728 x 90

هشدار خامنه‌ای به پزشکیان با الگو سازی از رئیسی

سخن روز
سخن روز

خامنه‌ای در فردای اعلام نتایج شعبدهٔ انتخاباتی (۱۷تیر)، الباقی دولت رئیسی را نزد خود فراخواند و در حرفهایش برای آنها – به مصداق به در می‌گویند که دیوار بشنود- به پزشکیان هشدار داد و «الگو»ی رئیس‌جمهور در سلطنت ولایت مطلقه فقیه را به وی گوشزد کرد.

خلیفهٔ ارتجاع با اسم بردن مکرر از رئیسی گفت: «این واقعاً الگوست، باید همه یاد بگیریم». سپس با تأکید بر کلمات «قلبی» و «عملی»، مفهوم «اعتقاد قلبی و التزام عملی به ولایت فقیه» را که پزشکیان مثل همهٔ کاندیداهای نمایش انتخابات امضا کرده گوشزد کرد. خامنه‌ای تصریح کرد: «رئیسی عزیز به‌عنوان یک الگو نشان داد می‌توان به‌عنوان رئیس‌جمهور یک کشور، از مجموعه این خصوصیات فکری، قلبی و عملی برخوردار بود و آن را در عمل دنبال کرد».

البته پزشکیان پیش از درآمدن از صندوق شعبده، بارها تکرار کرده که راه رئیسی را ادامه خواهد داد. مروری بر موضع‌گیریها و اظهارات نامبرده، این قضیه را روشن‌تر می‌کند:

پزشکیان که در جریان فعالیت‌های انتخاباتی خود به دانشگاه رفته بود، در واکنش به‌دانشجویانی که او را به‌خاطر تملق‌گویی از خامنه‌ای هو کردند، گفت: «بنده رهبری را قبول دارم اصلاً ذوب او هستم... حق ندارید به‌کسی که من بهش اعتقاد دارم توهین کنید. حق ندارید به‌کسی که باور دارم بی‌احترامی کنید» (تلگرام عصر ایران ـ ۲۷خرداد ۴۰۳). پیش از این هم گفته بود با عوامل توهین به‌خمینی هم باید برخورد جدی کرد (ایسنا-۲۴آذر ۸۸).

پزشکیان در یک برنامهٔ تبلیغاتی تلویزیونی در جواب مجری که از او پرسید: «شما در انتخاب همکارانتان در دولت خط قرمز دارید یا نه؟» گفت: «خط قرمز که خیلی روشن هست هر کس با سیاست‌های کلی مقام معظم تطابق نداشته باشد و نخواهد آن سیاست را اجرا کند، می‌شود خط قرمز» (تلویزیون رژیم ـ ۳۱خرداد).

پزشکیان در جریان دومین مناظره گفت: «هر کسی به‌ستاد من بیاید می‌پذیرم، چون می‌خواهم رأی بگیرم. اما آنچه عمل می‌کنم سیاست‌های خامنه‌ای است و به‌آن عمل می‌کنم. این خط قرمز من است» (تلویزیون رژیم ـ ۳۱خرداد).

پزشکیان در یک برنامهٔ تبلیغاتی تلویزیونی با تأکید بر پایبندی خود بر راه و برنامهٔ رئیسی جلاد گفت: «دولت در گذشته حتماً برنامه داشته... ما می‌رویم (آن) برنامه را اجرا می‌کنیم. قرار نیست من حرف تازه بزنم... وظیفه هر دولتی که می‌آید تغییر ریل نیست. تغییر مسیر نیست. رفتن در همان مسیر است که قبلاً طراحی شده» (شبکهٔ خبر تلویزیون رژیم ـ ۲۱خرداد).

وی در یکی دیگر از برنامه‌های تبلیغات تلویزیونی خود تأکید کرد: «قرار نیست هر کس برنامه‌یی بیاورد. اگر قانون برنامه‌یی را که دولت رئیسی نوشته می‌پذیریم، پس یک قانون دیگری نوشتنش برای چیه. اگر آن قانون را می‌خواهید اجرا کنید این حرفها چیه دارید می‌زنید؟!» (تلویزیون رژیم ـ ۵تیر).

پزشکیان در یک برنامهٔ تبلیغاتی، این حرف رقبا را که گویا او در جایی با دژخیم قاسم سلیمانی مخالفت کرده، مصرانه رد کرد. بعد هم این جلاد کشتار جمعی را «الگویی که جوانان باید راهش را ادامه بدهند»، توصیف کرد (رسانهٔ حکومتی ایران پرس ـ ۱۲تیر).

وی در گفتگویی که ۱۰سال پیش از تلویزیون رژیم پخش شده (۶آذر ۹۳) به‌سابقهٔ چماقداری خود افتخار کرد و اذعان نمود که در خط سرکوب و جنایت خمینی، حتی جلوتر از نهادهای رسمی سرکوب می‌دویده. به‌گفتهٔ خودش، او سردمدار کودتای فرهنگی در دانشگاه تبریز و پیشقدم به‌تعطیلی کشاندن دانشگاه بوده است. وی هم‌چنین اذعان کرد که در سال۱۳۵۷ در اولین روزهای پیروزی انقلاب ضدسلطنتی و قبل از آن‌که حجاب اجباری به‌صورت قانون دربیاید، در همدستی با فالانژهای آن زمان، بخشنامه صادر کردند که بانوان کادر پزشکی باید با حجاب کامل در بیمارستانها و مراکز درمانی حضور پیدا کنند و آن را عملی کردند.

البته خامنه‌ای این سوابق و لواحق پزشکیان را می‌داند و لابد با همین اشراف بوده که وی را به‌سیرک انتخاباتی خود راه داده است، ولی حرفها و تصریحات خلیفه در دیدار با اعضای دولت رئیسی، نشان می‌دهد که او نگران آثار زهر هلاکت رئیسی و سوراخ سوراخ شدن ولایت خود است که با جلاد۶۷ آب بندی کرده بود. از همین رو با الگو سازی از رئیسی به پزشکیان گوشزد می‌کند که «به‌عنوان رئیس‌جمهور» باید از «مجموعهٔ خصوصیات فکری، قلبی و عملی» او «در عمل» پیروی کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc82ed37-f543-462d-ac02-c1434daab5a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات