728 x 90

مافیاهای حاکم و کارد بر استخوان ملت

سخن روز
سخن روز

جلسهٔ روز چهارشنبه(۱۹شهریور) مجلس ارتجاع، صحنهٔ جنگ‌وجدال باندهای حاکم نمودی از بحران ناشی از گرانی افسارگسیخته‌ای است که اکنون سراسر جامعه را حتی با وجود فاجعهٔ کرونا به‌شدت ملتهب کرده است. البته گرانی پدیدهٔ جدیدی نیست ولی اظهارات اعضای مجلس نشان می‌داد که این موضوع اکنون به‌ یک بحران تبدیل شده و خشم و نارضایتی فزایندهٔ مردم به‌جان آمده، موجب وحشت و نگرانی حاکمان گردیده و به‌ جنگ باندها بیش‌از‌پیش دامن زده است.

مافیاها کشور را اداره می‌کنند

یکی از نماینده‌ها به‌نام رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به‌مافیاهایی که به‌جای دولت، امور را اداره می‌کنند و بی‌کفایتی دولت در کنترل قیمت‌ها گفت:

«امروز به‌عینه می‌بینید که مشکل کشور تصمیم‌گیران در سایه... هستند. وزارتخانه‌ها را نه وزرا که مافیاهای پیرامون وزرا اداره می‌کند».

وی به‌ نمونه‌ها و موارد متعدد افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها طی ۲-۳ماه اخیر اشاره کرد و گفت: «در این ۱۰۰روزی که شما نماینده هستید قیمت برنج ۴برابر شده قیمت خودرو ۳برابر شده. ارزش سقوط پول ملی ۳۰۰درصد اتفاق افتاده... در همین ایام دفترچه‌های بیمه روستایی از ۶۰هزار تومان به‌ ۷۰۰هزار تومان برای تمدید رسیده، چه اقدامی انجام دادید؟».

یکی دیگر از اعضای مجلس به یک نمونه از ابعاد افزایش قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: «خودرویی که ۱۰-۲۰میلیون تومان ارزش دارد امروز ۱۲۰میلیون تومان فروخته می‌شود».

این اظهارات منشاء گرانی را به‌وضوح برملا می‌کنند؛ منشأ گرانی که موجب فقر بی‌سابقه عموم مردم ایران شده در وهله اول ناشی از قدرت مطلق باندهای مافیایی و به‌قول خودشان سلاطین خاصی است که سررشتهٔ هر کالا را به‌دست دارند و بر تمام شئون اقتصادی کشور چنگ انداخته‌اند. اکنون همه کالاها و خدمات به‌اعتراف مهره‌ها و رسانه‌های رژیم توسط باندهای مافیایی کنترل می‌شوند. از فولاد تا شکر، از محصولات پتروشیمی تا خودرو و از مسکن تا قیر توسط این مافیاها قیمت‌های حیرت‌انگیز پیدا کرده‌اند.

قیمت مسکن به‌عنوان یکی از اولیه‌ترین نیاز انسان آن‌چنان بالا رفته که تهیه یک مسکن حداقلی از عهده اقشاری که روزی طبقه متوسط خوانده می‌شدند خارج شده است؛ در نتیجه حاشیه شهرها روز‌به‌روز متراکم‌تر و متورم‌تر شده و اقشار فقیرتر چاره‌ای جز بیابان‌نشینی و چادرنشینی و پشت‌بام‌خوابی پیدا نمی‌کنند؛ این در حالی است که به‌اعتراف منابع حکومتی ۲/۵ تا ۳میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد و تعداد خانه‌های خالی در تهران به‌ ۴۰۰هزار باب می‌رسد. عین همین احتکار در مورد خودرو نیز جریان دارد. مافیای خودرو با ایجاد دپوهای چند ۱۰هزاری در نقاط مختلف کشور باعث چند برابر شدن قیمت خودرو شده‌اند. یا مافیای نهاده‌های دامی موجب افزایش چند برابری قیمت دان مرغ و در نتیجه افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ شده‌اند. این مافیاهای غارتگر و بی‌رحم در صورت لزوم ابایی از قتل‌عام جوجه‌های یک روزه و انهدام چند میلیون تخم‌مرغ برای جلوگیری از افت قیمت ندارند؛ ولو این‌که پس از گوشت که ماه‌هاست از سفره اکثر مردم حذف شده اکنون نوبت به‌ حذف مرغ و تخم‌مرغ و لبنیات و میوه رسیده است و حتی گزارش‌های وحشتناکی حاکی از آن است که اقشار وسیعی از مردم محروم حتی قادر به‌ تأمین نان خالی هم نیستند.

دستورکار مافیاهای حاکم، نابودی صنعت و کشاورزی

در جلسهٔ روز چهارشنبه ۱۹شهریور مجلس ارتجاع، به‌ اقدامات و تصمیم‌های جدید دولت که نتیجه‌اش نابودی تتمهٔ کشاورزی کشور است اشاره شد، از جمله چند برابر شدن قیمت کود و سم نباتی که هر دو از محصولات پتروشیمی و در انحصار دولت است. نمایندهٔ دیگری وزیر کشاورزی را در ارتباط با وارد کردن حدود ۱/۵میلیون تن گندم از خارج که گندم‌کاران را به‌خاک سیاه می‌نشاند، مورد سؤال قرار داد.

اینها در واقع نمونه‌هایی از همان اقتصاد فاسد واردات‌محور، قاچاق محور و رانت محور دزدسالاران حاکم است که بر کشور تحمیل شده و پس از نابودی صنعت کشور، اکنون در کار انهدام کشاورزی است. چرا که وارد کردن محصولات کشاورزی ضمن آن‌که سود سرشاری نصیب واردکننده می‌کند، کشاورز ایرانی را که به‌خصوص با افزایش قیمت کود و سم و سایر الزامات کشت... قادر به‌رقابت نیست از دور خارج می‌کند و آنها را روانهٔ حاشیهٔ انفجاری شهرها می‌کند.

روشن است که این وضعیت قابل دوام نیست، اما آخوندها و پاسداران فاسد و طماع که تنها به‌منافع آنی خود فکر می‌کنند قادر به‌شنیدن غرش طوفانی که نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود نیستند. خامنه‌ای و روحانی گمان می‌کنند می‌توانند برای مدتی طولانی با کلان‌تلفات کرونایی در برابر طوفانی که در راه است سد ببندند. زهی خیال باطل! روند رو به‌ گسترش اعتراضات و اعتصابات و خشم انفجاری مردم که این روزها رژیم را ناگزیر از عقب‌نشینی‌های پی‌درپی کرده، گواه اشتباه محاسبه حاکمان است. مردم ایران از هر قشر و طبقه‌ای بیش‌از‌پیش به‌ این حقیقت ایمان آورده‌اند که تا زمانی که آخوندهای فاسد و تبهکار بر سر کار هستند گرانی و رکود و فقر، ادامه دارد و روز‌به‌روز هم عمیق‌تر می‌شود. تنها راه حل فاجعه‌ا‌ی که همه کشور را فراگرفته، استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ff3c3ab-cd6b-4509-bafc-6c10f02489b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات