728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – دوشنبه ۲۹بهمن۹۷

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز دوشنبه ۲۹بهمن ادامه ابراز وحشت‌ها از کنفرانس ورشو و هشدار نسبت به پیامدهای کنفرانس مونیخ در کنار دعواهای باندی در مورد برجام و اینس‌تکس و FATF دیده می‌شود. در کنار اینها هشدار نسبت به اوضاع انفجاری جامعه هست. مذاکره جویی‌های روحانی رو به کشورهای منطقه به‌رغم تهدیدهای روز قبل پاسداران خطاب به آنها از تیترهای برجسته روزنامه‌های باند روحانی است.

در روزنامه‌های هر دو باند ابراز نگرانی‌ها از پیامدهای کنفرانس ورشو ادامه دارد:

رسالت به‌ نقل از نانوا کناری رئیس کمیته‌ امنیت داخلی کمیسیون امنیت مجلس رژیم نوشته است: « افکار عمومی اجلاس ورشو را نشست جنگ می‌داند».

وطن امروز هم ضمن این‌که مجاهدین را «مهم‌ترین مهمان این نشست» خوانده نوشته است: « حضور اعضایی از مجاهدین حتی در مقابل درهای محل برگزاری نشست ورشو نیز به کلی اعتبار این نشست را زیر سؤال می‌برد. شما فرض کنید قرار است با همکاری گروه‌هایی با سابقه تروریستی، درباره تأمین امنیت خاورمیانه و محدودسازی ایران صحبت شود!».

آرمان هم نوشته است« از لابه‌لای این کنفرانس پیام‌هایی از ضدیت با ایران منتشر شد که ادامه آن به کنفرانس امنیتی مونیخ انتقال یافت. باز در آنجا هم همین صحبت‌ها بود که یک نوع ایجاد هراس بین‌المللی از ایران مطرح شد» و سپس با اشاره به تحولات منطقه نتیجه گرفته است: « مهره‌چینی‌هایی که در اطراف ما شکل می‌گیرد، شرایط ما را در یک مرحله سخت قرار داده است، لذا اجازه دهیم که موضوعات از طریق دیپلماسی فعال حل شود».

هشدار نسبت به شرایط انفجاری جامعه در اثر بن‌بست نظام موضوع روزنامه‌های باند روحانی است.

آرمان: فاضل موسوی نماینده سابق مجلس: چه جریان اصول‌گرای اصیل و چه جریان اصلاح‌طلب اصیل برای اداره کشور برنامه جامع ندارند.

جهان صنعت: «سپهر سیاسی ایران اما در چنین موقعیتی اساساً فاقد ایده یا برنامه معنادار و مشخص وجودی است. دو جریان سیاسی که در این سال‌ها تشکیل‌دهنده بلوک قدرت در ایران بوده‌اند، عملاً هیچ ایده‌ای برای برون‌رفت از این وضعیت ندارند. هر دو در نوعی بحران گفتمانی فرو رفته‌اند... نتیجه این وضعیت تعمیق بی‌اعتمادی میان شهروندان و ساکنان در بلوک قدرت است، این‌که گویا نمی‌شود کاری کرد و بهبودی حاصل نمی‌شود. در چنین شرایطی یا مردم کاملا به صندوق‌های رأی پشت می‌کنند یا این‌که مستعد همراهی با جریانهای پوپولیستی و حتی خطرناک‌تر می‌شوند».

جهان صنعت: شافعی رئیس اتاق ایران: آنچه این روزها باید به‌طور جدی در معرض توجه دولت قرار گیرد، به معیشت و زندگی مردم مربوط می‌شود‌. واقعیت این است که با چنین قیمتهایی خرید اقلام اساسی برای مردم به کاری غیرممکن تبدیل شده است... تا زمانی که نتوانیم اقتصاد را اصلاح و در مسیر توسعه واقعی قرار دهیم، باید بدانیم که امنیت ما نیز می‌تواند دستخوش مخاطراتی قرار گیرد و حتی پارامترهای اجتماعی آن نیز می‌تواند دچار افت و نزول شود‌... فاصله طبقاتی در هر اقتصادی به‌راحتی می‌تواند تعامل دولت و جامعه را خدشه‌دار کند و عدم اعتماد می‌تواند به مانعی جدی برای اجرا و اثرگذاری سیاست‌ها بدل شود‌».

برخی از سایر بحرانهای رژیم در تیترها دیده می‌شود:

رسالت: ظریف: اروپا به تعهداتش در برجام عمل نکرده است

رسالت: میرسلیم: پالرمو یکی از ابزارهای سیاسی تسلط کشورهای مستکبر بر انقلاب اسلامی ایران است

رسالت: دبیرکل مؤتلفه اسلامی: اینس‌تکس استقلال اقتصادی کشور را نشانه گرفته است

عصر ایرانیان: سازوکار ناکارآمد اروپائیان صدای ظریف را هم در آورد، اینس‌تکس بسیار کمتر از تعهدات اروپا است

عصر ایرانیان: جلیلی: عقب‌نشینی، راه بستن بهانه‌گیری دشمن نیست

قدس: مخالفان در مجمع بیشتر شدند، تصمیم‌گیری در مورد پالرمو به بعد از نشست فصلی FATFموکول شد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9818126-53b4-4a51-aa26-8a59950c04e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات