728 x 90

موشک امنیت نمی‌آورد!

سخن روز
سخن روز

پاسدار خرمدل سرکردهٔ سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد، طی یک سخنرانی برای گروهی از نیروهای رژیم گفت: «جنگ امروز جنگ اراده‌ها و ارزش‌هاست... ابراز این جنگ هم دیگر موشک و توپ و تانک نیست، دشمن همان دشمن است، اما ابزارها و میدان جنگ را به‌خانه‌ها کشیده» (خبرگزاری بسیج ـ۱۹مرداد).

این دست‌کم دومین بار طی روزهای اخیر است که سرکردگان سپاه خامنه‌ای، از یک جنگ دیگر که دامنهٔ آن تا اعماق جامعه و تا خانه‌ها گسترش یافته سخن می‌گویند؛ جنگی بر سر موجودیت رژیم که در آن موشک و توپ و تانک کارآیی ندارد.

دو روز پیش‌تر نیز پاسدار حسن‌زاده سرکردهٔ سپاه ضد محمد تهران بزرگ، در جلسه سرکردگان بسیج با وحشت از قیام گفت: «سال گذشته اگر امنیت را محله‌محور نکرده بودیم، تلاش دشمنان در تهران شکست نمی‌خورد؛ باید پایگاههای مقاومت برنامه داشته باشد و این هم به‌معنی ساخت موشک نیست» (خبرگزاری سپاه ـ ۱۷مرداد ۱۴۰۲).

این اظهارات بیانگر نگرانی و ترس شدید سرکردگان سپاه حافظ ولایت فقیه از نیرویی داخلی است که امنیت و موجودیت نظام ولایت فقیه را تهدید می‌کند و صنایع موشکی رژیم پاسخگوی آن نیست، بلکه برای مقابله با آن باید در محله‌ها و کوچه و خیابانهای شهرهای ایران به بسیج نیرو و آماده‌سازی نیرو آن هم به‌صورت محله محور پرداخت.

تکرار مکرر این واقعیت از سوی سرکردگان سپاه و مخصوصاً توسط پاسدار حسن‌زاده سرکردهٔ سپاه ویژهٔ حفاظت از پایتخت خامنه‌ای، بیانگر مبرم بودن این خطر است.

 

اظهارات چند روز پیش پاسدار سلامی سرکردهٔ کل سپاه خامنه‌ای در جلسهٔ سرکردگان پایگاههای بسیجی (در روز۱۰مرداد) نیز به‌وضوح بیانگر همین خطر مبرم برای امنیت و موجودیت نظام و سراسیمگی برای مقابله با آن است. وی گفت: «پایگاهها را دریابید! محله‌های اسلامی را رواج بدهید! پایگاهها را رونق بدهید، قرارگاه‌هایتان فعال باشد!».

پاسدار سلامی در همان سخنرانی، از آسیب پذیری و شکنندگی نیروهای حافظ امنیت نظام در برابر این خطر داخلی، ابراز وحشت کرد و گفت: «نفوذ از یک روزنهٔ کوچک صورت می‌گیرد؛ گاهی یک سد بزرگ با یک ترک کوچک می‌شکند. یک جامعه (بخوانید رژیم) گاهی در یک نقطه کوچک آسیب می‌بیند و این آسیب وسیع می‌شود. روزنه‌ها را ببندید!».

سرکردهٔ سپاه خامنه‌ای چند روز بعد در یک سخنرانی دیگر ترسی را که به جان شخص خلیفه درمانده افتاده نیز برملا کرد و برای برطرف کردن آن خطاب به‌خامنه‌ای گفت: «آقاجان اصحاب باوفایی دارید، روی آنها حساب کنید! هرگز میدان را ترک نمی‌کنند! هرگز لباس جهاد را از تن به‌درنمی‌آورند» (خبرگزاری حکومتی دانشجو ـ ۱۷مرداد).

 

خانم مریم رجوی در سخنرانی خود در اجلاس جهانی ایران آزاد (۱۰تیر۱۴۰۲) گفت: «خامنه‌ای کمتر از یک ماه قبل بر سر قبر خمینی گفت: "ما امروز در سرتاسر کشور هزاران هسته مقاومت در مساجد و در هیأتها داریم، از این هسته های مقاومت جوانهایی برمی خیزند به عنوان مدافع حرم، جوانهایی برمی خیزند به عنوان مدافع امنیت، جوانهایی بر‌می‌خیزند به عنوان بسیجی. "

راستی چرا یک رژیم حاکم که هم سپاه دارد و هم ارتش، هم وزارت اطلاعات و نیروی قدس و نیروی بسیج و قرارگاههای متعدد و از لباس شخصیها، چرا به هسته های مقاومت محتاج شده؟ آیا دلیل آن، قیامهای پیش‌بینی ناپذیر و اعتلای جایگزین دموکراتیک است؟

چرا به همه دولتهای جهان برای اعمال فشار به مقاومت ایران التماس می‌کند؟ زیرا صدای پای گردانهای قیام و نیروهای انقلاب دموکراتیک را می‌شنود».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f7f9f3f-de58-4d4d-8363-9cd3fe3ba8b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات