728 x 90

موفقیت جریانهای بیرون نظام در جذب نیرو!

قیام ۹۶
قیام ۹۶

در مرحله سرنگونی و دوران پایانی حاکمیت ولایت فقیه و گسترش اعتراضات مردمی مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی به‌ناگزیر به بی‌اعتمادی و نفرت مردم نسبت به رژیم و بی‌آیندگی نظام اعتراف می‌کنند.

این اعتراف گاها به صراحت ولی در بسیاری موارد در قالب و لفافه عباراتی از قبیل «شرایط سخت»،«شرایط خوبی نیست» و... بیان می‌شود.

 

 

اصلاح‌طلب اصول‌گرا دیگر تمومه ماجرا

در زمینه نفرت مردم از رژیم و باندهای درونی آن مهدی مطهرنیا از عناصر وابسته به باند روحانی در روزنامه ابتکار۵تیر۹۸می‌نویسد:« جریان ‌اصلاحات سال‌های اخیر با ریزش قابل توجهی در بدنه و سرمایه اجتماعی خود روبه‌رو شده است».

بر مبنای شعار مردم در قیام دیماه ۹۶و مرداد ۹۷که یکصدا فریاد می‌زدند« اصلاح‌طلب اصول‌گرا، دیگه تمام ماجرا» این مهره حکومتی هم اذعان می‌کند«دوران اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی به پایان رسیده است» و« اینها دلالت‌های ضمنی بر موجودیت یک فضای سیاسی عینی بر نظام جمهوری است».

اعتراف به این موجودیت ریشه در اراده و خواست مردم که در شعارهایشان تمامیت رژیم را نفی می‌کنند و از براندازی و سرنگونی حمایت می‌کنند دارد.

واقعیتی که البته مطهرنیا در لفافه جملات بیان کرده چرا که نه جرأت می‌کند و نه مصلحت می‌داند که به صراحت به آن اعتراف کند.

 

موفقیت جریانهای بیرون نظام در جذب نیرو!

نویسنده مقاله ابتکار در ادامه اظهاراتش به ناگزیر اعتراف می‌ کند علت چنین فضای عینی و علت این‌که دوران بازی اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی تمام شده است، سرکوب مردم، به حاشیه راندن مردم«ازمتن به حاشیه» و رویگردانی مردم از رژیم وباندهای درونی آن است، که در نتیجه نیروهای بدنه هر دو باند ریزش کرده است: « لذا می‌بینیم که گرایش‌های رقیب بیرون نظام جمهوری اسلامی در لایه‌های گوناگون اجتماعی شانس بیشتری نسبت به گذشته در فضای سیاسی و زیر پوست جامعه ملی پیدا کرده‌اند. جریانهای بیرون نظام جمهوری اسلامی در جذب نیروهای اجتماعی موفق‌تر هستند ».

البته اعتراف مطهرنیا به موفقیت جریانهای بیرون نظام در جذب نیرو، اعتراف روشن وی به ریزش نیروهای نظام نیز می‌باشد.

در این اعترافات این مهره رژیم تنها نیست. محمدرضا عارف سرکرده باند موسوم به امید در مجلس ارتجاع هم پیش از این نسبت به «کاهش اعتماد مردم به حاکمیت» ابراز نگرانی کرده و گفته بود که شرایط کنونی «شرایط خوبی نیست»و«آسیب به پیکره نظام اسلامی واردمی‌شود».

 

 

حالت خاص مردم به اصل و کلیت نظام!

صریح‌تر از ای دو (مطهرنیا و عارف) اعتراف آخوند غرویان است که بی‌تعارف گفته است: «مردم به اصل نظام و کلیت نظام حالت خاصی پیدا کرده‌اند».

روشن است که اشاره این آخوند وابسته به باند روحانی به «حالت خاص مردم» اشاره به شعارهای مردم در قیام‌ها و اعتراضاتشان خصوصاً قیام‌ دی‌ماه ۹۶و مرداد ۹۷است که شعار می‌داند:

خامنه‌ای حیا کن مملکت را رها کن

مرگ بر خامنه‌ای مرگ بر روحانی

خامنه‌ای قاتل است ولایتش باطل است

مرگ براصل ولایت‌فقیه

سایت مقاومتی نیوز۵خرداد ۹۸یکی از دلایل رویگردانی مردم از باندهای درونی رژیم را شکاف طبقاتی می‌داند که در طول ۴۰گذشته به‌وجود آمده و در پرتو آن اقلیت حاکم ۴درصدی دارای همه چیز شده و اکثریت ۹۶درصدی مردم آن‌چنان فقر زده هستند که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.

صریح‌ترین اظهارات در زمینه نفرت مردم و ترس از سرنگونی اظهارات علی مطهری است که با گفتن این که«همه ما باهم غرق می‌شویم» از سرنگونی محتوم رژیم ابراز نگرانی کرده است.

 

حرف آخر توسط مردم و مقاومت ایران

واقعیت این است که این اعترافات روشن می‌کند که مهره‌های رژیم به‌خوبی واقفند که چشم‌اندازی برای رژیم جز سرنگونی وجود ندارد و آنها مجبورند که به‌زعم خود در نقش سوپاپ اطمینان مانند دوران پایانی همه دیکتاتورها ظاهر شوند و چنین اعترافاتی بکنند. اما دوران این شیادیها گذشته است و مردم که حرفشان را زده‌اند «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا»نقش اصلی و تعیین‌کننده نهایی را خواهند داشت و حرف آخر را آنها می‌زنند.

اقبال مردم هم به «جریانات بیرون نظام» که اسم مستعار جریان برانداز یعنی مقاومت پیشتاز مردم ایران است بیانگر خواست و ارده آنها بر سرنگونی این نظام ضدمردمی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1eb16097-23a6-4c52-b056-edcc85b73f56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات