728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی -پنجشنبه ۲۸فروردین۹۹

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

قیام و سرنگونی درد مشترک باندهای حاکم

در روزنامه‌های حکومتی پنجشبنه ۲۸فروردین می‌شود مهم‌ترین چالشها و بحرانهای گریبانگیر نظام را دید. چالش اصلی وحشت از انفجار اجتماعی است که هر باند با بیان خودش به آن اعتراف کرده است. آرمان از باند مغلوب نوشته است: «اگر جامعه فرودست ما برای نهادهای بالادستی در عرصه عمل سیاسی (اعتباری) قائل نباشد واگرایی‌ها در فشارهای ناشی از بحران موجود کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن می‌تواند مخاطره برانگیز باشد». رسالت از باند خامنه‌ای وحشت را صریح‌تر بیان کرده و نوشته است «در ایران می‌توان به چند چالش اشاره کرد که یک حلقه و زنجیره هستند و هر کدام می‌تواند یک تهدید جدی برای کشور به‌شمار آید...به‌عنوان‌ مثال اعتراض‌هایی که در پی افزایش نرخ بنزین در آبان ماه گذشته صورت پذیرفت، علی‌رغم این‌که شروع آن از جنس اقتصاد بود ولی در سطح کلان‌تر موضوع عدالت اجتماعی مطرح بود».

 

تبدیل دعواهای باندی به بحران در فاز قیام

بر عکس، در روزنامه‌ها دیده می‌شود که در وحشت از قیام کوچکترین دعوای باندی تبدیل به بحران شده است. موضوع دلارهای گم شده در گزارش تفریغ بودجه ۹۷ از جمله این موضوعات است. روزنامه‌ها آدرس این پول را در جیب باند رقیب داده‌اند. آفتاب یزد نوشته است: «در زمانی که برجام در حال تصویب بود روحانی اعلام کرد کسانی که چوب لای چرخ دولت می‌گذارند کاسبان تحریم هستند... در واقع شبکه سیستماتیک رانتی کاسبان تحریم چون ساختاری است فرقی نمی‌کند کدام دولت باشد،... زمانی که تحریم جدی‌تر و فشارها زیاد شد، بخش ساختاری کاسبان تحریم فعال شدند». و رسالت با عنوان «پیدا کنید دلار فروش را» نوشته است«مجلس رأی دیوان محاسبات را مقبول می‌داند و سخنان دولت را که خود متهم این ماجراست قبول نمی‌کند.

دولت بسیار ناکارآمد و همواره در پی تصمیم‌گیریهای غیرمعقول است...؟ تمامی این مسائل و حتی مواجهه در مقابل ویروس کرونا موجب شد تا بار دیگر مردم اعتماد خود را به دولت از دست دهند».

 

شقه و ریزش آثار وحشت از قیام

چون روزنامه‌های سابقا هم‌سو با روحانی و نظام الآن در وحشت از قیام این‌طور وانمود می‌کنند که سفره‌شان را جدا کرده‌اند. مثلا اقتصاد سرآمد نوشته است« اکثر مدیرها و دولتمردان ما، حکم بچه پولدارها و شاهزادگانی را دارند که توان کارآفرینی را ندارند و تنها هنرشان این است که پول بادآورده را حیف و میل کرده و به گفتاردرمانی مشغول باشند».

 

 

گسترش کرونا،اعترافها، رو در روی دروغهای حکومتی

روزنامه‌های هر دو باند حاکم در وحشت از قیام ناگزیر برخلاف ادعاهای حکومتی از گسترش کرونا خبر داده‌اند. وطن امروز از باند خامنه با تیتر «ترافیک کرونا در تهران » و آرمان هم‌سو با روحانی با تیتر «زنگ خطر موج جدید کرونا در قم» به گوشه‌هایی از واقعیت اشاره کرده‌اند.

 

یک علامت دیگر از فاز پایانی: به سخره گرفتن ادعاهای حکومتی

روزنامه‌های هر دو باند حاکم ادعاهای حکومتی را به سخره گرفته‌اند: سیاست روز در صفحه طنزش از جمله نوشته است: «سه شنیه: امروز صد و هفتاد و هشت مسئول دیگر هم اعلام کرده‌اند که کرونایی شده‌اند. شور همه چیز را در می‌آورند. تقلید هم می‌کنید یک جوری بکنید که مواضع همه شبیه همدیگر نباشد. خدا را شکر ما و معاون وزیر بهداشت زودتر از دیگران مواضع خودمان را به مردم نشان داده بودیم.

چهارشنبه: یک تصمیم دیگر برای کاهش تلفات ویروس کرونا گرفته‌ایم... گفته‌ایم که از کسانی که حرف اول اسمشان از الف تا سین است روزهای فرد از خانه بیرون بیایند و از سین تا ی هم روزهای زوج تا این بحران کرونا را هم با سلامت پشت سر بگذاریم.

پنجشنبه: پارک ها را از بعد سیزده بدر باز کرده بودیم اما خیلی‌ها مثل ما مسئولان کرونایی شدند. دستور دادیم بستند. حالا فردا شیر یا خط می‌کنیم اگر شیر آمد دوباره باز می‌کنیم. شیر برای سلامتی خیلی مفید است». و جهان صنعت از باند مغلوب در صفحه طنزش از جمله نوشته است: «می‌دونم که الآن انگشت حیرت به دهان گذاشتین ولی باید باور کنین...تموم شد. دوران جولان کرونا تموم شد. ما از این به بعد فقط ۵ثانیه وقت و ۱۰۰متر فاصله نیاز داریم تا پوزه کووید۱۹ رو به خاک بمالیم.

اگه این اختراع درست باشه و واقعاً کار کنه از فردا صبح بیش از ۱۰۰کشور پشت مرزهامون صف می‌بندن و هر کدومشون هزاران فقره از این دستگاه رو سفارش میدن و ما صاحب میلیاردها دلار ثروت می‌شیم. چی از این بهتر؟!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8db0d91e-95cd-474f-a396-d6b732c136ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات