728 x 90

واکسن کرونا و کاسبان مرگ!

سخن روز
سخن روز

واکسیناسیون کووید۱۹بعد از تأیید سازمان بهداشت جهانی در اولویت دولتها قرار گرفته است. طی هفتهٔ گذشته به هزاران نفر واکسن تزریق شد و خبرگزاریها پیاپی از انتقال محموله‌های واکسن به کشورهای مختلف، از جمله کشورهای منطقه خبر می‌دهند.

اما در ایران آخوند زده مقامات رژیم از موانع مختلفی بر سر راه تهیه و ورود واکسن به کشور خبر می‌دهند از جمله آخوند روحانی بر اساس سیاست «آدرس همهٔ مشکلات کاخ‌سفید است!»، می‌گوید: «پول (واکسن) آماده است، اراده‌اش هست، دستور هست، اما آمریکا مانع است!» (۱۹ آذر۹۹)؛ همتی، رئیس بانک مرکزی رژیم هم می‌گوید تحریم‌های آمریکا اجازهٔ حمل و نقل مالی و خرید واکسن از طریق کواکس را نمی‌دهد! (۱۷ آذر).

گذشته از این‌که «کواکس»، نهاد معتبر سازمان بهداشت جهانی برای توزیع واکسن، بی‌درنگ گفت: رژیم ایران از طرف آمریکا با هیچ مانع حقوقی و قانونی برای خرید واکسن روبه‌رو نیست! خبر تکان دهنده‌ای که روزنامه حکومتی آفتاب یزد ۲۴آذر درج کرد پشت‌پرده ادعاهای مقامات رژیم را برملا کرد. این روزنامه حکومتی نوشت: «در مورد واکسن کرونا (مسئولان) اعلام کردند واردات واکسنهای خارجی امکان‌پذیر نیست، اما شاهد هستیم که واکسن کرونا از کشورهای معتبر (وارد شده) و در حال دست به دست شدن بین نورچشمی‌ها، آقازاده‌ها و مسئولان است!» (روزنامهٔ حکومتی آفتاب یزد-۲۴ آذر)

این جنایت یادآور کیتهای آزمایش کرونا است که در حالی‌که ابتدا مقامات صحبت از کمبود و نبود آنها می‌کردند، افشا شد که این کیتها وارد شده و همان ابتدا ۱۵۰۰عدد آن به اعضای مجلس ارتجاع اختصاص یافته است.

بنابراین روشن می‌شود که مشکل تحریم، آمریکا و نقل و انتقال بانکی نیست. واکسن هست و وارد هم می‌شود، اما نه برای مردم و سلامتی آنها، بلکه تنها برای سردمداران و مهره‌ها و کارگزاران رژیم ولایت‌فقیه.

کووید۱۹ غنیمتی برای مافیای دارو

اما تکان دهنده‌تر از آنچه فوقا آمد اعتراف به‌علت دیگری در مانع‌تراشی برای وارد کردن واکسن کرونا در ابعاد کلان به کشور است و آن این است که وارد کردن واکسن از شرکتهای معتبر جهانی، سود هنگفتی را که مافیای دارو، که اساساً در اختیار سپاه پاسداران است، از به‌اصطلاح «واکسن داخلی» می‌خواهد از جیب مردم غارت کند، منتفی می‌کند. به این واقعیت روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت۲۴ آذر، این‌چنین اعتراف می‌کند: «سازمان غذا و دارو زیر فشار سنگین برای تأیید واکسن و داروهای ضد کرونای ساخت داخل است، چرا که گرفتن تأییدیه از وزارت بهداشت به‌معنای سرازیر شدن درآمد کلان برای صاحب دارو است!»

صاحبان دارو در ایران، (شرکتهای سازنده و توزیع دارو) هم اساساً وابسته به سپاه پاسداران هستند. مانند:

- هلدینگ «شرکت دارویی برکت» (همراه با شرکتهای تابعه)

-شرکت ایران دارو
-شرکت داروسازی تولید دارو
-شرکت سبحان انکولوژی

-شرکت کی بی‌سی (واردات)

-شرکت پخش البرز (توزیع دارو)
-شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز
-شرکت البرز بالک
-داروسازی فارابی

-داروسازی رازک
-شرکت آتی فارمد
-شرکت بیوسان

-شرکت البرز ـ زاگرس

-شرکت سرمایه‌گذاری غدیر

-هلدینگ داروگر از زیرمجموعه‌های بنیاد موسوم به شهید

بنا بر این پر واضح است که مانع‌تراشی‌های مسخره‌ای مانند «تحریم‌»، «ممانعت آمریکا»، «عدم اجازهٴ نقل و انتقال بانکی» و... تنها بهانه‌هایی برای وارد نکردن واکسن معتبر کووید۱۹ برای واکسیناسیون عمومی مردم ایران است تا زمینه برای سود سرشار مافیای دارویی سپاه از بین نرود. آزاد منش مدیر عامل شرکت سازنده واکسن ادعایی رژیم هم اعتراف می‌کند اگر هم واکسنی تولید شود، با مانع «اقتصاد غیرشفاف»، یعنی همان مافیای داروی سپاه، روبه‌رو می‌شود که «باعث می‌شود نتوان برنامه‌ریزی کرد چه میزان دارو با چه قیمتی تولید» شود.

کاسبی کثیف، بازی با آتش

اما این کاسبی کثیف و جنایتکارانه با جان میلیونها تن از مردم ایران، بازی با آتش هم هست. چرا که «مردم ایران وقتی مشاهده می‌کنند در کشورهای زیادی از جمله همسایه‌های خودمان مانند عراق و افغانستان به‌دلیل استفاده از واکسن شرکت‌های معتبر، بیماری فروکش کرده است، (بی‌شک) معترض خواهند شد» و «اگر کشورهای همسایه واکسیناسیون انجام دهند و ما هنوز منتظر باشیم، تاب‌آوری اجتماعی به پایان می‌رسد و به‌صورت اعتراضات کف خیابان سر باز خواهد کرد» (محبوب‌فر-کارگزار حکومتی-۲۲ آذر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6e3655b-66c4-4e17-853b-3b87275b6a10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات