728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – دوشنبه ۱۰دی ۹۷

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی دوشنبه ۱۰دی، تیتر مشترکشون را به گماشته شدن سردژخیم قضاییه رژیم توسط خامنه‌ای به سرکردگی مجمع تشخیص مصلحت اختصاص داده‌اند. دعواهای باندی حول سقوط اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد و اعترافات محسن رضایی در مورد جنگ ضدمیهنی و بودجه ۹۸از دیگر موضوعات روزنامه‌های امروزند. در روزنامه‌های باند خامنه‌ای اغلب مطالب و تیترهای صفحات اول اختصاص به حمله به باند مغلوب رژیم دارد.

در مورد بودجه ۹۸رژیم روزنامهٔ جهان صنعت در مطلب خود با عنوان: «بودجه اغراق آمیز» نوشته است:« یکی از سؤالات اساسی که نیاز به پاسخ دارد، مواجهه جدی بودجه سال آینده با کسری منابع درآمدی است. بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران با کندوکاوی در آمار و ارقام لحاظ شده در برنامه دخل و خرج دولت، پیش‌بینی قابل اطمینانی از کسری شدید بودجه در سال آینده داشته‌اند».

 

وضعیت اقتصادی موضوع روزنامه‌های هر دو باند حاکم است.

ابتکار نوشته است:« بانک جهانی از شرایط سخت اقتصاد ایران در سال آتی خبر داد» و افزوده: «بر اساس پیش‌بینی بانک جهانی، بخش صنعت با رشد منفی ۷درصدی مواجه می‌شود. همچنین با پیش‌بینی رشد منفی ۳.۷درصدی و تورم ۳۱.۲درصدی برای اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۸پیش‌بینی کرده است صادرات نفت ایران در سال جاری به ۱.۵میلیون بشکه در روز و در سال آینده به ۱میلیون بشکه در روز برسد».

کیهان خامنه‌ای هم با تیتر:«یک کارشناس اقتصادی: تورم در جیب مردم بسیار بیشتر از آمار دولتی» بر اساس آمار بانک مرکزی گزارش داده است:« نگاهی به تورم نقطه به نقطه در همین بازه زمانی (فروردین تا آبان) نشان می‌دهد میانگین قیمتها طی یک‌سال گذشته ۴۰درصد بوده و این رقم برای کالاهای خوراکی و آشامیدنی ۶۰درصد می‌باشد».

 

بحران آب موضوع مطالب مختلفی در روزنامه‌های باند روحانی است.

ابتکار از عقب‌نشینی دولت روحانی برای انتقال آب از سرچشمه کارون به زاینده رود خبر داده و به‌نقل از جهانگیری نوشته است«بحث انتقال آب از سرشاخه کارون به هیچ‌وجه عملیاتی نمی‌شود» جهانگیری در پاسخ به اعضای مجلس ارتجاع که گفته‌اند رئیس جمهور این طرح را پاراف کرده گفته است« پاراف رئیس‌جمهوری هم جنبه‌ اجرایی ندارد و در حد پاراف است». ابتکار در همین مطلب به‌نقل ناصری‌نژاد عضو مجلس ارتجاع نوشته است« مردم خوزستان به‌خصوص در شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان با مشکل آب شرب مواجه‌اند به‌گونه‌یی که پروژه آب غدیر از دو ماه گذشته متوقف شده و مردم ما در سه روز گذشته آب شرب ندارند».

جهان صنعت در گزارشی در مورد سهم رژیم از اقتصاد سوریه از جمله نوشته است:« حمایت همه‌جانبه ایران از سوریه در حالی است که نگاهی به آمار تجارت خارجی کشور مان با سوریه نشان می‌دهد که کشور ما تنها سه درصد از بازار سوریه را در اختیار دارد‌. صادرات ایران به سوریه در سال ۸۹که بیش از نیم‌میلیارد دلار (۵۱۶میلیون دلار) بوده‌، با کاهش ۶۶درصدی در سال ۹۶روبه‌رو شده و به ۱۷۲میلیون دلار رسیده است‌. این در حالی است که صادرات ایران به این کشور در نیمه اول سال‌جاری نیز به ۹۲میلیون دلار رسیده که کاهش قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل دارد». این روزنامه در ادامه نوشته است: «ایران سال‌هاست دوستی خود را با کمکهای نظامی و سیاسی به این کشور ثابت کرده اما (سوریه) حاضر نیست سهم قابل توجهی را در تجارت خارجی خود به ایران اختصاص دهد»‌.

 

برخی از سایر بحرانهای رژیم در عنوانهای صفحات اول دیده می‌شود:

ابرار: مشاور فرمانده کل سپاه: سال آینده دو التهاب اساسی داریم

ابرار: عضو کمیته فضای مجازی: باید روزی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به اتمام برسد!

ابرار اقتصادی: نرخ سرمایه‌گذاری در تابستان منفی ۶/۵درصد شد

امتیاز: ایران رتبه چهارم فرار مغزها

کارون: هرمیداس باوند: ایران در بحران سوریه به حاشیه رانده خواهد شد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccc6d0ab-cf2a-45c9-b6ac-abca46ab497e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات