728 x 90

واکسنهای تاریخ گذشته، مقصر کردن مردم - مروری بر رسانه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی پنجشنبه هشتم مهر ماه، با تیترهای درشت هشدار وزارت بهداشت رژیم در مورد پیک ششم و این‌که مسبب آن مردم هستند را انعکاس داده‌اند. در کنار آن بحرانهای اقتصادی اجتماعی و هشدار باند مغلوب به حاکمیت دیده می‌شود. بحران رابطه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موضوع رجز خوانی روزنامه‌های باند خامنه‌ای و حمله به آمریکا، فرانسه و رافائل گروسی است. و در روزنامه‌های باند مغلوب هشدار به نظام که مبادا پرونده به شورای امنیت برود.

واکسنهای تاریخ گذشته، مقصر کردن مردم

ماجرای منع خرید واکسن فایزر توسط وزارت بهداشت بعد از قول خرید آن برای زنان باردار موضوع مقاله جهان صنعت است به قلم کارشناس حکومتی محبوب‌فر با عنوان «چرا مجوز واردات فایزر به کشور لغو شد» که در این مقاله فاش کرده: « بی‌استفاده ماندن روزانه حدود یک میلیون ظرفیت تزریق در شهرهای مختلف و هم‌چنین بین روستاییان و عشایر باعث شده تا مقامات سیاسی و نظامی و سلامت کشور حتی به‌خاطر بلاتکلیفی واکسن‌ها و گذشتن تاریخ انقضای میلیون‌ها واکسن کرونای چینی در انبارهای گمرک و دانشگاههای علوم‌پزشکی استانها هم که شده جملگی مسئولیت نزدن واکسن، ناقل بودن و بیماری را برعهده شهروندانی قرار دهند که واکسینه شدن را به تأخیر می‌اندازند. با این تفاسیر مسئولیت عدم‌تمایل مردم ایران به تزریق واکسنهای موجود و شکست ایمنی جمعی در مقابل ویروس برعهده کسانی است که واکسیناسیون جمعیت کشور را هشت ماه با خودتحریمی و وعده‌های کذب تولید واکسن داخلی به تعویق انداختند و پس از شکست‌های پی‌درپی در کنترل و مهار بیماری و غرق‌کردن مردم در پیک‌ها و موج‌های متعدد کرونا هم‌چنان بر مواضع قبلی خود مصر هستند».

«جنجال فایزر» عنوان مطلب دیگری است در جهان صنعت که از جمله نوشته است: «برخی کارشناسان بر این عقیده‌اند که به‌دلیل فزونی واکسن سینوفارم در کشور، وزارت بهداشت تصمیم گرفته زنان باردار از همین واکسن استفاده کنند. از طرفی اگر توانایی تهیه واکسن فایزر و دیگر واکسنهای با اثربخشی مطلوب‌تری را داشتیم چرا تاکنون تعللی صورت گرفته است؟! چه بسا تعلل دولت سابق در تهیه واکسن معتبر بر اساس آمار رسمی، جان ۱۲۰هزار تن را گرفته است».

«مجهولات واکسن را مشخص کنید» عنوان مطلبی است در آفتاب یزد که با اشاره به ضدونقیض‌گویی مقامات حکومتی نوشته است: « ورود واکسن فایزر برای بانوان باردار و واکسن جانسون برای اطفال مطرح و برای زائرین کربلا جهت آزمایش ابتلا تست چشمی اعلام شد... . دو روز بعد ورود واکسن فایزر حتی برای بانوان باردار غیرمقدور اعلام شد. واقعاً چه خبر است مگر اخبار پزشکی و درمانی و سرنوشت سلامت مردم در جایی کنترل نمی‌شود؟ بدتر از همه وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان چه شد؟ طیف سنی مجاز برای واکسن از چه سنی است؟ وضع واکسیناسیون آموزگاران کادر آموزشی مدرسه از مستخدمین تا رانندگان سرویس چه خواهد شد؟ قطعاً دلهره و اضطراب والدین برای همه قابل درک و لمس بوده و چندان دشوار نخواهد بود. اوضاع مدارس شهرها و روستاها چگونه خواهد بود؟».

کاسه‌های صبر لبریز، فرصت کوتاه

در روزنامه‌های باند مغلوب هشدار نسبت به انفجار اجتماعی و بپا خاستن مردم خیلی صریح گوشزد شده است.

«صبر مردم در قبال مشکلات اقتصادی حدی دارد» عنوان مطلبی در کاروکارگر است که به‌نقل از سهیلا جلودار زاده عضو سابق مجلس ارتجاع نوشته است: « اگر برای معیشت مردم اقدامی نشود با اعتراضات روبه‌رو می‌شویم *اکثریت مردم جامعه زیر خط فقر زندگی می‌کنند* قدرت خرید مردم هیچ‌گاه تا این حد پایین نیامده بود * دولت نباید وقت خود را صرف کارهای نمایشی کند... استقامت مردم یک حدی دارد و مردم تا یک جایی می‌توانند طاقت بیاورند و هنگامی که مشاهده کنند چیزی برای از دست دادن ندارند، منتظر نمی‌مانند ما به آنها اجازه دهیم اعتراض کنند یا خیر»... .

«فرصت کوتاه است» عنوان مطلب آفتاب یزد است که نوشته: « تقریباً ۶هفته از شروع به کار دولت رئیسی گذشته است و برخلاف برخی ادعاها و غلو ها وضعیت گرانی نه تنها بهتر نشده که بدتر نیز شده است... لیکن نکته قابل تأمل اینجاست که این دولت به اندازه دولت روحانی فرصت حرف درمانی ندارد و کاسه صبر جامعه لبریز است».

اوجگیری تورم همراه با شتاب چپاول

تیترهای «قیمت هر شانه تخم‌مرغ به بیش از ۵۵هزار تومان رسید» و «سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور نصف شده است» و «قیمت خانه در تهران از متری ۳۱میلیون گذشت» در کنار خبر روزنامه فرهیختگان متعلق به ولایتی در مورد رقم‌سازیها و چپاولهای بانک پارسیان متعلق به آخوند مصباح مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که هر دو از باند خامنه‌ای هستند، وجه دیگری از بحران اقتصادی اجتماعی در نظام را به نمایش گذاشته و خبر «بندر چابهار از اولویت هند خارج شد» در روزنامه آرمان نیز حاکی از برباد رفتن رویاهای گشایش اقتصادی نظام است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dec4a093-2013-47ad-9b3a-fc24e260f51b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات