728 x 90

مرگ خاموش مردم ایران با سوء تغذیه

دستفروشی کودکان بخاطر فقر و تنگدستی
دستفروشی کودکان بخاطر فقر و تنگدستی

«صحبت از پژمردن یک برگ نیست

وای! جنگل را بیابان می‌کنند».

فریدون مشیری

تورم افسار گسیخته در اقتصاد فاسد آخوندی چنان عرصه‌ٔ معاش خانواده‌های ایران را تنگ کرده که اکنون رسانه‌های تحت کنترل نظام پی‌درپی زبان به اعتراف‌های دردناک می‌کنند. اوضاع چنان اسفناک است که دیگر حتی سخن گفتن از خط فقر بالای ۱۰میلیون تومانی هم کهنه و تکراری به‌نظر می‌رسد!

«۷ دهک جامعه در معرض سوء‌تغذیه هستند!» این تیتر مشترکی است که این روزها در چند رسانه‌ٔ حکومتی منتشر شده است (روزنامه‌های نقش اقتصاد و امروز ۳۱شهریور / سایت تجارت نیوز ۳۰شهریور).

مرگ، کشتار و چپاول؛ تخصص نظام ولایت فقیه

این روزها به هر گوشه که نگاه کنید یا رد پایی از کشتار آخوندها دیده می‌شود، یا آثاری از چپاول و غارت آشکار سرمایه‌ها و حق و حقوق مردم به چشم می‌آید.

دادگاه دژخیم حمید نوری گوشه‌یی از فضای تاریک و مخوف و ساکت زندان و اعدام‌های بی‌صدای تابستان سیاه ۶۷ را باز کرده و و پرده‌ای از قساوت قتل‌عام و نظام کشتار را به رخ جهان می‌کشد.

قابل توجه این‌که هم‌زمان با این رویداد، مجمع سالانه‌ٔ سازمان ملل نیز برگزار شد. اما آخوند ابراهیم رئیسی جلاد ۶۷ در هراسی آشکار و خفت‌بار، از سفر و سخنرانی در سازمان ملل انصراف داد. چه؟! زیرا نگران دامنگیر شدن عواقب جنایت‌اش در اعدام بیش از سی هزار زندانی دست بسته بود؛ به‌خصوص که صحنه‌ٔ شهادتها و شکایتها و محاکمه پاسدار حمید نوری را پیش چشمانش می‌بیند!

هم‌چنین در روزهای سالگشت آغاز جنگ ضدمیهنی هستیم که پیر کفتار جماران به مردم ایران تحمیل کرد. جنگی که پس از چهل و یک سال از آغاز و سی و سه سال از پایان آن، هنوز آثار و خون‌ریزی و چرک زخم‌های کاری آن بر سیمای شهرهای جنگ‌زده و معلولان و آسیب دیدگان آن به‌روشنی دیده می‌شود.

از تمام این‌ها گذشته، امروز کمتر خانواده‌ٔ ایرانی را می‌توان یافت که گرد ماتم و نگرانی از کرونای ولایت بر چهره‌اش نباشد. کمتر خانواده‌ٔ ایرانی را می‌توان یافت که با سیاست‌های ضدبشری خامنه‌ای در پروسه‌ٔ همه‌گیری کرونا، در سوگ عزیزی ننشسته و یا متحمل ضربات و فشارهای سنگین مالی در پرداخت هزینه‌های درمانی نشده باشد.

اما در همین حال، می‌بینیم که مافیاهای رنگارنگ ارگانهای وابسته به مهره‌های حکومتی، یک روز با فروش اجباری داروهای بی‌حاصل جیب‌های خود را از پول مردم پر می‌کنند؛ یک روز هم پول واکسن غیرمعتبر تولید نشده را پیش خور می‌کنند!

به اعتراف یکی از نماینده‌های (سابق؟) مجلس ارتجاع، گروه واکسن برکت بیش از یک میلیارد دلار برای تولید ۱۲۰میلیون دوز واکسن دریافت کرده و تنها ۴میلیون تحویل داده است! (روزنامهٔ حکومتی شرق ۲۳شهریور ۱۴۰۰)

«جنگل را بیابان می‌کنند!»

«نه جنگ است و نه بحران طبیعی وسیعی پیش آمده... اما فقط سفره دهک‌های کم‌درآمد کوچک نشده؛ تورم، حتی روی مصرف بالاترین دهک‌های جامعه هم اثر گذاشته و میزان مصرف مواد غذایی آنها را هم کاهش داده است!» (تجارت نیوز ۳۰شهریور ۱۴۰۰)

با این همه «دستاورد» خامنه‌ای عمامه‌اش را بالاتر بگذارد! بحث دیگر حتی درباره‌ٔ اعترافاتی مانند روزنامه حکومتی سپید از تعداد حاشیه‌نشینان نیست: «حاشیه‌نشینان را بین ۱۱ تا ۲۵میلیون نفر و حتی بیشتر تخمین می‌زنند و نزدیک به ۷میلیون و ۶۰۰هزار نفر در حاشیه گورستانها زندگی می‌کنند». ، بلکه نظام آخوندی فراتر از همه‌ٔ این اعداد و ارقام اکنون کار را به جایی رسانده که ۷ دهک جامعهٔ ایران را در معرض سوء‌تغذیه قرار داده است! یعنی که حتی در دریافت کالری نرمال روزانه هم دچار مشکل هستند، وقتی قوت لایموت هم از این مردم دریغ شده است، چه جای سخن از گوشت و لبنیات و میوه؟!

درباره‌ٔ یک کشور قحطی زده‌ٔ بی‌امکانات کوچک سخن نمی‌گوییم! صحبت از کشوری است که معادل تمامی خاک اروپا معادن غنی دارد و دومین صادر‌کننده گاز جهان است!

آیا با چنین غارتگرانی سخن گفتن از «اصلاح و مدارا» ممکن است؟! یا باید پاسخ را به همان شیوه‌ای داد که از فردای ۳۰خرداد ۶۰ مجاهدین با سنگین‌ترین بها در پیش گرفتند؟!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b0d5a89-4b60-4998-b447-0c1eb096d69e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات