728 x 90

محرم و استراتژی کلان‌تلفات و سپر انسانی در برابر قیام

کربلا
کربلا

به‌رغم این‌که اغلب کشورهای جهان به مهار نسبی کرونا توفیق یافته و در موج دوم کرونا هم توانسته‌اند از مرگ و میر بیشتر جلوگیری کنند، آمار فزایندهٔ تلفات ناشی از کرونا در ایران تحت حاکمیت آخوندی بر وخامت بیشتر وضعیت و درماندگی و ناتوانی سردمداران نظام دلالت می‌کند.

تصمیم‌گیرندگان در پشت‌پرده

آمار و ارقام تلفات دهشتناک که از طرق گوناگون به بیرون درز می‌کند، جای شک و تردیدی نگذاشته که اکنون کرونا به یک فاجعهٔ بزرگ ملی تبدیل شده است. واقعیت آشکاری که روزانه در معرض دید عامه قرار دارد و از این رو به درجات زیادی قدرت پنهان‌کاری و دروغ‌گویی را از سران نظام سلب و رسانه‌های خودی را نیز وادار به فاش‌گویی کرده است، به‌نحوی که در وحشت از عصیان سراسری بی‌محابا به پنهان‌کاری و دروغگویی سران نظام «از همان ابتدای ورود بیماری» اعتراف می‌کنند.

روزنامهٔ حکومتی مستقل (۷مرداد ۹۹) در این باره چنین نوشته است:

«از همان ابتدای ورود بیماری، پنهان‌کاری و انکار، چندی بعد هم اصرار بر عدم تعطیلی مراکز تجمع و نبستن کانون کرونا- از سوی کسانی که مشخص شد در پشت پرده، تصمیم‌گیران اصلی کشورند - اوضاعی را که می‌توانست در همان کانون، به کنترل درآید، تبدیل به غائله‌ای نمود که دورترین نقاط را هم درگیر کرده و مردم بسیاری را از دم تیغ می‌گذراند».

این روزنامه به سلطهٔ «هرج و مرج» در کشور و جان باختن هر چه بیشتر مردم اعتراف می‌کند و می‌نویسد که در رژیم آخوندی «اکثر مدیران هیچ‌گاه آموزشی برای این روزها ندیده‌اند و ... . اصلاً مهم‌ترین شرط مدیر شدن برای اکثر مدیران، داشتن تخصص نیست» و متذکر می‌شود که به این سبب «سیاست‌گذاران و ناظران و مجریان» (بخوانید حاکمان مرتجع) هیچ «برنامهٔ مشخصی برای این فاجعه» ندارند و «اوضاع را به‌حال خود رها کرده‌اند»

فاشی‌گویی‌های ناگزیر

این رسانهٔ حکومتی هم‌چنین به اختلاف عمیق و «چندگانگی و موازی کاری‌» در درون نظام اذعان می‌کند و آنگاه روحانی را مورد مواخذه قرار داده که چرا به جای اهمیت دادن به «نظر مشاوران متخصص» از «مدیران مریی و نامرئی» اطاعت می‌کند و مردم را به قربانگاه می‌فرستد؛ و سپس لیستی از اقدامات ضدمردمی وی ارائه می‌دهد:

«پنهان‌کاری در آمدن بیماری، اصرار وزیر کشور به اعتراف خودش بر متوقف نکردن برنامه‌های شلوغ، پافشاری متولیان اماکن مذهبی در قم بر تعطیل نکردن مکانهای تجمع در ابتدای ورود بیماری، میدان ندادن به دلسوزان، قحطی و قیمت چندبرابری وسایل بهداشتی و...

پیشگیری در زمانی که بارهای امدادی از خارج هواپیما وارد می‌شد و به گفته‌ٔ مسئولان، کارخانه‌ها و کارگاههای داخلی سه ‌شیفت کار می‌کردند، اخراج پزشکان بدون مرز، ممانعت نکردن از پروازهای پرخطر به چین، اصرار در نپذیرفتن کمکهای خارجی در بحبوحه‌ای که دنیا در مقابل این بیماری مرزهایش را از دست داده، عدم قرنطینه‌ٔ سراسری، همه و همه منتج به گسترش وحشتناک کرونا، خستگی و از پا در آمدن سرمایه‌های هنگفت مملکت در بخش درمان و مرگ هزاران شهروند بی‌گناه شده است»

لیست مطول جرایم مجرمانهٔ سران نظام که اکنون این رسانهٔ حکومتی از فرط وحشت و نگرانی مجبور شده یک به یک آنها را برشمرد همان جنایتهایی است که مقاومت از روز اول نسبت به آن هشدار داده بود.

آقای رئیس‌جمهور حسابرسی در کاره؟

«مستقل» با اشارهٔ مستقیم به روحانی ادامه می‌دهد:

«وقتی آقای روحانی چشمش را روی حقیقتی که روزانه صدها ایرانی را به کام مرگ می‌کشاند، بسته و در اقدامی حیرت‌انگیز، دستور به برگزاری تجمعات گسترده و پرتعداد ماه محرم می‌دهد و از سوی دیگر مراسم عروسی و عزا را مسبب شیوع کرونا معرفی می‌کند، حقیقتاً حس زندگی در یک سیرک یا بهتر بگویم مزرعه‌ٔ حیوانات اورول را به شهروندان القا می‌کند. مردم بلاتکلیفند میان دست‌های شرمنده‌ٔ خالی و مدیران سیر بی‌دغدغه! احساس می‌کنند به عمد رها شده‌اند تا کشته شوند وقتی بی‌سلاح و بی‌دفاع مراسم محرم که امسال حتی در عراق و عربستان هم برگزار نمی‌شود، را برگزار کنیم. وقتی در مترو، اتوبوس و محیط بسته‌ٔ کار انداخته می‌شوند»

این روزنامه در پایان روحانی را از روز حسابرسی برحذر می‌دارد و می‌نویسد:

«آقای رئیس‌جمهور ... در آینده نه چندان دور باید به همراه تیمت پاسخگو باشی که در سوءمدیریت و گسترش این فاجعه از چه کسانی مشاوره گرفته و می‌گیری».

روشن است که مستقل عمداً از ام‌الفساد و آن‌کسی که روحانی طرح‌ها و جنایات خود بر علیه مردم را با توافق او عملی می‌کند، سخنی به میان نمی‌آورد. همان که تصریح کرده بود کرونا را به فرصتی برای حفظ نظام تبدیل می‌کند، اکنون نیز با سوءاستفاده از مراسم سرور شهیدان امام حسین (ع) بر آن است تا این نقشهٔ پلید و ضدبشری را به اجرا بگذارد.

آخوند اعرافی نماینده خامنه‌ای در قم ضمن اشاره به تأکید خامنه‌ای در برگزاری مراسم محرم گفت:

«تلاش شد که هم با مراجع اعظام هم با دفتر حضرت آقا یک هماهنگی بشه خود من در این ایام پیگیر بودم و دو سه نکته در فرمایشهای بزرگان مورد تأکید بود یکی این‌که اصل عزاداری تعطیل مطلق نباشد ... حضرت آقا یک تأکیدی هم داشتن که سعی شود که ابتکاراتی به خرج بدهند از طریق فضای مجازی و شیوه‌های مختلفی که کاملاً رعایت ضوابط می‌شود و در عین‌حال این مشعل هم پرفروغ نگه داشته شود»

راه‌حلی واقعی کدام است؟

رهبر مقاومت، مسعود رجوی در تشریح این شیادی گفت:

«به‌رغم آمار صاعقه وار قربانیان کرونا، رئیس‌جمهور شیاد ارتجاع می‌گوید «در وضعیت قرمز و هشدار در همه جا باید عزاداری امام حسین را انجام بدهیم». هیهات که پیامبر جاودان آزادی نیازی به اشک تمساح حکومت یزیدی ولایت فقیه و جلادان ۶۷ و قاتلان فرزندان ایران در آبان ۹۸ ندارد.

خامنه‌ای و روحانی هم‌چنانکه نمایندهٔ مجلس آنها گفت، قسم خورده‌اند که تمام مردم را بکشند. خط کار آنها کلان تلفات و سپر انسانی در برابر خطر قیام و سرنگونی است.

امام حسین پیشوای عقیده و جهاد، پرچمدار قیام و نبرد و شورشگر نخستین در برابر ولایت یزیدی یعنی استبداد و ستمگری است. هر که با اوست به جای گسترش کرونا علیه ولایت منحوس شمشیر صیقل می‌دهد»

بنا بر این انتظار رویارویی، مدیریت و تفوق بر معضلات و پدیده‌های رنج‌آور اجتماعی از حکومتی که فلسفه و کوک اصلی‌اش بر حفظ‌نظام به هر قیمت تعلق گرفته، توقعی بیهوده‌است. سالیان متمادی است که مردم ایران با ایقان به این حقیقت، برای پایان بخشیدن به تمامی مشکلات جامعه راه‌حل اصلی را یافته‌اند و از این رو «آستین بالا زده‌اند» تا با الهام از سیدالشهدا بساط نظام‌یزیدی ولایت فقیه را برچینند و به حساب سردمداران آن رسیدگی کنند. قیامهای سراسری یک‌دههٔ اخیر بر این واقعیت دلالت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab02668c-8c73-4c43-ab5c-8aabc0bf612f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات