728 x 90

نظام بر سر دوراهی اف.ای.تی.اف در یک تندپیچ تاریخی!

حکومت آخوندی بر سر دوراهی اف.آ.تی.اف
حکومت آخوندی بر سر دوراهی اف.آ.تی.اف

در طول حاکمیت ننگین آخوندها، مجلس همیشه کانون بحرانها بوده است. اما در جلسه روز گذشته آن(۶خرداد ۹۷) و در جریان بررسی لایحه مربوط به منع تأمین مالی تروریزم که به‌عنوان لایحه چهارم شرط پذیرش رژیم در کنوانسیون اف‌.ای‌.تی‌.اف مطرح شد، عناصر باندها آن‌چنان با هم شاخ‌به‌شاخ شدند که به‌رغم عجله باند آخوند حسن روحانی و علی لاریجانی برای تصویب آن، نمایندگان دو باند نتوانستند پس از حملات متقابل به یکدیگر آن را به تصویب برسانند.

در این جلسه طبق معمول باز هم نماینده‌های دلواپسان خوب از خجالت روحانی درآمدند.

آخوند مجتبی ذوالنور «خوش‌بین نبودن» همیشگی خامنه‌ای به مذاکرات! را به شیخ حسن روحانی یادآور شد و «واقع‌بینی» او را زیرضرب گرفت: «گفتید در عالم دیپلوماسی خوشبینی و بدبینی ملاک نیست باید واقع‌بین بود؛ این واقعیتی است که شما می‌دیدید؟

در صحبت‌تان گفتید یک مزاحم رفت یا به این حرف اعتقاد دارید به صدق این حرف یا اعتقاد ندارید؟ اگر اعتقاد دارید پس حرف گذشته‌تان چه شد که می‌گفتید هر چه با اروپا کار کنیم لقمه را دور سر چرخاندیم باید با کدخدا مشکل را حل کرد. بعد از این‌همه وقایع و فرصت‌سوزی منطقه را رها کردید منطقه را از دست دادیم...».

نمایند‌ه‌های باند روحانی در دفاع از او کارشان ساده بود، آنها وارد قولها و وعده‌های پوشالی روحانی که آن را سکه یک پول کرده نمی‌شوند، آنها حرفشان این است که برجام هر چه هست، زیر نظر خود خامنه‌ای صورت گرفته است، حرفی که دلواپسان هر قدر هم که سفسطه و بندبازی لفظی بکنند، جوابی برایش ندارند.

در این رابطه مهدی مقدسی نماینده وابسته به باند روحانی از اراک با نهیب به باند خامنه‌ای که در زمینه بحرانها و مصائبی که رژیم را احاطه کرده سرشان را زیر برف کرده و بدون تدبیر و بی‌توجه به «انسجام»‌درونی «حرفهای تفرقه‌آمیز» می‌زنند و برخلاف توصیه «مقام معظم رهبری بذر ناامیدی» می‌پاشند، به آنها گوشزد کرد «‌برجام با همه فراز و فرودش تصمیم نظام بوده و برجام اشکال دارد ایراد دارد نظام تصمیم می‌گیرد. مقام معظم رهبری در نهایت می‌فرماید ما مطیعیم، ولی دولت را تضعیف نمی‌کنیم در این شرایط حساس. دولت اشکالاتی دارد باید برطرف بشه ولی برجام تصمیم نظام بوده است. مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با هوشمندی مواضع نظام را مشخص کردند ما هم مطیع هستیم...».

اما جدای از جنگ و جدال دو باند، آنچه که در جلسه مجلس بارز بود، در گل ماندگی و بلاتکلیفی تمامیت حاکمیت آخوندی بود. یکی از آخوندهای عضو مجلس ارتجاع آن را به معرض نمایش گذاشت: «انقلاب اسلامی ایران بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی و در آستانه یک آزمون بزرگ است. شرط عبور از این مرحله تنها و تنها یک اصل است اتحاد و اتحاد راستین همه ارکان کشور در بین احزاب گروهها و سلایق مختلف باید نصایح دلسوزانه مقام معظم رهبری را در نظر بگیریم و اگر توان حل بحرانهای موجود را نداریم بحران جدیدی نسازیم».

آری اصل حرف هم این است که رژیم در یک تندپیچ تاریخی قرار گرفته است که رسانه‌ها و مهره‌های آن به دفعات زیاد به این واقعیت اعتراف می‌کنند که توان حل بحرانها و عبور از این گردنه را ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93d0a87c-a37f-4762-b42c-8197e4980347"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات