728 x 90

مجاهدین چه کردند و چه می‌کنند؟

مدعیان آزادی‌خواهی بسیارند. هر شخص یا گروه و جریانی میتونه ساعتها درباره آزادی و آزادی‌خواهی حرف بزنه و شعار بده. اما یک سؤال هست که با طرح اون همه ابهامات کنار میره و فاصله بین حرف و عمل مشخص میشه. سؤال اینه:‌ چه کردی و چه می‌کنی؟! یعنی اولاً کارنامه‌ات چیه؟‌ و ثانیا همین الآن در رابطه با شعارها و ادعاهات چه عملکردی داری؟ ما در این ویدئو میخوایم خیلی کوتاه و خلاصه و محوروار به همین سؤال راجع به مجاهدین پاسخ بدیم و بگیم مجاهدین چه کردن و چه می‌کنن؟

ما الآن در آخرین سالهای سده ۱۴ هجری شمسی هستیم. از سال ۱۳۰۰ تا به امروز ۴تا دیکتاتور اومدن سر کار، یکی از یکی جانی‌تر و دزدتر. پس خیلی واضحه که ما در بالا همواره شاهد دیکتاتوری و به‌اصطلاح تکوین حکومت مطلقه بودیم. اما در پایین و در جبهه مردم گوهری به چشم می‌خوره که عبارت است از بارز کردن و اثبات امکان رهایی.

‌ تا جایی که به مردم ایران برمی‌گرده سرفصل نقش‌آفرینی‌شون به انقلاب مشروطه برمی‌گرده. تا قبل از انقلاب مشروطه سرنوشت مردم ایران در دستان شاه‌های مستبد و دولتهای استعماری و آخوندها و قدرتهای محلی بود. اما بعد از مشروطه نیروی جدیدی وارد شد که اسمش نیروی مردمه. مردم در این فاصله قیامهای بی‌شماری کردن. فداکاریها کردن. خونها دادن. پیروزیها و شکستها داشتن. اما اگه همه رو جمع بزنیم و بخوایم عملکرد مردم در برابر استبداد شاه و شیخ رو در یک جمله خلاصه کنیم همون میشه که عرض کردم. یعنی اثبات امکان رهایی. یعنی میشه رها شد. میشه سرنوشت رو در دست گرفت.

۵۳سال از سده چهاردهم هجری شمسی به فعالیتهای سازمان مجاهدین خلق ایران اختصاص داره. تاریخچه سازمان مجاهدین خلق ایران عبارت است از تاریخچه قوت‌یابی چشم‌انداز آزادی. اجازه بدید پهنه‌های فعالیتهای مجاهدین در این زمینه رو با هم مرور کنیم.

۱. در صحنه نبرد رودررو با رژیم،‌ مجاهدین استراتژی جنگ آزادیبخش رو ارائه کردن که پاسخ اختناق و سرکوب دیکتاتوی ولایت فقیه. تبلور این استراتژی رو ما در ارتش آزادیبخش ملی و در کانونهای شورشی می‌بینیم.

۲. در پهنه سیاسی،‌ مجاهدین یک جایگزین سیاسی و دموکراتیک رو ارائه کردن. جایگزینی به‌نام شورای ملی مقاومت ایران دیرپاترین ائتلاف سیاسی علیه دیکتاتوری ولایت فقیهه.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a24b2529-b227-4761-b14e-e97e1ce2e168"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات