728 x 90

مافیای حکومتی نوشت‌افزار و سودهای میلیاردی

بازار نوشت‌افزار
بازار نوشت‌افزار

فساد، اختلاس و دزدی نهادینه‌شده پیوندی ناگسستنی با دیکتاتوری غارت و چپاول آخوندی داشته و دارد. در اقتصاد رژیم تبهکار آخوندی این فساد نهادینه‌شده را می‌توان به گویاترین وجه در واردات بی‌رویه کالا و قاچاق آن هم از مبادی رسمی کشوری به‌خوبی مشاهده کرد. چنگ انداختن مافیای قاچاق حکومتی بر واردات بی‌رویه نوشت‌افزار که رکود کامل تولید و تعطیلی کارگاههای نوشت‌افزار را به‌دنبال داشته است یکی از موارد بسیار کوچک این فساد نهادینه‌شده حکومتی به‌شمار می‌آید.

خبرگزاری حکومتی مجلس ارتجاع موسوم به خانه ملت ۲۵مرداد ۹۷ تحت عنوان مافیای نوشت‌افزار وارداتی با حاشیه سود میلیاردی به‌نقل از به‌اصطلاح عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارتجاع این چنین اعتراف می‌کند: «در واردات نوشت‌افزار خارجی به کشور با توجه به سودهای کلان در این بازار یک مافیای پرقدرت شکل گرفته است. برآوردهای صورت‌گرفته نشان می‌دهد که رقم گردش مالی در این حوزه فوق نجومی است و این بازار برای برخی افراد حاشیه سود بسیار بالایی دارد».

این عضو مجلس ارتجاع در ادامه اعترافاتش که تماماً در راستای سهم‌خواهی بیشتر باندهای غارتگر حکومتی است علت اصلی نابودی تولیدات داخلی و صنایع نوشت‌افزار کشور را به زبان معکوس این‌گونه برملا می‌کند: «توان تولید بسیاری از اقلام و اجناس لوازم تحریر که یکی از پرمصرف‌ترین کالاها به‌شمار می‌آید در کشور وجود دارد... ضرورتی ندارد ارز برای اقلامی هم‌چون پاک‌کن و مداد که تولید آن با تکنولوژی ساده‌ای امکان‌پذیر است، از کشور خارج شود. واردات بی‌رویه در این حوزه موجب بروز خسارت فراوان به تولیدکنندگان در این حوزه شده است... از عجایب در حوزه نوشت‌افزار نیز واردات قاچاق آن است که باید در این حوزه مرزهای کشور با دقت بسیار بیشتری مراقبت شود».

در یک نمونه دیگر خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲مرداد ۹۷ تحت عنوان «۷۰درصد نوشت‌افزارها وارداتی است» وجه دیگری از دیکتاتوری غارت و چپاول آخوندها را که به بیکاری گسترده میلیونها جوان در کشور دامن زده است چنین برملا کرده است: «با وجود ۱۳.۵میلیون دانش‌آموز، چند میلیون دانشجو و استفاده‌های اداری، حوزه نوشت‌افزار بازار بزرگی دارد. حجم این بازار ۴هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که بخش وسیعی از آن به تولیدکنندگان خارجی اختصاص دارد که اگر این بازار در دست تولیدکنندگان داخلی باشد، ۵۰هزار شغل ایجاد می‌شود».

خبرگزاری ایرنا در تکمیل اعترافاتش به‌نقل از یکی از کارگزاران حکومتی پیش از این نیز اعلام کرده بود: «طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، امسال ۱۳میلیون دانش‌آموز در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و اگر به‌طور میانگین هر کدام از آنها تنها ۵۰هزار تومان نوشت‌افزار خارجی تهیه کنند، مبلغ ۶۵۰میلیارد تومان خواهد شد که بر این اساس سهم تولیدات داخلی در بهترین حالت ۱۵درصد است».

این مهره حکومتی در نهایت ترس و وحشت خود را از افزایش روزمره نرخ ارز که گرانی لجام‌گسیخته و طاقت‌فرسا برای مردم محروم میهن را به ارمغان آورده است این چنین برملا می‌کند: «شرایط دلار و ارزی کشور تمامی تولیدات داخلی را تحت‌الشعاع قرار داده است و باعث افزایش قیمت نوشت‌افزار شده است».

افزایش قیمت نوشت‌افزار آن هم در حالی که بسیاری از خانواده‌ها و به‌ویژه اقشار ضربه‌پذیر که با بیکاری، فقر و فلاکت روزگار خود را در حاکمیت غارتگر آخوندی طی می‌کنند رنج مضاعفی است که از هم‌اکنون خانواده‌های آنها را در بیم و هراس فرو برده است چرا که تهیه ابتدایی‌ترین وسایل و لوازم‌التحریر برای کودکان و نوجوانان خود را ناممکن می‌بینند.

ارگان تروریستی سپاه قدس موسوم به تسنیم ۲۲مرداد ۹۷ تحت عنوان «لوازم‌التحریر ۴۰درصد گران شد» آشفته‌بازار افزایش قیمت لوازم‌التحریر را چنین برملا می‌کند: «هنوز بیش از یک ماه به آغاز سال تحصیلی جدید باقی است و قیمت‌ اقلام مختلف نوشت‌افزار در بازار نشان از افزایش بیش از ۴۰درصدی اقلام مختلف به‌ویژه دفتر دارد. فروشندگان لوازم‌التحریر در بازار تهران از نوسانات قیمت شاکی هستند و معتقدند که این شرایط هم برای تولیدکننده، هم برای عرضه‌کننده و هم برای مصرف‌کننده به‌صرفه نیست».

در یک نمونه دیگر سایت حکومتی فرهیختگان ۲۴مرداد ۹۷ تحت عنوان «حباب دلار جهانگیری به نوشت‌افزار دانشجویی هم رسید» شرایط دردناک دانشجویان قبل از شروع سال تحصیلی جدید را چنین توصیف می‌کند: «بازار لوازم تحریر نشان می‌دهد وسایل ضروری تحریر با افزایش قیمت نامتناسبی روبه‌رو شده است... و دانشجویان هم از افزایش قیمت اقلامی هم‌چون خودکار، دفتر، کاغذ، مواد غذایی و کتاب و... ناراضی هستند. اینها اقلامی هستند که نیاز ثابت دانشجویان بوده و هر دانشجویی برای تأمین این اقلام دغدغه دارد و افزایش قیمت آنها مشکلاتی برای دانشجویان ایجاد کرده است».

واضح است اعتراف رسانه‌های حکومتی به قاچاق گسترده نوشت‌افزار توسط باندهای مافیایی حاکمیت غارت و چپاول آخوندی نوک کوه یخ فسادی است که این روزها به‌دلیل تداوم قیام قهرمانانه مردم ایران از یک‌سو و شدت گرفتن تخاصمات باندهای غارتگر رژیم توسط رسانه‌ها و مهره‌ها و سردمداران رژیم مطرح می‌شود و این فاکت‌ها نمونه‌های کوچکی از خروارها معضلات و مشکلات در سیستم تولید از یک‌سو و آموزش‌ و پرورش رژیم از سوی دیگر است که حل آنها تنها با نفی تمامیت نظام ولایت فقیه و سرنگونی حاکمیت پلید آخوندها امکان‌پذیر می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e78ef896-c982-4ae1-ab47-1767f520e9f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات