728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – یکشنبه ۲۲اردیبهشت ۹۸

مروری بر رسانه‌های حکومتی – یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۸
مروری بر رسانه‌های حکومتی – یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۸

در روزنامه‌های حکومتی امروز موضوع تناقض مهلت ۶۰روزه رژیم به اتحادیه اروپا، گمانه زنی بر سر وقوع جنگ با آمریکا، کشمکش بر سر حفظ یا رد برجام مهم‌ترین مطالب و عنوانها را به خود اختصاص داده است در کنار آن برخی از بحرانهای اقتصادی اجتماعی ادامه حمله به عراقچی به‌خاطر طرح موضوع اخراج افغانها دیده می‌شود.

 

موضوع مذاکره با اروپا و آمریکا جدی‌تری موضوع در روزنامه‌های هر دو باند حاکم است.

کیهان: حشمت الله فلاحت‌پیشه رئیس‌کمیسیون امنیت ملی مجلس در اظهارنظری تأمل‌برانگیز، با بیان این‌که ترامپ به‌دنبال تغییر در برجام است، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا تنش‌زدایی را در دستور کار قرار داده متأسفانه این نماینده مجلس با بزک ترامپ و ادعای تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای تنش‌زدایی، مدعی شده است که باید برای پیشگیری از بحران با آمریکا مذاکره کنیم!

سیدکمال خرازی رئیس‌ شورای راهبردی روابط خارجی

با خانم «ماریل دو سارنز» رئیس‌کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه ملاقات کرد.

خرازی در این دیدار گفته است: اروپا با تسریع در اجرایی کردن اینس‌تکس از مرگ برجام جلوگیری کند.

این اظهارنظر تأمل‌برانگیز در حالی است که وظیفه اروپا، اجرای تعهدات برجامی است، نه اجرای کانال تحقیرآمیز اینس‌تکس؛ این قبیل اظهارنظرهای منفعلانه، اروپا را به گستاخی بیشتر، ترغیب می‌کند.

وطن امروز: مذاکره در شرایط فعلی احمقانه‌ترین کار است

سیاست روز: می‌نویسند صلح بخوانید خودباختگی، تکرار داستان خودکشی از ترس مرگ!

جوان: مطرح کردن گزینه جنگ یک ابزار تو خالی برای هدف قرار دادن اراده مردم و فشار روی نظام برای رفتن به میز مذاکره است. حربه‌ای که متأسفانه برخی نا آگاهانه برای تبلیغ آن می‌کوشند و در مسیر دشمن قدم بر می‌دارند.

 

در روزنامه‌های باند روحانی چراغ سبزها برای مذاکره دیده می‌شوند:

ایران: محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: اگر آقای ترامپ راست می‌گوید و خواسته‌اش فقط این است که ایران به طرف سلاح هسته‌یی نرود، این خواسته همین حالا حاصل است و تأیید هم شده است. بنابراین اگر در ادعای خود صادق است، باید به برجام بازگردد، ضمن این‌که ایران هم آمادگی دارد در چارچوب برجام با آمریکا مذاکره کند.

جمهوری اسلامی: تخت روانچی نماینده دائم در سازمان ملل در واکنش به پیشنهاد ترامپ برای گفتگو با نظام اظهار داشت: رئیس‌جمهوری آمریکا ابتدا باید پاسخ دهد چرا میز گفتگو را ترک کرد. چه تضمینی وجود دارد که او در گفتگوهای آتی میان ایران و آمریکا دوباره بدقولی نکند؟

در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه حمله به دولت روحانی برای تعلل در برخورد با اروپا موضوع مقالات مختلفی است:

سیاست روز: مدارا و کوتاه‌آمدن مقابل آمریکا و اروپا است که باعث شده تا آنها هر روز وحشی‌تر شوند و چنگ و دندان بیشتری نشان دهند،

جوان: در روزگاری که انگلیسی‌ها پیام می‌دهند ایران باید در برجام بماند، ولی ما نمی‌توانیم در عمل کاری برای تعهدات‌مان در برجام بکنیم، این افطاری دادن و افطاری خوردن، حتماً به سلامتی برجام است و میهمانان دولتی افطاری سفارت انگلیس، دانسته یا نادانسته، حلوای سفارت انگلیس را خورده‌اند و فاتحه وطن‌دوستی و عرق ملی را خوانده‌اند.

 

بحران اقتصادی در اثر چپاول در روزنامه‌های یکشنبه دیده می‌شود:

نوآوران: مشاور وزیر اقتصاد: ۳۰میلیارد دلار ارز صادراتی از هیچ طریقی به کشور بازنگشته است

مردم‌سالاری: بیش از فشارهای اقتصادی که آن هم کمرشکن و طاقت‌فرساست، عوارض روحی آن بر ملت، به حسب تبلیغات ناامید کننده تحلیل‌های رسانه‌های برون‌مرزی، چند برابر دیده شده‌هاست. در کنار این عوارض روحی و رسانه‌یی، موضوع اقتصاد ماست که در محاصره‌ شدید هستیم. ارزش ارزهای موجود در برابر ریال ما، بسیار نابرابر و بالاست. به همین علت، قدرت خرید مردم، چیزی کمتر از نصف شده است. در برابر این ضعف بنیه‌ اقتصادی مردم، عده‌یی فرصت‌طلب و سودجو، زمینه را برای جولان خود بسیار مناسب دیده‌اند

 

 

اذعان به نفرت مردم از نظام در روزنامه‌های حکومتی دیده می‌شود:

ستاره صبح: هفته گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن دانش‌آموزان ابتدایی با ترانه یکی از خواننده‌ها می‌خوانند و پایکوبی می‌کنند. طیفی معتقدند تهیه کلیپ پخش آهنگ ساسی مانکن در مدرسه اتفاقی نبوده و در واقع در شرایطی که جامعه با بحرانهای پرشماری از جمله مسائل اقتصادی و عدالت اجتماعی مواجه است، پخش یک کلیپ که به واکنش‌های مسئولان منجر می‌شود، ذهنیتی را در مردم شکل می‌دهد که به شکاف بین آنان و مسئولان می‌انجامد. شاهد این مدعا هم شدت ادبیات توأم با نفرت موجود در فضای مجازی به این واکنش‌های مسئولان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5954e470-de1d-40fc-b17c-df7884b84da1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات