728 x 90

مردم ایران قربانی اپیدمیِ شارلاتانیسم حکومتی

آخوند روحانی و کرونا
آخوند روحانی و کرونا

در حالی که ابعاد گسترش و آسیب‌های جانی، مالی، روحی و روانی ویروس کرونا در ایران، عزمی مصمم و ملی می‌طلبد، دستگاه تبلیغاتی نظام آخوندی به‌طور عام و شخص حسن روحانی به‌طور خاص رویکردی شارلاتانیستی دارند که همواره نمک بر زخم جانکاه مردم ایران می‌پاشند.

ماشین تبلیغاتی آخوندی از اولین روز بروز کرونا در ایران دو رویکرد لاپوشانی و پنهان‌کاری از یک‌طرف و پروپاگاندای خدمات‌رسانی نظام را از طرف دیگر پیشه کرده است. از قضا همین رویکرد‌های تبلیغاتی، امنیتی، اطلاعاتی، ضد ملی و غیرانسانی باعث شده است که ویروس کرونا به سراسر ایران سرایت کرده و ایران آخوندزده کانون تکثیر و صدور کرونا به دیگر کشورها بشود.

 

در آخرین نمونه‌ از رویکردهای حسن روحانی در قبال بحران ملی کرونا، شاهد اظهاراتی هستیم که از طرفی هیچ سنخیتی با واقعیت کرونا در ایران ندارد و از طرف دیگر به سخره گرفتن درد و رنج و مصائب روزانهٔ ‌ مردم در مصاف سرسخت با کرونا است. در حالی که کرونا به موضوع عاجل و حیاتی و مبرم‌ترین مسألهٔ بود و نبود مردم ایران و بخش عمده‌ای از جهان تبدیل شده است و می‌رود که به‌دنبال خود قحطی را نیز در ایران به مردم تحمیل کند، روحانی شیاد در جلسهٔ ۲۱اسفند ۹۸دولت، چنین توصیفات بی‌دغدغه و لاقیدانه‌ای را از وضعیت ایران کرونازده بیان می‌کند: «ویروس کرونا خطرناک‌تر از ویروس‌هایی شبیه به آنفلوانزا نیست. نمی‌خواهم بگویم که این ویروس را کوچک بپندارید اما نباید آن را بیشتر از واقعیت بزرگ کنیم».(خبرگزاری مهر، ۲۱اسفند ۹۸)

اوج بی‌غیرتی و بی‌مبالاتی شخص دوم نظام آخوندی نسبت به جان و زندگی مردم، طبیعی و معمولی جلوه دادن این ویروس و از طرفی به دست تقدیر سپردن آن است. گویی مردم ایران به‌طور طبیعی در معرض چنین ویروسی واقع شده‌اند و «باید این دوران را بگذرانند»: «پزشکان می‌گویند ویروس کرونا خطرناک‌تر از آنفلوانزاهای دیگر نیست. ما باید این دوران را بگذرانیم»! (همان منبع)

 

بیش از ۷۰روز است که بخش وسیعی از جهان گرفتار کرونا شده‌ است و «فاجعه بارترین شیوع اپیدمی تاریخ معاصر ایران»(سایت آتلانتیک، ۲۱اسفند ۹۸) بر مردم ایران تحمیل شده است، ولی حسن روحانی ککش هم نمی‌گزد و در اظهاراتش با مردم ایران، نه جدیت و مصمم بودن یک مقام رسمی برای مقابله با «فاجعه‌بارترین شیوع اپیدمی تاریخ ایران»، که بازیگریِ یک سیرک و طنز را ارائه می‌دهد: «حذف تعطیلات نوروزی شدنی نیست. سلامت افراد در خروجی شهرها چک می‌شود. در ایام عید مردم نکات و اعتقاداتی دارند که باید انجام شود که البته امسال مردم باید مراسم‌های خود را به‌صورت خوبی مدیریت کنند و اگر در اماکن متبرکه حضور می‌یابند، دقت کنند».(همان منبع)

 

با توجه به شارلاتانیسم نهادینه شده در کاراکتر و شخصیت حسن روحانی، مضحکه‌شدن مکرر در مکرر وی نزد مردم ایران ـ و حتی خودی‌های نظام ـ مفروض است؛ اما این اظهارات، ناقض تمامی اطلاعیه‌ها و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی است که «قرنطینه» را از اصلی‌ترین و کاراترین دیوارهای دفاعی مقابل کرونا اعلام نموده است. تمام تجربه‌های کشورهای درگیر کرونا ـ به‌طور خاص چین که مرکز شیوع بوده است ـ بر این رهنمود سازمان بهداشت جهانی تأکید دارند. از این رو باید پرسید که پس منظور روحانی و هدفش از لاپوشانی «فاجعه بارترین شیوع اپیدمی تاریخ معاصر ایران» چیست؟

 

هدف روحانی و کارگزاران نظام آخوندی در امر کرونا کماکان ناچیز جلوه دادن این بحران ملی در جهت پنهان‌کاری واقعیت بحران کرونا از یک‌طرف و قدرت‌نمایی سیاسی حاکمیت و دولت از طرف دیگر است. هدفی که استمرار سیاست خیانت‌آمیز نظام آخوندی را مهر می‌کند و گویای چراییِ پنهان کردن ورود کرونا به قم طی ۲۸روز به‌خاطر نمایشات ۲۲بهمن و ۲اسفند می‌باشد.

 

این اظهارات روحانی مبنی بر غیرجدی و غیرمهم جلوه دادن ویروس کرونا و قرنطینه نکردن شهرهای مبتلا و تعطیل نکردن اداره‌ها، یک جرم و خیانت مسلم نسبت به سلامت جان و تأمین زندگی مردم ایران است. مردمی که این روزها گرفتار و قربانی استمرار اپیدمیِ شارلاتانیسم حاکمیتی و حکومتی هستند. مردمی که با قطع امید از حاکمیت ولایت فقیه و دولت دست‌نشانده‌اش، خود دست به ابتکارات و همیاریها و فداکاریهای فردی و جمعی می‌زنند تا از درد و رنج عمومی ناشی از اپیدمی کرونا بکاهند و مرهمی بر زخم‌های روح و جان و جسم هم باشند.

آخرین اظهارات شخص دوم نظام آخوندی بار دیگر تأکید می‌کند که در بحران ملی کرونا، مردم ایران هیچ راهی برای غلبه بر آن ندارند مگر عزم و اتحاد ملی برای برداشتن ویروس حکومتی که نمی‌گذارد راه‌حل‌های علمی و تجربه‌های کسب شدهٔ طی دو ماه اخیر برای یاری رساندن به جان و زندگی مردم ایران، منصهٔ ظهور و عمل بیابد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d354be4-e6ea-4a32-b683-661962481360"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات