728 x 90

نخریدن واکسن کرونا؛ بهداشتی یا سیاسی؟

تهیه واکسن مطالبه عموم مردم ایران
تهیه واکسن مطالبه عموم مردم ایران

اگر رسانه‌های رژیم آخوندی را روزانه مرور کنیم، خواهیم دید که بیشترین مطالب را در وصف وجود یک گره کور در سیاست داخلی و بین‌المللی نظام، تولید و تکرار می‌کنند. این رسانه‌ها که تلاش می‌کنند نقش نجات‌دهندهٔ حکومت آخوندی را بازی کنند، در حین دلسوزی برای ساختار نظام، مدام آب در هاون می‌کوبند؛ ولی صدارت‌نشینان در دایرهٔ قدرت حاکمیت که درگیر وجوه داخلی و بین‌المللیِ بن‌بستی همه‌جانبه هستند، به صدای مکرر این هاون‌کوبی رسانه‌های‌شان وقعی نمی‌نهند. یکی از این موارد مکرر، موضوع روز واکسن کرونا است.

 

اگر خبرهای مربوط به واکسن کرونا را که در سراسر جهان جریان دارد، در یک ستون منظم کنیم، این خبرها گواهی می‌دهند که این واکسن در هیچ‌کجای دنیا گرفتار سیاست و قدرت و منافع حکومتی نشده که در نظام ملایان گرفتار آمده است.

به‌راستی موضوع چیست؟ چرا کارگزاران سیاسی و بهداشتی رژیم آخوندها این‌قدر با واکسن کرونا مانور می‌دهند، تبلیغات می‌کنند، انبوه توئیت با هشتگ «واکسن می‌سازیم» می‌نویسند و حتی تضادهای درونی‌شان را بیش از گذشته دامن می‌زنند؟ موضوع چیست؟ آیا واقعاً مسألهٔ بهداشت و امری پزشکی در میان است؟

 

به‌دلیل همان ستون خبرهایی که مثال زده شد و به‌دلیل بن‌بست همه‌جانبه‌یی که اشاره شد، باید یقین کرد که واکسن کرونا در حاکمیت ولایت فقیه یک موضوع صددرصد سیاسی است.

 

صورت مسأله برای رژیم این می‌باشد که اصل کرونا یک موهبت امنیتی ـ سیاسی در خدمت حفظ نظام و تداوم عمر آن شده است؛ به‌خصوص که کرونا درست در گیرودار آثار مهیب قیام آبان ۹۸ و سقوط دادن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران، برای رژیم یک فرصت بادآورده و موهبت تاکتیکی شد. در بیش از ۱۰ماه گذشته هم تا توانست با این ویروس و تبعات آن، سودبری سیاسی با هدف مشغول کردن مردم و دور کردن‌شان از تجمعات و شورش و قیام کرد. چنین صورت مسأله‌ای برای رژیم تا همین یک ماه پیش که واکسن کرونا موضوع روز دنیا شد، ادامه داشته است.

 

وجهی از بازی سیاسی رژیم با کرونا و تهیهٔ تجهیزات و دارو، استفاده از آن برای وصل کردنش به موضوع تحریم آمریکا و اروپا بوده است. با این سیاست، ۱۰ماه تلاش کرد تا هر مطالبه‌ای را با چماق تحریم و تبلیغات دجالگرانه تحت‌الشعاع قرار دهد و دهانها را ببندد و سرکوب کند. از طرفی سازمان ملل، جوامع حقوق‌بشری و آمریکا و اروپا همواره یادآوری کرده‌اند که تهیه دارو و غذا و موارد مشابه، هرگز شامل تحریم نیستند.

 

با کشف و ساخت واکسن کرونا، صورت مسألهٔ مورد دلخواه نظام که همانا مانور و بازی سیاسی با کرونا بود، دچار بیشترین و بالاترین تنش اجتماعی و اخلاقی و سیاسی شده است. به‌همین دلیل باید به این دو پرسش روز پاسخ داد که: به‌راستی چرا خامنه‌ای و دولت روحانی سراغ خرید واکسنِ در دسترس نمی‌روند؟ چرا این‌قدر روی طبل تو خالیِ تولید واکسن داخلی می‌کوبند و کش می‌دهند؟

 

حالا خامنه‌ای و دولت روحانی اگر اقدام به خرید واکسن کرونا بکنند، به آنها پاسخ مثبت داده خواهد شد. حتی شرکت‌های میانجی هم از سود کلان آن استقبال خواهند کرد. ولی مشکل برای خامنه‌ای و روحانی این است که با خرید واکسن و پاسخ مثبت جهانی به آن، تمام تبلیغات دجالگرانهٔ ۱۰ماه گذشته و وصل کردن کرونا به تحریم فرو می‌پاشد. در ضمن، تمام جنایات ارتکابیِ ناشی از آن‌که جان هزاران انسان را گرفته است، به‌صورت مسأله‌ای جدید میان مردم و خامنه‌ای و روحانی تبدیل خواهد شد.

 

علاوه بر این دلیل، حتی اگر از منظر رژیم هم به تغییرات سیاسی در آمریکا نگاه کنیم، باید به انتخاب جو بایدن هم در این موضوع توجه داشت که می‌تواند تهیهٔ واکسن کرونا را برای خامنه‌ای و روحانی تسهیل کند.

مشاهده می‌شود که تمام شرایط برای تهیهٔ واکسن کرونا مهیا است؛ ولی از آنجا که موضوع کرونا برای نظام آخوندی از همان اول هم امنیتی ـ سیاسی با هدف تداوم عمر حکومت بوده است، حالا واکسن آن هم سیاسی‌تر از خودش شده و هیچ ربطی به بهداشت و تولید واکسن داخلی و تبلیغات دجالگرانهٔ خاص آخوندصفتان حاکم ندارد.

 

نتیجه این‌که رژیم آخوندی دارد کماکان با کرونا و واکسن آن، معاملهٔ کثیف سیاسی و تعادل قوایی به قیمت از دست رفتن جان و زندگی مردم ایران می‌کند. از این رو همت و حمیت ملی ایجاب می‌کند که تاکتیک به‌تأخیر انداختن تهیهٔ واکسن کرونا را بر سر تمامیت نظام آخوندی خراب کنیم و رذالت‌پیشه‌گی‌اش را در ربط آن به تحریم را برملا سازیم. تهیه و خرید واکسن کرونا در دسترس است، همین امروز!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e14aff52-5a74-4622-92d4-c8fdecd0467b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات