728 x 90

ماجرای نجفی، نمودی از تلاشی یک نظام مافیایی

نجفی
نجفی

ماجرای وزیر قاتل و زن اطلاعاتی او، پس از گذشت ۴روز از این فضیحت، هم‌چنان در جامعه و در رسانه‌های حکومتی مطرح و مورد بحث و جدل است. این جریان که به‌مثابه نمودی از عمق فساد در رژیم، تصویری از روابط و مناسبات باندهای مافیایی حاکم را در معرض دید همگان قرار داد، به جنگ و جدال باندها دامن زده و در نتیجهٔ آن هر روز ابعاد جدیدی از عمق تباهی در این نظام پوسیده برملا می‌شود.

در سناریوی مهندسی شده تلویزیونی که به‌نحو عجببی در همان روز از تلویزیون تحت کنترل خامنه‌ای پخش شد، سؤالات متعددی را درباره پشت صحنه و نقش اطلاعات سپاه پاسداران و وزرات جاسوسی و آدمکشی رژیم، مطرح کرده است:

روزنامهٔ حکومتی آرمان (۱۲خرداد) وابسته به طیف اصلاح‌طلبان درون نظام، در این رابطه صدا و سیمای خامنه‌ای را زیر سؤال برده و می‌نویسد:‌ «. نحوه پوشش‌دهی اخبار مربوط به آقای نجفی در ۲۴ساعت اول به‌گونه‌ای بود که سؤالات و شائبه‌های بسیاری پدید آورد و به شکل طبیعی همه مخاطبان در انتظار پاسخ سؤال‌هایی هستند که با چنین نحوه‌ای از پوشش‌دهی در ذهن‌شان ایجاد شده است اما تا جایی که دیده می‌شود، نمی‌توان انتظار پاسخ داشت».

یکی از این سؤالات بی‌پاسخ، این است که در فیلم تلویزیون رژیم از صحنه دستگیری یا تسلیم نجفی، وی در پاسخ به سؤالات می‌گوید: «در آذرماه گذشته در هتل لاله دست به خودکشی زده ولی توسط یکی از کارکنان نجات یافته است».

تلویزیون رژیم ـ ۸خرداد۹۸:

«خبرنگار: آقای نجفی در مورد خودکشی‌تان در هتل لاله می‌گویید؟ و چرا هتل لاله و این‌که دقیقاً حقیقت چه بود

نجفی: در واقع… نامفهوم

خبرنگار: چرا هتل لاله و چه کسی شما را پیدا کرد

نجفی: می‌خواستم جایی باشه که کسی دسترسی نداشته باشد

خبرنگار: چه کسی شما را پیدا کرد موقع خودکشیتان

نجفی: کارکنان هتل لاله یکیشون بود».

موضوع خودکشی نجفی و خبرهای منتشر شده در برخی از منابع حکومتی حاکی از مسمومیت او توسط نهادهایی در درون رژیم است و این موضوع مورد بحث رسانه‌های حکومتی قرار گرفته است:

ایران آنلاین وابسته به دولت آخوند روحانی، تحت عنوان « نجفی مسموم شده بود؟» تصویری از چت یک خبرنگار با محمدعلی نجفی را منتشر کرد که نشان می‌دهد او در آذرماه گذشته مسموم شده است. نجفی در این چت می‌نویسد: «نقشه مسموم کردنم را داشتند و... دلمان خوش بود که نظام اسلامی و مردمی ساخته‌ایم و چهل ساله به بهانه این دلخوشی دویدیم و جان کندیم!».

این خبرنگار از پازپرس پرونده، وکیل نجفی، خبرنگاران و دستگاه امنیت رژیم خواست ماجرای مسمومیت نجفی را مورد بررسی قرار دهند.

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت (۱۲خرداد) از باند اصلاح طلب، طی مقاله‌یی با عنوان « نجفی در گیر بازیهای سیاسی»‌ می‌نویسد: «آنچه برای شهردار پیشین تهران رخ داد، گمانه‌هایی از ابعاد جدیدی از فساد را رونمایی کرد و نشان داد که فساد موجود، بسیار گسترده‌تر از آن است که تا به‌حال شناخته شده بود. نجفی بیش از آن که یک مدرس دانشگاه یا چهره علمی باشد یا یک مقام ارشد اجرایی یا چهره مدیریتی، یک سیاستمدار بود. لذا حادثه تلخی که برای او اتفاق افتاد، در چارچوب یک نظام سیاسی قابل کالبدشکافی است».

این روزنامه با اشاره به ماهیت و ساخت و بافت مافیایی نظام حاکم می‌افزاید: «با توجه به این‌که رفتار دولتها، رفتاری با ماهیت سیاسی است، ریشه گرفتاریهای او را می‌توان در رفتار سیاسی او جست‌وجو کرد؛ جایی که او نتوانست از عهده پیچیدگی‌های نظام سیاسی برآید».

روزنامهٔ وطن امروز (۱۲خرداد) از باند خامنه‌ای با اشاره به آنچه که آن را لشکرکشی رسانه‌یی باند حریف توصیف کرده، می‌نویسد: « برای یافتن دلیل این لشکرکشی بی‌اخلاق رسانه‌یی، باید به جایگاه و کارنامه بلندبالای قاتل در یک جبهه سیاسی خاص رجوع کرد. محمدعلی نجفی؛ وزیر فرهنگ و آموزش عالی در دولت میرحسین موسوی، وزیر آموزش‌ و پرورش در دولت سازندگی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت خاتمی، نماینده اصلاح‌طلبان در شورای شهر سوم تهران، نامزد نخست تصدی وزارت آموزش‌ و پرورش در کابینه نخست روحانی، رئیس سازمان میراث فرهنگی در دولت یازدهم، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت یازدهم، سرپرست وزارت علوم دولت یازدهم و در نهایت شهردار اسبق تهران به انتخاب اعضای لیست امید است. بر این اساس، نجفی تنها یک قتل نکرده، بلکه تمام این سوابق کم‌نظیر را هم به‌قتل رسانده است. سوابقی که تنها از آن خود او نبوده و طبعاً باید برای کمتر آسیب دیدن آنها فکری کرد!».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8ab5bfd-3b42-4fe3-a833-d53774b2ed13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات