728 x 90

موج فزایندهٔ حمایت از مقاومت و آزادی در ایران

موج فزایندهٔ حمایت از مقاومت و آزادی در ایران
موج فزایندهٔ حمایت از مقاومت و آزادی در ایران

اگر انقلاب را به گفته‌ٔ انقلابیون بزرگ «لوکوموتیو تاریخ» بدانیم که ایستگاه به ایستگاه و منزل به منزل، بنی‌نوع انسان را به سوی مقصد آزادی و رهایی از یوغ استثمار و بهره‌کشی نزدیک‌تر می‌کند، قطعاً این انقلاب یک‌شبه به ایستگاه بعدی نمی‌رسد و همواره نیازمند سوخت و رسیدگی و آماده‌سازیهای مختلف است.

سازمان پیشتاز در ایران اشغال‌شده ما، شبانه‌روز مشغول همین رسیدگی‌ها برای پیشبرد یک انقلاب دموکراتیک است. در عرصه داخلی شبکه‌یی از نیروهای سازمان‌یافته را تربیت می‌ک‍ند تا کادرهای جلودار انقلاب در سراسر کشور باشند؛ همان کانون‌های شورشی که هر روز در شکوفایی و گسترش بوده و عملیات و پراتیک‌شان سر به هزاران و بی‌شماران گذاشته است.

در پهنه خارجی نیز فعالیت‌های سیاسی مقاومت برای در هم کوبیدن جبهه‌ٔ مماشات با رژیم هر روز اوج تازه‌یی می‌گیرد. مقاومت ایران با فعالیت هزاران کادر انقلابی و پشتیبانی دهها هزار از اشرف‌نشانهایی که همه زندگی و آسایش خود را خرج خدمت به مقاومت کرده‌اند، موفق شده است حمایت بسیاری از نمایندگان واقعی مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی را کسب کند.

 

لیستی طولانی، افتخاری بزرگ

نگاهی کوتاه و تیتروار به برخی پارلمانها و نمایندگان حامی مبارزات مردم ایران که در همین چند ماه از سال جدید به دست آمده است، موجب حیرت و در عین‌حال غرور و شرف هر ایرانی است که در پی آبادی و آزادی و استقلال ایران زمین است:

روز ۱۵ خرداد در یکی از جدیدترین حمایتها از مقاومت و مردم ایران، اکثریت پارلمان ایالتی مارکه در ایتالیا در بیانیه‌یی از «آلترناتیو دموکراتیک برای تغییر رژیم ایران و صلح در خاورمیانه» پشتیبانی کردند.

در ۹ خرداد شاهد بیانیه‌ٔ مشترک ۵۵۳تن از قانونگذاران انگلستان، شامل اکثریت مجلس عوام و ۳۲۹تن اعضای مجلس اعیان از تمامی احزاب بودیم که از «برنامه‌ٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی» و دیگر خواسته‌های مردم ایران حمایت کردند.

روز ۱۲ خرداد، اکثریت سنای هلند به «کارزار جهانی حمایت از مقاومت ایران و فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران» پیوست و در نبرد بین رژیم ولایت علیه مردم ایران، جانب مردم و مقاومت را گرفت.

در ۶ خرداد بیانیه اکثریت پارلمان ولز منتشر شد که ۳۶نماینده از ۶۰نماینده آن را امضا کرده بودند. آنان نیز بر خواسته‌های مردم ایران مهر تأیید زدند و هم‌چنین اقدامات رژیم علیه مجاهدین در اشرف سه در آلبانی را قویاً محکوم کردند.

۱ خرداد، بیانیه اکثریت پارلمان استونی در حمایت از «جمهوری دموکراتیک و برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی» صادر شد که دو نخست‌وزیر و یک وزیر خارجه پیشین، رهبر گروه پارلمانی سوسیال‌دموکرات و رؤسای کمیسیونهای خارجه، دفاع، امور اروپایی، اقتصاد، کنترل بودجه، قانون اساسی، مالی و محیط‌زیست، در میان امضاکنندگان بیانیه بودند.

روز ۲۹ اردیبهشت، پارلمان مولداوی بود که به حمایت از مردم ایران برخاست و «به نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران و حمایت از طرح ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی و حقوق مجاهدین در اشرف۳» فراخوان داد. در بین این نمایندگان نیز بسیاری از روسا و معاونان کمیسیونهای مختلف پارلمان دیده می‌شد.

در ۲۷ اردیبهشت نوبت به رئیس دوره‌ای اتحادیه‌ٔ اروپا رسید تا نمایندگان حقیقی مردم این کشور از مردم ایران حمایت کنند. ۱۰۱قانونگذار بلژیکی از احزاب مختلف شامل ۵۵نماینده ایالتی، ۲۹نماینده پارلمان فدرال و ۱۷سناتور از جمله رئیس سنای بلژیک، با صدور «بیانیه وضعیت ایران» علاوه بر ابراز نگرانی از وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران «از طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی» حمایت کردند. رهبر اپوزیسیون در پارلمان نیز از جمله‌ٔ امضاکنندگان بود.

۲۱ اردیبهشت، بیانیه «حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی» با امضای۲۰۲ نماینده پارلمان ایتالیا شامل ۴نایب‌رئیس پارلمان، ۳دبیر پارلمان، ۱۲رئیس کمیسیون پارلمانی، رؤسای ۶گروه پارلمانی، ۵معاون وزیر و... منتشر و ضربه دیگری به رژیم ولایت فقیه وارد شد.

 

ریشه‌ها

با دیدن این موج عظیم جهانی در حمایت از مقاومت ایران، نباید فراموش کنیم که این پیروزی‌ها در تأیید مقاومت ایران، علاوه بر قطعنامه‌ها و بیانیه‌های دیگر هم‌چون لایحه مک‌کال، قطعنامه‌ٔ ۳۱ فروردین در سنای بلژیک، قطعنامه‌ٔ ۲۹ فروردین در پارلمان آلمان و... برای افزایش تحریم‌ها و فشار بر رژیم است.

نیز نباید فراموش کنیم که این موفقیتها نتیجه‌ٔ هزاران و میلیون‌ها ساعت کار توضیحی و برخورد و ملاقات و... به همراه دهها و صدها آکسیون و نمایشگاه و تجمع و میز کتاب در شهرهای مختلف اروپایی و آمریکایی از استکهلم تا مونیخ و از اتاوا تا زوریخ و تا آرانوی سوئیس و اسلو و کپنهاگ و... بوده است.

و در پایان، نباید از ریشه‌ها غافل شویم و فراموش کنیم که همه دست‌آوردهای مردم ایران در صحنه بین‌المللی برآمده و بر پایه رنج و شکنج و مبارزه‌یی سترگ است که از چندین دهه قبل از سوی رشیدترین فرزندان مردم ایران و تمامی اقشار و نیروهای انقلابی و آگاه علیه رژیم ولایت فقیه جریان دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06baf19d-c543-4afe-af81-aeb514abe15b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات