728 x 90

وام یک میلیونی آن روی سکه فساد میلیاردی

وام یک میلیونی
وام یک میلیونی

روز ۱۹فروردین دولت ورشکسته روحانی اعلام کرد وام یک میلیون تومانی به ۲۴میلیون خانوار یارانه بگیر پرداخت خواهد شد.

در این رابطه رئیس کل بانک مرکزی نوشت: « پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر اعطای وام یک میلیون تومانی اعتبار خرید به ۲۳میلیون خانوار یارانه بگیر با نرخ ۱۲درصد و باز پرداخت ۲۴ماهه با تنفس چهار ماهه به تصویب ستاد اقتصادی دولت رسید، که در اسرع وقت اجرایی خواهد شد ».(خبرگزاری فارس ۱۹فروردین ۹۹)

در زمینه نحوه درخواست وام توسط مردم متقاضی محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: «سرپرست خانوار تمام ۲۳میلیون خانواری که یارانه نقدی می‌گیرند می‌تواند از شارژ یک میلیون تومانی کارت یارانه استفاده کنند. متقاضیان می‌توانند بدون آن‌که مراجعه‌ای به بانک داشته باشند از طریق وب‌سایت درخواست خود را ارائه کنند و یارانه افراد به‌عنوان ضمانت تسهیلات از سوی بانکها پذیرفته می‌شود».(خبرگزاری تسنیم ۲۰فروردین ۹۹)

این تصمیم دولت روحانی با واکنش منفی و تمسخر آمیز بسیاری از مردم در شبکه‌های اجماعی مواجه شد.

 

قصد دولت روحانی در مورد دادن وام یک میلیون تومانی به مردم فقیر آن‌چنان دافعه برانگیز است که رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی ضمن ریختن اشک تمساح برای مردم با آن مخالفت می‌کنند.

حمیده زرآبادی، عضو مجلس ارتجاع از قزوین با اشاره به این‌که طی چند ماه آینده مشکلات اقتصادی مردم به‌خصوص اقشار فقیر بیشتر می‌شود وام یک میلیونی دولت روحانی به مردم را نه تنها مفید به‌حال آنان نمی‌داند بلکه« پرداخت وام در طولانی مدت» را «مضر» می‌داند.(سایت خبرآنلاین ۲۶فروردین ۹۹)

روزنامه آفتاب یزد وابسته به باند روحانی وام یک میلیون تومانی را «کاسه آبی ریختن در بیابان» می‌نامد که «شاید جاهایی از بیابان را خیس کند،اما رشدی ایجاد نمی‌کند و بیابان را شکوفا نمی‌کند». (آقتاب یزد ۲۴فروردین ۹۹)

سایت الف وابسته به احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص نظام هم به طنز نوشت «وامی که اگر به بچه‌ها بدهید قهر می‌کنند».!

این رسانه وابسته به باند خامنه‌ای ازقول اکبر عزیزیان عضو مجلس ارتجاع می‌نویسد: «این‌که گفته شده وام یک میلیون تومانی می‌دهند چه فایده‌ای دارد که دو روز است که تلویزیون هم مدام درباره‌ آن حرف می‌زند؟ اگر همین یک میلیون تومان را به بچه رئیس بانک مرکزی بدهند قهر می‌کند».(سایت الف ۱۹فروردین ۹۹)

خبرگزاری ایسنا ازقول معاون اسبق وزیر اقتصاد رژیم نوشت«وام یک میلیونی از محل یارانه برای کسانی که معیشت آنها در خطر قرار گرفته رفع نیاز نمی‌کند».(خبرگزاری ایسنا ۲۴فروردین ۹۹)

 

واقعیت این است پرداخت این مبلغ ناچیز که روحانی امروز گفت «تلاش ما این است که ششم اردیبهشت که روز اول ماه رمضان هست بتوانیم چهارم پنجم قبل از روز اول ماه رمضان این یک میلیون تومان در حساب مردم ریخته بشود همه یارانه بگیرها که آنها بتوانند بهره‌برداری و استفاده کنند»، به‌مثابه صدقه‌سری به مردمی است که این روزها در فضای مجازی آنرا به تمسخرمی‌گیرند.

به گفته یک کارشناس حکومتی وام یک میلیون تومانی معادل ۷۰دلار است که در کشورهای اروپایی کمتر از حقوق یک روز یک کارگر است.

 

در این رابطه خانم مریم رجوی می‌گوید: «صدقه‌سری که خامنه‌ای و روحانی به ازای کلان ضربه کرونا آن هم در وحشت از قیام برای ۳میلیون خانوار محروم در نظر گرفته‌اند کمتر از حقوق یک روز مزدوران عراقی و افغانی نیروی تروریستی قدس است. این یک دهن کجی آشکار به ملت ایران است.

خامنه‌ای و روحانی در حالی میلیونها مردم ایران را در قربا‌نگاه کرونا بی‌پناه رها می‌کنند که دارایی‌های به سرقت رفته مردم ایران در سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان خمینی، کمیته امداد خمینی، بنیاد شهید، آستان قدس رضوی و دیگر مؤسسات بزرگ اقتصادی می‌تواند هزینه‌های کارگران و زحمتکشان و حقوق بگیران و بیکاران را تأمین کند تا آنها در وضعیت قرنطینه قرار بگیرند و از ویروس کرونا در امان باشند. این دارایی‌ها که توسط خامنه‌ای و رژیم غارتگر آخوندها غصب شده است، باید هر چه سریع‌تر در خدمت مردم ایران قرار بگیرد».

آری، حاکمیت فاسد آخوندی وقتی پای رسیدگی به مردم و اعطای حق و حقوق حداقلی آنها وسط می‌آید، این‌چنین ضدمردمی عمل می‌کند، و میزان پولی را وسط می‌کشد که به‌گفته مهره‌های خودشان حتی اگر به بچه هم بدهی قهر می‌کند. درست به عکس در آن روی سکه زمانی که پای ایادی حکومتی وسط باشد از هیچ بذل و بخششی به آنها دریغ نمی‌کند و ارقام صدها میلیون و میلیارد مطرح می‌شود.

 

آن‌چنانکه روز ۲۶فروردین در گزارش دیوان محاسبات در رابطه با تفریغ بودجه سال ۹۷ که در صحن علنی مجلس ارتجاع قرائت شد، بخشی از فساد و حاتم بخشی دولت روحانی به عناصر وابسته به حاکمیت بیرون زد.

در گزارش مجلس مشخص شد« از حدود ۳۱میلیارد دلار ارز دولتی تأمین شده برای واردات کالاهای اساسی و غیراساسی، ۴.۸میلیارد دلار آن میان اشخاص توزیع شده و هیچ‌گونه کالایی از این محل به کشور وارد نشده است».

به گزارش روزنامه جهان صنعت چنان‌چه ارز تخصیص یافته به اشخاص در میان ۲۳میلیون خانوار کشور داده می‌شد منابع مالی لازم برای قرنطینه یک ماهه کشور را فراهم می‌کرد». (جهان صنعت ۲۷فروردین ۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19661c9a-0bd7-4d99-802b-f441ec92756d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات