728 x 90

وحشت از محاکمه دیپلمات تروریست رژیم - مروری بر رسانه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

موضوع مشترک روزنامه‌های حکومتی در روز پنجشنبه ۲۲آبان، ابراز نگرانی و وحشت از محاکمه دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک و سوزوگداز از مقاومت ایران است.

وطن امروز از باند خامنه‌ای از برباد رفتن تقلاهای نظام برای خلاصی اسدالله اسدی از محاکمه خبر داده و ضمن حمله به ناکارآمدی دولت روحانی نوشته است: «تیرماه سال۹۷ پـس از برگزاری اجلاس سالانه (مجاهدین) در پاریس، انتشار خبری بی‌پایه کافی بود تا برخی کشورهای اروپایی‌ها را به جنجال دیپلماتیک و پرونده‌سازی علیه (نظام) وادارد. در این راستا دادستانی فدرال آلمان مدعی شد اسدالله اسدی، دیپلمات مستقر در وین، مشکوک به همکاری با زوجی است که قصد حمله به تجمع (مجاهدین) در پاریس را داشته‌اند. دستگاه قضایی بلژیک هم حکم به بازداشت این دیپلمات ایرانی داد و به همین دلیل وی ظرف ۴۸ساعت موقعیت دیپلماتیک خود را از دست داد. در نهایت نیز دادستانی آلمان این دیپلمات را به دستگاه قضایی بلژیک تحویل داد.

انفعال ۲ساله دیپلماسی‌مان در نهایت موجب شد دستگاه قضایی بلژیک سرانجام با اعلام پایان یافتن مراحل تحقیقات، دادگاه رسیدگی به اتهامات اسدی و ۳ فرد دیگر را آغاز کند».

آفتاب یزد هم به‌نقل پیمان سعادت سفیر سابق رژیم در بلژیک و معاون اروپایی ظریف در مقابل مقر سازمان ملل در تهران نوشته است: «این پرونده با تمرکز ویژه (مجاهدین) و چند سرویس اروپایی برنامه‌ریزی شد و ایشان را دستگیر کردند. در دیدار چند روز قبل هم با سفیر بلژیک تأکید کردم اگر شما به (مجاهدین) میدان بدهید، می‌خواهند فضا و روابط ایران و اروپا را خراب کنند».

فاجعه کرونا و تداوم کشتار مردم در میان بی‌عملی حکومتی در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.

حمایت وابسته به قضاییه آخوندی به‌نقل از زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران نوشته است: «شرایط نشان می‌دهد، نشان می‌دهد که تاکنون محدودیتهای اعمالی در استانها به اندازه کافی، توان لازم را نداشته است که بتواند چرخه ویروس کرونا را قطع کرد. وی بیان کرد: تعطیلی دو هفته‌یی اقدام تسکینی و گذرا است و بیماری یابی فعال و امکان ردیابی بیماران بعد از این تعطیلی باید انجام شود».

وطن امروز هم خامنه‌ای را دربرده و تنها به روحانی حمله کرده و نوشته است: «تعداد مرگ‌ومیر روزانه کرونا بار دیگر رکورد زد تا کشورمان هم‌چنان در رتبه‌های بالای جدول کرونای جهان قرار بگیرد اما دولت هنوز برنامه جامعی برای مقابله با آن ندارد».

بحران اقتصادی و بروز اعتراضات برای ورشکستگی در بورس از دیگر موضوعات مهم روزنامه‌های رژیم است:

جهان صنعت با اشاره به سومین روز تظاهرات غارت‌شدگان بورس در تهران، نشست‌های دولت و مجلس درباره بورس را «وعده‌های پوشالی» توصیف کرده و از جمله نوشته است: «در حالی که تحلیلگران بازار سرمایه و کارشناسان اقتصادی دخالت‌های دولت در بازار سرمایه طی چند ماه گذشته را مخرب توصیف کرده و این عملکرد را اصلی‌ترین دلیل رشدها و ریزش‌های غیرطبیعی بازار سهام در ماه‌های گذشته می‌دانند اما وزیر اقتصاد هم‌چنان مصر است که رفتار سهامداران را به‌عنوان عامل اصلی معرفی و تقصیرها را متوجه ذات نوسانی بازار کند».

ابتکار هم در دعوای باندی پرده از آه واشک دروغین مقامات دولتی برای غارتشدگان بورس کنار زده و نوشته است: «می‌گویند روزی مردی در کنار خیابان برای پرنده‌اش که در حال مردن بود اشک می‌ریخت، از او پرسیدند که دلیل این همه آه و ناله چیست؟ مرد پاسخ داد که پرنده‌اش از گرسنگی در حال مردن است و این موجب شده که او شیون به راه بیاندازد. از او پرسیدند، چرا از غذای خود به این بیچاره نمی‌دهی و فقط گریه می‌کنی! مرد پاسخ داد، چرا که غذایش را بیشتر دوست دارد و اشک مجانی است!این داستان تلخ، برای بورس ایران داستان پرندگانی است که بسیاری حتی گرسنه نبودند!»

در روزنامه‌های حکومتی موضوع انتخابات آمریکا تبدیل به جنگ باندهای حاکم شده است.

تیترهای مقالات و برخی عبارات کیهان خامنه‌ای کاملاً گویای این جنگ قدرت است:

  • کیهان: آنهایی که خواب آمریکا می‌بینند
  • کیهان: مهار تورم به تدبیر نیاز دارد نه مذاکره
  • کیهان: از نگاه اغلب کارشناسان، علت نود درصد این به‌هم ریختگی‌های اقتصادی فعلی، سوءمدیریت است و نه تحریم یا عدم مذاکره.

جوان وابسته به سپاه هم نوشته است: «این روز‌ها کسانی در داخل کشور بر طبل مذاکره می‌کوبند که عملکرد آنها در این هفت سال در همه جنبه‌ها اگر سودی برای کشور به همراه نداشته، ضرر‌های جبران‌ناپذیری را هم به همراه داشته است».

روزنامه‌های باند مغلوب و هم‌سو با روحانی هم با اشارات مستقیم و غیرمستقیم سپاه و باند خامنه‌ای را مورد حمله قرار داده‌اند.

آفتاب یزد به‌نقل از یک عضو اتاق بازرگانی رژیم نوشته است: «این‌که برخی افراد در شرایط تحریم سود شخصی به دست می‌آورند و با بالا رفتن قیمت ارز، ثروتمند می‌شوند، واقعیتی است که در سال‌های گذشته با آن روبه‌رو بوده‌ایم. این افراد با گروگان گرفتن اقتصاد در داخل، از بهبود شرایط بین‌المللی می‌ترسند و در برابر آن مقاومت می‌کنند».

آفتاب یزد در مطلب دیگری با تیتر: «حمیدرضا ترقی فعال سیاسی اصول‌گرا گفته اگر اصول‌گرایان مذاکره‌کننده باشند مذاکره ایرادی ندارد» به باند رقیب حمله کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d98b1df-f480-4cd5-a084-ea82e45e7b01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات