اعتنا شود. این توصیه‌ها حتی اگر خیرخواهانه هم باشند، با هوشیاری انقلابی سازگاری ندارند و تشویق برای افتادن در دام دشمن محسوب می‌شوند».(جمهوری اسلامی ۲۴فروردین ۹۸)

صفایی فراهانی کارگزار دیگر هم‌سو با روحانی با اشاره به اوضاع فروپاشیدهٔ اقتصاد در اثر تحریم هاگفت:« اگر شرایط اقتصاد کشور ما بهینه نشود، آن‌وقت ممکن است این بخش اقتدارمان هم آسیب‌پذیر شود». وی کوتاه‌آمدن و مذاکره با غرب را تنها راه دانسته و هشدار داد:« مریضی که هم سرطان ریه، و معده دارد، هم کلیه‌های او وضع خرابی پیدا کرده، کبدش هم صدمه‌دیده را اگر بخواهید با قرص ژلوفن مداوا کنید، حتماً فوت می‌کند!».

 

واقعیت چیست؟

صرف‌نظر از جنگ وجدال باندی حرف‌های این مهره‌های حامی دولت روحانی مبتنی براین واقعیت است که در تعادل‌قوای کنونی بین‌المللی و منطقه‌یی نه تنها هیچ تره‌ای برای شعارهای پوشالی نظام خرد نمی‌شود، بلکه هر اقدام ماجراجویانه آن با واکنش قاطع مواجه خواهد شد.

موضع‌گیریهای طرف مقابل هم مبنی براین که سپاه و قاسم سلیمانی تروریست هستند، دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه بدون از قدرت انداختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تضعیف رژیم، ممکن نیست و... همگی ناشی از وجود یک سیاست در مقابل حاکمیت آخوندی برای دست برداشتن از سیاست‌های مداخله‌جویانه منطقه‌ای،صدور تروریسم، برنامه موشکی است. اقداماتی که البته رژیم به‌خوبی واقف است که چه بر سر نظام ولایت می‌آورد

 

حرف‌ها و طرح‌هایی که کاربرد اجرایی ندارد

بنابراین در این شرایط نه تنها رژیم آخوندی هیچ جایی برای عملی کردن شعارهای همیشگی و صدبار کهنه شده جود ندارد، بلکه همان‌طور که آن مهره باند روحانی(نصرت الله تاجییک) اذعان کرده است، منطقه هم دیگر ظرفیت سیاست‌های ماجراجویانه حاکمیت آخوندی را ندارد.

تنها راه باقیمانده برای رژیم تصویب طرح‌های پوشالی در مجلس آخوندی، شورای امنیت و حرف‌های بی‌ارزش امام جمعه‌های خامنه‌ای در نمازجمعه و... است.

حرف‌ها و طرح‌هایی که هیچ کاربرد عملی و ضمانت اجرایی ندارد، و صرفاً برای روحیه دادن به نیروهای وارفته و واکنشی از موضع ضعف وبی راه‌حلی برای مقابله لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط آمریکا است.

در شرایط کنونی نظام ولایت فقیه زیر ضرب اروپا هم قرار دارد تا از سیاست مداخله‌جویانه منطقه‌ای، برنامه موشکی،صدور تروریسم دست بردارد.

کارشناسان و رسانه‌های باند روحانی به درستی بر این واقعیت تأکید می‌کنند که در جدال بین آمریکا و حاکمیت آخوندی بر سر لیست‌گذاری سپاه پاسداران و سایر موارد مورد اختلاف، هیچ امیدی به اروپا، چین و روسیه نباید داشت.

بنابراین شعارهای تو خالی باند خامنه‌ای نه تنها نمی‌تواند برای حاکمیت کارساز باشد بلکه بیشتر آنرا در معرض انزوای بین‌المللی و منطقه‌یی قرار می‌دهد و زمینه فشار را بر رژیم بیشتر می‌کند.

این موقعیت ضعیف حکومت آخوندی است که مهره‌ها و رسانه‌های وابسته به باند روحانی را وادار کرده است در مقابل شعارهای تو خالی عناصر باند رقیب به‌ویژه کیهان خامنه‌ای صف‌آرایی کنند و هشدار بدهند که مبادا دچار خام‌خیالی شوند و آخوند مسیح مهاجری هم به آنها توصیه می‌کند که مواظب باشند که در این دام نیافتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75547b7e-ef88-4ee0-8c21-a7772219ac2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات