728 x 90

مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی روز پنجشنبه بیست و چهارم اسفند ماه

گزیده روزنامه های حکومتی
گزیده روزنامه های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی امروز،  آخرین پنجشنبه سال 96 تیترهای مربوط به استعفای شهردار تهران بیشترین عنوانها را به خود اختصاص داده است. در این عنوانها جنگ درون باند روحانی و جنگ بین دو جناح برای اشغال این کرسی دیده می‌شود. در این جنگ گوشه‌یی از چپاولها برملا شده است:

آرمان: نجفی جا نزند – شهرداری تهران با 52هزار میلیارد بدهی از دوران قالیباف سبب شد اقدامات شفاف سازی از سوی نجفی، دست عده‌یی را از شهرداری کوتاه کند -  مدیر کل دفتر شهرداری:  فشارها پس از سند تغییر و تحول و ارسال اسناد تخلفات به قوه قضاییه به وجود آمده است. – عارف: اصلاح‌طلبان از استعفای نجفی راضی نیستند

آرمان:‌ استعفا خواست نجفی نبود

آفتاب یزد: از بازی با خط قرمز محافظ کاران تا کم توجهی به اصلاح‌طلبان و نارو زدن دوستان

آفتاب یزد: وجود 254پرونده تخلف در شهرداری

عصر ایرانیان:  استعفای نجفی بیماری یا ناتوانی؟

کائنات: شهردار خوب، شهردار مریض – از فشار از بالا و چانه‌زنی از پایین خبری نیست

نوآوران: استعفای شهردار تهران به‌علت بیماری

وطن امروز: استعفای شهردار به‌خاطر بیماری – محمدعلی نجفی ۷ماه پس از تصدی مسئولیت شهرداری پایتخت تصمیم به کناره‌گیری گرفت – محسن هاشمی: علت استعفا یک مشکل جدید پزشکی است که نمی‌توانم آن را مطرح کنم  

 

یک روز نامه باند روحانی با زبان طنز از استعفای نجفی استقبال کرده است: 

جهان صنعت: خبر رسیده که آقای نجفی از سمت خودشان در شهرداری استعفا داشته! بعد خبر رسید که این استعفا صحت ندارد و ایشان عین «شیییییییییییییر» به کار خود ادامه می‌دهند! بعد خبر رسید که استعفای ایشان جدی است و چند نفر هم دیده‌اند. بعد یکی دو نفر از اعضای شورای شهر که انگار داخل باغ نیستند یا در معادلات به حساب نمی‌آیند، به‌شدت این خبر را تکذیب کردند! چند دقیقه بعد خبر آمد که استعفا صحت دارد! حالا این‌که ایشان سر قصه دختربچه‌های 9ساله برج میلاد ناچار شده‌اند استعفا بدهند یا آه خبرنگارها سر طرح ترافیک گریبان‌شان را گرفته یا این استعفا هزینه آن افشاگریها در مورد فساد در شهرداری است را نمی‌دانیم. فقط این را می‌دانیم که بعضی از اعضای شورای شهر انگار عضو شورای شهر نیستند! خبرها به این عزیزان دل نمی‌رسد، می‌آیند وسط مجلس غلاظ و شداد تکذیب می‌کنند بعد ضایع می‌شوند! خلاصه این‌که آقای نجفی دیگر شهردار نیست و طبیعتاًًًً می‌تواند با خیال راحت برود کیش!

 

نمایش استیضاح وزرای روحانی و سؤال از خود روحانی در مجلس ارتجاع موضوع مشترک دیگر روزنامه‌های هر دو باند حاکم است

عصر ایرانیان:‌ استیضاح ناپاک

قانون: مجلس در بن‌بست استیضاح

ابتکار: رأی پایین وزرا در استیضاح،‌ به‌ویژه درباره علی ربیعی و محمود حجتی،‌ وزرای کار و کشاورزی، نشان می‌دهد که حداقل نیمی از مجلس هم‌چنان موافق عملکرد این وزرا نیست. در واقع هر چند این وزرا این بار از استیضاح عبور کردند، اما شرایطشان هم‌چنان متزلزل خواهد بود.

وطن امروز: هیات‌رئیسه مجلس در میانه استیضاح عباس آخوندی، از خارج شدن طرح سؤال از رئیس‌جمهور از دستور کار مجلس خبر داد تا این دومین طرح سؤال از رئیس‌جمهوری باشد که در آخرین مراحل رسیدن به نتیجه، قربانی تیغ تیز لابی می‌شود.

 

در روزنامه‌های باند روحانی و همسو با او، نگرانی از تغییر وزیر خارجه آمریکا، به جنگ باندی دامن زده است و بر زهرخوران جدید تأکید بیشتر کرده‌اند:

جهان صنعت: علی خرم: معاون رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرد دونالد ترامپ بعد از پایان 120روز قرار ندارد «تعلیق تحریم‌ها» را تمدید کند‌‌. این به‌معنای آن است که آمریکا می‌خواهد وارد جریانی شود که تحریم‌های گذشته آمریکا علیه ایران احتمالاً بازگردند که خود آثار مخرب و غیرقابل پیش‌بینی‌ای می‌تواند به وجود آورد که یقینا منجر به نقض برجام خواهد شد‌‌. از طرف دیگر معاون وزیر امور خارجه ایران هم اعلام کرده فضایی که ترامپ برای برجام به وجود آورده، عملا ایران را از منتفع شدن از آثار لغو تحریم‌ها محروم ساخته بنابراین این وضع برای ایران قابل‌تحمل و قابل ادامه نیست و ممکن است ایران از توافق هسته‌یی خارج شود‌‌... اگر طرفین همین ساختار شکننده موجود را برهم زنند قطعاً اولین ناکامی برای هر دو طرف، ایجاد فضای خصومت و جنگ سرد است که ممکن است خیلی زود به جنگ گرم منتهی شود‌‌. با آمدن پومپئو، وزیر خارجه جدید که از طرفداران روش‌های میلیتاریستی و کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکاست به همراه خود ترامپ و جمهورخواهان تندرو و تیم بازها در کاخ سفید، همگی به‌دنبال برافروختن یک جنگ جدید در خاورمیانه هستند‌‌.

به عبارت دیگر ممکن است برهم خوردن شرایط نسبتاًًًً باثبات حاضر، منتهی به شرایطی گردد که در کنترل دولتمردان آمریکا نباشد، از جمله روش‌های زورگویانه آمریکا و از ایران یک کره شمالی دوم نسازد‌‌.

در طرف ایران هم برخی ممکن است از روی سادگی لحظه‌شماری کنند که چنین درگیری‌ای با آمریکا به وجود آید تا توان گسترده ایران در منطقه به رخ آمریکا، اسراییل و عربستان کشیده شود‌؛ امری که هیچ‌کس نمی‌تواند روی کارا بودن آن قسم بخورد و برعکس ممکن است در یک اتحاد جمعی از آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش‌، نتیجه چنین درگیری‌ای برعکس تصورات شود‌‌. بنابراین عقل سلیم حکم می‌کند که باید هر دو طرف را از نزدیک شدن به چنین شرایطی برحذر داشت، زیرا ابتدا اوضاع در کنترل آنهاست، اما بعد از مدتی معلوم نیست در کنترل چه کسی و چه کشوری باشد‌‌.

آرمان: برکناری وزیر خارجه آمریکا و آرایش جدید در سیا و دستگاه دیپلوماسی آمریکا این پیام را مخابره می‌کند که پس از پرونده کره‌شمالی، ایران در دستور کار سیاست خارجی تهاجمی رئیس‌جمهوری آمریکا قرار می‌گیرد.

قرار گرفتن شخصی مانند «مایک پومپئو» در کنار جیمز متیس و همچنین «جینا هاسپل» که به‌عنوان رئیس سازمان سیا منصوب شده است، نشان می‌دهد که تیم تندروی ترامپ قوی‌تر از گذشته به‌دنبال سناریوهای جدید در ابعاد مختلف است. به نظر م بعد از ماجرا کره‌شمالی بیشترین تمرکز واشینگتن بر ایجاد فضای جدید در خاورمیانه خواهد بود که مرکزیت آن تهران خواهد بود.

سناریوی دیگر که می‌تواند در ماه‌های آینده وجه عملیاتی به خود بگیرد، پیوستن «نیکی هیلی» به مثلث متیس، پومپئو و هاسپل است؛ باید توجه داشت که نماینده آمریکا در سازمان ملل در کانون توجه ترامپ قرار دارد و از این‌رو ممکن است نیکی هیلی به‌عنوان مشاور امنیت ملی دولت ترامپ منصوب شود و اگر چنین حالتی اتفاق بیافتد سیاست‌ خارجی ایالات متحده بسیار خشن و تهاجمی‌تر از گذشته خواهد شد. همراهی این چهار مهره با شخصی مانند ترامپ اعمال حداکثر فشار بر خاورمیانه عربی را رقم خواهد زد. از این منظر پس از حل و فصل پرونده کره‌شمالی همین تیم به سوی انسجام علیه تهران گام خواهند برداشت.

جهان صنعت:  رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود، رکس تیلرسون را برکنار و مایک پمپئو، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) را جانشین او در رأس وزارت‌خارجه آمریکا کرد‌‌.

در واقع‌بینانه‌ترین ارزیابی‌ها، معنی و مفهوم این رفتار و تصمیم ترامپ آن است که کابینه او نسبت به گذشته رادیکال‌تر و تهاجمی‌تر می‌شود

ماشین تصمیمات غیرعقلایی و البته رادیکال ترامپ شتاب بیشتری می‌گیرد‌‌. به عبارت دیگر آنچه دونالد ترامپ در راستای اولویت و برنامه‌های سیاست خارجی خود به‌دنبال آن است، با برکناری تیلرسون نه تنها یکدست‌تر و منسجم‌تر بلکه گرایش بیشتری به نومحافظه‌کاری پیدا خواهد کرد‌.

مهم‌ترین و در عین‌حال بیشترین تبعات برکناری تیلرسون متوجه ایران و برجام است‌‌.

شواهد و قرائن رفتاری ترامپ و پمپئو نشان می‌دهند که آنها زین پس بیشترین موانع را برای ایران در بهره‌گیری از مزایای پیش‌بینی شده در برجام ایجاد می‌کنند و چه بسا که پمپئو کمک کند که انگیزه ترامپ برای خروج از برجام بیشتر شود‌‌. محققا آنها کنگره تحت تسلط جمهوریخواهان را برای پروژه ایران آزاری همراه خود خواهند کرد‌‌. در بعد دیگر هم ترامپ و پمپئو برنامه توسعه‌یابنده موشکی ایران را از یک سو نشانه‌ای برای بر هم زدن نظم ژئوپلیتیکی منطقه و از سوی دیگر عاملی برای به چالش گرفتن منافع آمریکا و متحدانش در منطقه می‌دانند‌‌. در این شرایط آنها تلاش می‌کنند که در روابط ایران و اروپا شکاف ایجاد کنند و اروپا را نیز لااقل در برنامه موشکی و آنچه را که آنها رفتار‌های بدخیم و ثبات‌زدا در منطقه می‌خوانند، همراه خود ‌کنند‌.

اعتماد: «باقی ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای، آخرین نفس‌های خود را می‌کشد»، «برجام تمام شد»، «مایک پمپئو آمد تا مجری دستورهای ضدایرانی دونالد ترامپ باشد»، ٢٤ساعت پس از برکناری رکس تیلرسون از وزارت امور خارجه ایالات‌متحده و معرفی رئیس سازمان سیا به‌عنوان گزینه جایگزین، موافق‌ها و حتی برخی مخالف‌های توافق هسته‌یی ١+٥با ایران، نگران برجام شده‌اند. در تمام تحلیل‌ها ردی از تهدید جدی برجام از سوی آمریکا به چشم می‌خورد.

 

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع با دو‌گانه گویی در مورد تغییر تیلرسون، تشتت درونی این باند را به نمایش گذاشته‌اند. از یک سو ضمن حمله به دولت روحانی، تنها راه نظام را در خروج از برجام دانسته‌اند و از سوی دیگر نسبت به پیامدهای این تحول برای رژیم ابراز  نگرانی کرده‌اند.

رسالت:  مایک پمپئو از مخالفان سرسخت توافق هسته‌یی ایران است و انتصاب او در حالی صورت گرفته که دو ماه دیگر دولت آمریکا باید نظرش را درباره پایبندی ایران به توافق هسته‎ای اعلام کند... نشانه‌ها حاکی از آن است پمپئو درصدد است حداکثر فشار علیه پیونگ‌یانگ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را حفظ کند.این گزارش سپس درباره ایران نیز توضیح داد، پمپئو همچنین عقاید بسیار جنگ‌طلبانه‌ای در قبال برجام دارد و خواستار انحلال آن و حملات نظامی علیه تهران به جای به کار گیری دیپلوماسی شده است.گروهی موسوم به «دیپلماسی کارساز است» در بیانیه‌یی اعلام کرد که «پمپئو یک رهبر بی‌ثبات‌کننده برای وزارت‌خارجه خواهد بود که رئیس‌جمهور را به عقب‌نشینی از تعهداتش در قبال توافق هسته‌یی ترغیب می‌کند و می‌تواند کشور ما را به سوی یک جنگ دیگر در منطقه سوق دهد».

جوان: با برکناری تیلرسون کابینه افراطی ترامپ افراطی‌تر می‌شود و موقعیت افرادی همانند نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل که عملاً خود را به عضوی از کابینه نتانیاهو درآورده‌اند تقویت می‌شود و قدرت مانور بیشتری پیدا می‌کنند اما در مقابل موقعیت افرادی مثل ماتیس، وزیر دفاع که همانند تیلرسون محافظه‌کارانه عمل می‌کند دشوار می‌شود و آمریکا بیش‌از‌پیش برای ارتکاب یک خطای استراتژیک دیگر همانند دوران جرج بوش پسر مستعدتر می‌شود.

سیاست روز: هر آنچه در باب این تغییرات قابل‌توجه است تاثیرات آن بر جمهوری اسلامی ایران است به‌ویژه اینکه ترامپ و محافل رسانه‌یی آمریکایی تلاش بسیار کرده‌اند تا این برکناری را به‌دلیل برجام و ایران عنوان سازد.

این سؤال مطرح می‌شود که راه‌کار جمهوری اسلامی برای مقابله با سیاستهای آتی آمریکا و شخص پومپئو که کارنامه‌ای کاملاً ضدایرانی دارد چه می‌تواند باشد؟

برخی این نظریه را مطرح می‌کنند که سیاست‌ آمریکا و متحدان غربی و منطقه‌یی آن کاملاً تهاجمی است و در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور چندان مطلوب نیست گزینه‌یی جز پذیرش خواسته‌های آمریکا وجود ندارد و باید به اصلاح برجام، مذاکرات موشکی و منطقه‌یی تن داد.

دیدگاه دیگر آن است که با تکیه بر بدعهدی آمریکایی‌ها گفته می‌شود باید به سمت اروپا رفت و در قالب اجرای خواسته‌های اروپا با تشدید تحرکات ضدایرانی آمریکا مقابله کرد. این دو دیدگاه در حالی مطرح می‌شود که در قالب مذاکره با آمریکا این امر اثبات شده است که این کشور هرگز به‌دنبال تعامل و مذاکره نبوده و نیست و چنانکه پومپئو پیش از این گفته هدف آمریکا نابودی ایران است ولاغیر.

در این میان رویکرد به مذاکره با آمریکا و اروپا در شرایطی که فشارهای غرب علیه ایران به‌شدت افزایش یافته که دامنه آن حتی به حوزه حمله به سفارتخانه‌های ایران در لندن و اتریش و آلمان نیز رسیده است قطعاً این پیام‌اشتباه را خواهد داشت که با اعمال فشار می‌توان از ایران امتیاز گرفت. این رویه‌ای خطرناک در سیاست غرب در قبال ایران و هم برای سایر کشورها به همراه خواهد داشت.

بر این اساس راه‌کار مقابله با تهاجمی‌تر شدن سیاستهای آمریکا نه باج دادن و مذاکره با آمریکا و اروپا بلکه ایستادگی و مقاومت و تکیه بر داشته‌های داخلی و منطقه‌یی است که زمینه‌ساز شکست سیاست چماق و هویج بزرگ‌تر اتخاذ شده از سوی آمریکا خواهد بود.

کیهان: هیچ کشوری با انفعال یا دادن مولفه‌های قدرتش، به جایی نرسیده است که ما بخواهیم برسیم. کافی است توان موشکی‌مان را هم بدهیم؛ تردید نکنید فردای آن روز که به اسم «مذاکره» یا «مبادله» مولفه‌های دیگر قدرتمان را دادیم، و اسم آن را هم گذاشتیم «برد-برد» به قول امام راحل(ره)، چنان سیلی خواهیم خورد که نتوانیم به این زودی‌ها بلند شویم.

 

نگرانی سران خبرگان ارتجاع و نظامی رژیم در مورد مذاکره، فضای مجازی و پیآمد معیشت بحرانی مردم در روزنامه‌های این باند دیده می‌شود. برخی تلاش کرده‌اند تمامی نارسایی‌ها را به گردن باند روحانی بیندازند: 

کیهان:‌ بیانیه چهارمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم» منتشر شد. در بخشی از این بیانیه تأکید شد: تحقق «عدالت»، «کاهش فاصله طبقاتی» و «مبارزه با اشرافیت» همواره از دغدغه‌های مهم رهبری و نظام اسلامی بوده و «عدالت» در الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، یک نظریه «کلان راهبردی» محسوب می‌شود که باید در همه عرصه‌ها مورد توجه کامل قرار گیرد تا فاصله طبقاتی و شکاف اقتصادی ـ اجتماعی در بخش‌های گوناگون کشور کاهش یابد.

در بیانیه مجلس خبرگان آمده است: بدعهدی و نقض آشکار برجام از سوی آمریکا را محکوم نموده و خواستار پیگیری جدّی این موضوع و اتخاذ موضع متقابل و متناسب از سوی دستگاههای مسئول در جهت احقاق حقوق ملت هستیم و بر لزوم بالابردن قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران و غیرقابلِ مذاکره بودنِ این عرصه، تأکید می­کنیم. عبدالکریم فرحانی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی اظهار داشت: وقتی هشدارهای 20ساله آقا ملاحظه و بررسی شود، به نفوذ یک اتاق فکر در برنامه‌ریزی کلان کشور در تقابل با اندیشه انقلابی پی خواهیم برد. اتاق فکری با رویکرد ارتجاع از روحیه انقلابی به روحیه اشرافی‌گری، عدم جدیت در مبارزه با فساد، عدم توجه به بنیادهای داخلی در فرهنگ و اقتصاد و تلاش برای حذف آنها مشاهده می‌شود.

وی افزود: وقتی بحث نقد معصوم و نقد رهبری و بی‌توجهی به مطالبات مذکور، مطرح می‌شود، وقتی در باب حقوق شهروندی و فضای مجازی مطالبی در راستای همین ارتجاع و بازگشت رو به عقب مطرح شود. وقتی در بحث جبهه مقاومت ما شاهد مقاومت داخلی و مانع‌تراشی داخلی حتی در شورای امنیت باشیم و از طرفی دستگاه دیپلوماسی کشور نتواند از این پیروزی خوب استفاده کند. وقتی مسأله رفراندوم و سوار کردن اصحاب فتنه و همه آنهایی که از قطار انقلاب پیاده شدند را مطرح می‌کنند.

مجموعه ‌این عملکرد این تحلیل را تأیید می‌کند که اتاق فکری وجود دارد که در پی ارتجاع فرهنگی و اقتصادی و در تقابل با اندیشه‌امام و مطالبات رهبری است و نتیجه آن بر زمین ماندن مطالبات ایشان و سهل‌انگاری در حل مشکلات مردم است. نتیجه آن تنها ماندن مقام معظم رهبری است.

کلانتری نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز طی نطقی در این اجلاسیه، اظهار داشت:

با کمال تأسف واقعیاتی چند از جمله عدم توزیع عادلانه ثروتها موجب افزایش محرومیتها و فقر بخش‌های عظیمی از جامعه شده است. این شایسته نظام ما نیست که امروزه بشنویم بیش از ده میلیون نفر در کشور ما زیر خط فقر زندگی می‌کنند یا این‌که اعلام شود جمعیت حاشیه‌نشین ما 11میلیون نفر است...البته همه این دردها و مشکلات قابل حل است،‌ مشروط به آن که برخی از مسئولان و مدیران پرحرف و کم کار، به خود آیند و فرامین حکیمانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب را به کار بندند و آب در آسیاب دشمن نریزند و ناکارآمدی و کارنابلدی خود را نپوشانند و به جای آن که پاسخگو باشند در نقش اپوزیسیون بازی نکنند.

کیهان:‌ رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که تهدیدات روز به روز وسیع‌تر و متنوع‌تر می‌شود، گفت: اگر نیروی انسانی معتقد و آگاه نداشته باشیم، حتی با وجود تسلیحات روز دنیا، پیروز نخواهیم شد. جامعه از جهت سطح فکر و علایق با نسل‌های گذشته تفاوت اساسی دارد و در معرض خطرات فرهنگی قرار گرفته... هرچه زمان می‌گذرد، نیروهای مسلح به‌طور جدی‌تر با حوادث و تهدیدات روبه‌رو هستند و این تهدیدات روزبه‌روز وسیع‌تر و متنوع‌تر می‌شود. توسعه تهدیدات و تهاجمات فرهنگی روزبه‌روز همه اعضای نیروهای مسلح و خانواده‌هایشان را با خطر مواجه می‌کند... اگر انتظار داشته باشیم که نیروهای مسلح در نبرد سخت نابرابر مقابل دشمن بایستد و در جنگ نیمه سخت امنیتی با توطئه‌ها مقابله کند و چه در جنگ فرهنگی مقابل دسیسه‌ها ایستادگی کند، باید بدانیم ساختار و ظواهر کاری از پیش نمی‌برد.

 

در جریان استیضاح وزرای روحانی صحنه‌هایی در مجلس ارتجاع پیش آمد که دستمایه طنز یک روزنامه  و تأکید بر سطح سواد نمایندگان و انتخاب کنندگان آنها شده است

جهان صنعت: اکبر رنجبرزاده یکی از اعضای هیات‌رئیسه مجلس مجبور شد کلمه «لوور» را تلفظ کند ولی متأسفانه موفق نبود. او در 52سال عمر با عزت خود تلاش کرده بود که با این کلمه مواجه نشود ولی متأسفانه چرخ روزگار این دو را مقابل یکدیگر قرار داد.

او ابتدا کار خود را با لووُر و لووِر آغاز کرد و با لووووور و لوبر ادامه داد. وی همچنین در این میان کلمات دیگر را هم بی‌ نصیب نگذاشت و با مهارتی خاص و به‌طور پارتیزانی «سوربُن» را سوربِن و «موزه» را مُزِه تلفظ کرد. خبرها حاکی از این است که او هم‌چنان تلاش می‌کند تا کلمه لوور را تلفظ کند ولی متأسفانه موفق نبوده است. آتش‌نشانی، هلال احمر و نیروهای امدادی به محل اعزام شده‌اند تا این نماینده را از این بحران ناجور نجات دهند. رئیس ستاد بحران کشور گفته است: اگر این نماینده تا پایان امشب نتواند این کلمه را تلفظ کند، «تکاورهای کلاه سبز» ارتش وارد عمل خواهند شد و به جای ایشان این کلمه را ادا خواهند کرد. او هم‌اکنون نیز در حال تلاش است و با ادای کلماتی مانند‌ لووَر، لوبَر، لودِر، مُتِبَلوِر، لوزِر، لونه، لواسان، لواشک، لوفتانزا،... هم‌چنان شانس خود را برای تلفظ «لوور» امتحان می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین شانس های استیون هاوکینگ این بود که مرد و این اتفاق را ندید که در جهانی زندگی می‌کند که عضو هیأت‌رئیسه پارلمانی یک کشور نمی‌تواند لوور را تلفظ کند.

از مردم اسدآباد همدان خواهشمندیم در انتخابات‌های آینده دقت بیشتری به خرج دهند و به افراد توانمندتری رأی دهند. زیرا مجلس جایی است که حتی ممکن است نمایندگان مجبور شوند از کلماتی مثل قسطنطنیه و پروپاگاندا استفاده کنند. خبرهای غیررسمی حاکی از این است که تعدادی از نمایندگان مجلس رنجبرزاده را دوره کرده‌اند و از او می‌خواهند کلمه «آگراندیسمان» را تلفظ کند. او نیز سرش را میان دو دست خود گرفته و جیغ می‌کشد.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور‌ فرانسه در توئیتی گفته: اگر این نماینده مجلس تا سه روز آینده موفق به تلفظ نشد، نام موزه لوور را به موزه رنجبرزاده تغییر می‌دهیم تا ایشان بتواند آن را تلفظ و از این بحران عبور کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae21e2b9-585a-4fd1-8e2f-d332337e3982"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات