728 x 90

موج خشم و اعتراض علیه آزاد کردن دژخیم قتل‌عام

سخن روز
سخن روز

حمید نوری دژخیم قتل‌عام ۶۷ که در زندان سوئد محکوم به حبس ابد بود، بر اثر متوسل‌شدن رژیم تروریستی آخوندها به گروگانگیری، در یک معامله شرم‌آور از سوئد راهی حاکمیت ضدبشری آخوندها شد تا همراه با دیگر جلادان این رژیم به جنایاتش علیه مردم و آزادیخواهان ایران ادامه بدهد.

این اقدام، خنجر و خیانت به حقوق‌بشر و تشویق جنایت علیه بشریت و تروریسم و گروگانگیری است. زیرا این اطمینان خاطر را به رژیم جنایتکار حاکم بر ایران می‌دهد که چنان‌چه تروریستها و دژخیمانش مانند اسدالله اسدی و حمید نوری در کشورهای دیگر به‌دست عدالت گرفتار شوند، می‌تواند با اهرم گروگانگیری آنها را باز پس بگیرد.

این معاملهٔ کثیف و زدوبند شرم‌آور، موج خشم و اعتراض بلافاصلهٔ ایرانیان آزاده را به‌ویژه در سوئد در پی داشت. یاران شورشگر با برپا کردن تظاهرات اعتراضی در استکهلم و چند کشور اروپایی، آزادی دژخیم حمید نوری توسط دولت سوئد و سیاست مماشات با رژیم قتل‌عام و رکورد دار اعدام در جهان را محکوم کردند.

مجاهدان سرموضع اشرفی با تجمع و اعتراض شدید بند و بست بر سر خون ۳۰هزار قهرمان سرفراز قتل‌عام ۶۷ را محکوم کردند. زندانیان سیاسی از بند رسته و شاهدان مجاهد خلق در اشرف۳ با قویترین شهادتها درباره جنایات دژخیم حمید نوری نقش تعیین‌کننده‌یی در محکوم شدن او به حبس ابد داشتند. آنها با شعارهای «داد خواه سی هزاریم» تأکید کردند که در دادخواهی خون یاران شهیدشان که در آن جنایت بزرگ ضدبشری به دست دژخیمان چون حمید نوری سربه‌دار شدند، هرگز از پا نمی‌نشینند.

کانون‌های قهرمان شورشی در شهرهای میهن اسیر بلافاصله به معاملهٔ ننگین رژیم اعدام و قتل‌عام و گروگانگیری، برای پس گرفتن دژخیم حمید نوری واکنش آتشین نشان دادند. آنها طی ۶عملیات در شهرهای تهران، کرج، شیراز و الوند قزوین مراکز جنایت و سرکوب رژیم را به‌آتش کشیدند.

اعتراضات ایرانیان آزاده بلافاصله در جهان انعکاس یافت و رسوایی مضاعف برای طرفین این معاملهٔ ننگین به‌بار آورد. رویترز گزارش داد: «‌شورای ملی مقاومت ایران، ائتلافی از گروه‌های مخالف حکومت ایران، گفت که به‌نظر می‌رسد سوئد در اقدامی که تهران را تشویق می‌کند، تسلیم تاکتیک‌های باجگیری و گروگان‌گیری رژیم ایران شده است».

وکیل کنت لوییس که وکالت شماری از زندانیان مجاهد را در محاکمهٔ حمید نوری به‌عهده داشت، طی اظهاراتی که توسط خبرگزاری رویترز انعکاس یافت گفت: «این توهین به‌کل سیستم قضایی و همه کسانی است که در این محاکمات شرکت کرده‌اند».

از آن جا که دژخیم حمید نوری در یک محاکمهٔ طولانی دو سال و نیمه بر اساس مدارک متقن و پس از استماع شهادت‌های دهها تن از زندانیان سیاسی، به‌اشد مجازات در قوانین سوئد محکوم شده بود؛ اقدام دولت سوئد بی‌احترامی آشکار به دادگستری و قضات و دادستانهای سوئد نیز هست.

باج دادن به آخوندهای گروگانگیر و ضدبشر باعث می‌شود که آنها بیش‌از‌پیش خاک سوئد را جولانگاه تاخت و تاز تروریستی خود قرار دهند.

جایزه دادن به‌قاتلان و گروگان‌گیرهای حاکم برایران، در حالی است که کمیسیون حقیقت‌یاب ملل متحد که از جمله با رأی دولت سوئد انتخاب شده، از کشورهای مختلف جهان خواسته است که مرتکبان جنایت علیه بشریت در ایران را در سیستم‌های قضایی خودشان مورد تعقیب و حسابرسی قرار دهند. لذا آزاد کردن دژخیم حمید نوری نقض تعهدات بین‌المللی سوئد نیز محسوب می‌شود.

روزنامهٔ سوئدی آفتون‌بلادت تحت عنوان «اعتراض به‌استرداد جلاد رژیم ایران» نوشت: «این اقدام تضعیف قانون سوئد است. حمید نوری جلاد محکوم به‌حبس ابد به‌رژیم ایران تحویل داده شد. این اقدام احساسات شدیدی را در میان ایرانیان تبعیدی در سوئد برانگیخت».

خبرگزاری فرانسه نوشت: «آزادی حمید نوری، به‌گفته شورای ملی مقاومت ایران، اقدامی شرم‌آور و غیرقابل توجیه و اهانتی به‌قوه قضاییه سوئد است. اعضای این سازمان، اکثریت قریب به‌اتفاق قربانیان کشتار زندانیان در سال۱۹۸۸ را تشکیل می‌دادند».

هم‌چنانکه در اطلاعیه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت خاطرنشان شده است: هموطنان آزاده و یاران شورشگر از مرداد ۱۴۰۰ تا آبان ۱۴۰۲ در برابر دادگاههای بدوی و استیناف و در شهر استکهلم ۱۲۱ تظاهرات و تجمع و اقدام اعتراضی و کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند که بلندترین صدا و برجسته‌ترین واکنش ایرانیان بود. بسیاری از تجمعات و تظاهرات در شرایط جوی نامساعد و حتی هوای ۲۰ درجه زیر صفر برگزار شد.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران اعلام کرد: همه زندانیان و شکنجه‌شدگان و دادخواهان و خانواده‌های شهیدان قتل‌عام و تمام مردم ایران آزاد کردن دژخیم حمید نوری را قویاً محکوم می‌کنند. نه می‌بخشند و نه فراموش می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca12e8ef-9ef2-4715-ad5e-0312b3b4672b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات