728 x 90

مدارس ناامن این‌چنینی، ویلاهای امن آن‌چنانی!

ویلاهای امن و مدارس ناامن
ویلاهای امن و مدارس ناامن

وضعیت نامناسب مدارس و فضای آموزشی در تهران آن‌چنان است که مقامات دست‌اندرکار آموزش و پرورش رژیم این روزها پیاپی به صحنه می‌آیند و نسبت به این وضعیت ابراز بدبینی می‌کنند.

از جمله مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران اذعان می‌کند فضای آموزشی تهران جزو «مناطق کم‌برخوردار» است، و با «سرانه میانگین کشوری» فاصله زیادی دارد، به‌طوری که وضعیت مطلوبی از حیث فضای آموزشی وجود ندارد.

این مهره حکومتی اضافه می‌کند که «امر بازسازی مدارس فرسوده بیش از ۱۵سال به‌طول می‌انجامد».(خبرگزاری ایسنا ۵تیر ۹۷)

سایت حکومتی سلامت نیوز از تهران در مطلبی با عنوان: «شهر مدرسه‌های فرسوده» در زمینه وضعیت مدارس تهران می‌نویسد: «ساختمانهایی که سال‌هاست مانند یک بمب ساعتی شمارش معکوس‌شان شروع شده، سایه‌یی از تهدید بر سر دانش‌آموزان کشیده‌اند و اگر به‌موقع به‌دادشان رسیده نشود، تراژدی‌آفرین می‌شوند اما تاکنون فقط ۳۰درصد از مدارس نیازمند مقاوم‌سازی، دستی به سرشان کشیده شده و مابقی معلوم نیست چه سرنوشتی خواهند داشت».(سلامت نیوز ۶خرداد ۹۷)

در این رابطه عباسعلی باقری، مدیرکل آموزش و پرورش رژیم در شهر تهران نیز می‌گوید: «از ۲۵۰۰مدرسه دولتی شهر تهران سالانه ۱۰مدرسه به جمع فرسوده‌ها اضافه می‌شوند اما در مقابل هر سال فقط ۳ یا ۴مدرسه جدید ساخته می‌شود که با این روال نمی‌توان با مدارس فرسوده مقابله کرد».(پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش شهر تهران ۶تیر ۹۷)

دولت آخوند حسن روحانی نه تنها خودش اقدام جدی برای ترمیم و بازسازی بافت فرسوده و غیرایمن مدارس نمی‌کند، بلکه مردم را نیز توسط نهادی تحت عنوان «مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران» سرکیسه می‌‌کند و در این رابطه بنا‌ به نوشته خبرگزاری حکومتی ایلنا ۵تیر۹۷، به میزان ۱۲۰۰میلیارد تومان برای ترمیم مدارس از مردم اخاذی کرده است.

وضعیت اسف‌بار مدارس تهران به‌لحاظ ناامن بودن طوری است که یکی از مهره‌های حکومتی که از او به‌عنوان «رئیس مجمع خیرین مدرسه استان تهران» نام برده می‌شود اذعان می‌کند «اگر کوچکترین زلزله‌‌یی در تهران رخ بدهد این مدارس در معرض خطر جدی هستند».

با وجود چنین وضعیت خطرناکی که برای جان دانش‌آموزان مدارس وجود دارد دولت نه تنها بودجه کافی به امر بازسازی مدارس و بخش عمران آموزش و پرورش اختصاص نمی‌دهد، بلکه سال‌به‌سال بودجه آن را نیز کم می‌کند.

در این رابطه مدیر‌کل آموزش و پرورش رژیم در تهران می‌گوید: «۳میلیارد دلاری را که باید دولت برای بخش عمرانی آموزش و پرورش تخصیص می‌داد پرداخت نشده است چون مصوبه اشکال داشته و باید اصلاح گردد»!

معاون استاندار و فرماندار رژیم در تهران نیز ضمن تأیید حرفهای او اضافه می‌کند: «من کاملاً می‌پذیرم آموزش و پرورش ما اولین دستگاهی است که محروم‌ترین دستگاه دولتی در کشور است. این بسیار مهم است که باید به آن توجه شود اگر آموزش و پرورش تهران یک بانک بود الآن ما باید اعلام ورشکستگی کامل آن را می‌نمودیم»!(پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش شهر تهران ۶تیر ۹۷)

خبرگزاری حکومتی فارس در مطلبی تحت عنوان: «اعتبارات نوسازی مدارس، در بودجه سال ۹۷ آب رفت!»، در بررسی بودجه سال ۹۷ آموزش و پرورش می‌نویسد: «اعتبارات مربوط به «تخریب و بازسازی» و «مقاوم‌سازی» مدارس فرسوده و بدون استحکام در سال ۱۳۹۶ معادل ۵۸۵میلیارد تومان بود، این در حالی است که این اعتبار در سال ۱۳۹۷ به ۳۷۶میلیارد تومان کاهش یافته است و این یعنی ۳۵.۵درصد از اعتبارات مربوط به مدارس فرسوده کاهش چشم‌گیر داشته است».(خبرگزاری فارس ۲۱آذر ۹۶)

در همین رابطه خبرگزاری ایسنا ۲۸آذر ۹۶ هم از ‌«کاهش ۳۰ تا ۵۰درصدی اعتبارات نوسازی مدارس در بودجه ۹۷» خبر می‌دهد.

اختصاص ندادن بودجه لازم به امر نوسازی مدارس توسط حاکمیت ننگین آخوندی در شرایطی است که ۸۳هزار مدرسه ناامن‌ در کشور وجود دارد، ‌۸۳هزار ساختمانی که ممکن است هر آن برای دانش‌آموزان ساکن آنها حادثه ناگواری به‌وجود بیاورد.

این وضعیت اسفناک در حالی است که در این حاکمیت سال‌به‌سال به بودجه نیروهای سرکوبگر اضافه می‌شود، اموال و ثروتهای این مردم توسط عناصر حکومتی به غارت می‌رود و یا صرف دادن حقوق‌های نجومی و یا به‌صورت پیش‌کش کردن، زمین، ساختمان و ویلا به سران و سردمداران رژیم، بذل و بخشش می‌گردد.

بخشیدن یک ویلای مصادره‌یی توسط علی خامنه‌ای به پاسدار حسن فیروزآبادی، رئیس سابق ستاد نیروهای مسلح رژیم، در لواسان، یک ویلا با زمین آن به علی‌اکبر ولایتی مشاور خامنه‌ای در سعد‌آباد و ویلای دیگری به علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات، در پل رومی تهران و... از این جمله‌اند.

غارت و چپاول اموال مردم و ریختن بودجه مملکت به حلقوم سپاه پاسداران و سایر نیروهای سرکوبگر و جا خوش کردن سردمداران نظام آخوندی در ویلاهایی که جزو اموال عمومی و مردم است، آن روی سکه درس‌خواندن فرزندان مردم ستمدیده ایران‌زمین در مدارس ناایمن، مدارس نمور، مدارس کپری و چادری و... است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d259fd9b-c576-421b-9771-72a624009a06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات