728 x 90

مجلس ارتجاع و تکذیب ناشیانهٔ حقوق‌های نجومی

مجلس ارتجاع و تکذیب ناشیانهٔ حقوق‌های نجومی
مجلس ارتجاع و تکذیب ناشیانهٔ حقوق‌های نجومی

افشای حقوق‌های نجومی نمایندگان مجلس ارتجاع از سوی گروه تلگرامی «قیام تا سرنگونی» باعث بازخوردهای فراوانی در بین رسانه‌ها و نیز کاربران شبکه‌های مجازی شده است. یک سایت حکومتی در این باره نوشته است: «بر اساس اطلاعات هک شده از مجلس توسط یک گروه هکری، میزان حقوق دریافتی نمایندگان مجلس فقط در خردادماه امسال به‌طور میانگین برای هر نفر بین ۱۷۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان بوده است که به‌علاوه پاداش‌های ۲۵ تا ۳۰ میلیونی در هر ماه متغیر است!» (بهارنیوز. ۲۴بهمن ۱۴۰۲)

مالک شریعتی از اعضای باند زاکانی نیز توئیت کرد:

«یوم تبلی السرائر. آن روز که همه رازها فاش شود. فماله من قوه و لا ناصر، پس او را نه نیرویی ماند و نه یاری. پناه بر خدا از روز واپسین»

در این میان واکنش مجلس ارتجاع به افشای حقوق و مزایای نجومی نمایندگان جالب توجه است. این مجلس حلقه‌به‌گوش خامنه‌ای و منفور در نزد ملت ایران، از ترس افشای حقوقهای میلیونی و حق آجیل و حقوق عید و عزا برای پاسداران و اطلاعاتیها و مزدورانی که بر کرسی‌های نمایندگی ملت تکیه زده‌اند با دستپاچگی تمام در اطلاعیه‌یی نوشت:

«بررسی اولیه تصاویر نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است. به‌عنوان نمونه در فایلی که با عنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون با عنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد!»

لاک‌زدن ارقام و تکذیب ناشیانهٔ محتوای اسناد در افکار عمومی به یک مضحکه تبدیل شده و بیش‌از‌پیش دست کارگزاران دزد و جنایتکار رژیم را برملا کرده است.

نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع با سرپوش گذاشتن بر افشای حقوق‌های نجومی نمایندگان، مدعی شد که حقوق نمایندگان همان ۲۵میلیون است!

«من با پیگیری که از معاونت اجرایی و اداره کل بودجه مجلس انجام دادم، فهرست پرداختی نمایندگان حدود ۲۵ میلیون تومان است و اعدادی که بیش از این در فضای مجازی منتشر می‌شود دروغ‌پردازی علیه نمایندگان و مجلس است» (ایسنا. ۲۴بهمن ۱۴۰۲).

جالب‌تر از همه رفع و رجوع این موضوع از جانب روزنامهٔ حکومتی فرهیختگان (۲۵ بهمن۱۴۰۲) است. این روزنامه می‌نویسد:

«در میان اسناد منتشر شده توسط گروه هکری، گزارش حقوق دریافتی نمایندگان نیز دیده می‌شود. با توجه به اعداد و ارقام این گزارش و البته اطلاعاتی که پیش از این نیز فاش شده بود، دریافتی اکثر نمایندگان مجلس تقریباً به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد. این رقم پیش از این هم مورد بحث و واکنش مردم قرار گرفته بود. البته برخی از نمایندگان پاسخ داده بودند که این عدد مربوط به مجموع فعالیت‌ها و افراد تحت خدمت آنهاست!»

این روزنامهٔ وابسته به باند ولایتی، پس از یک روضه‌خوانی مطول برای ماستمالی این موضوع مدعی شده است که تازه نمایندگان با این حقوق کم هم می‌آورند!

«... در مجموع نباید بگوییم این هزینه به شخص نماینده اختصاص دارد بلکه نماینده باید این پول را با مدیریت خود برای امور ذکرشده هزینه کند. از طرفی این روش برای مجلس و بودجه عمومی کشور مقرون به صرفه است و مطمئن باشید اغلب نمایندگان در این هزینه‌ها کم هم می‌آورند، نمی‌توانیم بگوییم چیز اضافه‌ای از آن درمی‌آید!»

***

تکذیب فساد سیستماتیک در این حکومت و مستضعف‌پناهی و ساده‌زیستی سران و کارگزاران آن دیگر حتی مزدوران حکومتی را نیز نمی‌فریبد. طشت رسوایی آنها دیری است از بام ایران و جهان به زیر افتاده است.

مردم ایران با گوشت و پوست ابعاد فاجعه‌آور فقر، گرانی و تورم را لمس می‌کنند. این واقعیتی نیست که از دید رسانه‌های حکومتی نیز پنهان باشد.

«بر اساس داده‌های مرکز آمار سبد هزینه‌های زندگی در تهران و کلان‌شهرها ۲۳ میلیون تومان شده است. این در حالی است که حقوق بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی حدود ۹ میلیون تومان است. هم‌چنین ۴۰ درصد کارگران حقوق حداقلی ۱۰ میلیون تومان می‌گیرند» (ستارهٔ صبح. ۱۵بهمن ۱۴۰۲).

تکذیب‌های ناشیانه به جای این‌که مسأله‌حل‌کن باشند بیش‌از‌پیش مردم را به این نتیجه می‌رسانند که این حکومت به فرجام تاریخی خود نزدیک شده است و جز قیام و سرنگونی گزینهٔ دیگری در پیش نیست.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/163aa74b-2e52-4d29-a48e-ec8a90642f59"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات