728 x 90

«وضعیت آن‌قدر خراب است که باید اصول را زیرپا گذاشت»!

زباله‌گردی در ایران تحت حاکمیت آخوندها
زباله‌گردی در ایران تحت حاکمیت آخوندها

هرکس که آشنایی مختصری با تاریخ سیاسی ایران داشته باشد با شنیدن نام گوینده عنوان این مطلب به یاد تبهکاریها و شقاوت و زیر پای گذاشتن همه مرامها و اصول توسط او خواهد افتاد. احمد توکلی کسی که پس از انقلاب ضدسلطنتی سال۱۳۵۷ از سرکردگان چماقدار و سرکوبگر مردم و نیروهای مترقی خطه شمال کشور بود و در کمیته‌های موسوم به انقلاب و دادیاری و دادستانی بهشهر تا می‌توانست به قلع و قمع جوانان آگاه و پرشور پس از انقلاب پرداخت. البته وی پاداش این جنایت هایش را با به‌دست آوردن کسوت وزیر کار آن ایام گرفت. وی پس از حضور در ارکان قدرت در رژیم آخوندی و کسب روزی در مناسبات باندی و رانتی، امروزه لباس یک تحلیلگر اقتصادی را پوشیده و به خامنه‌ای و باند غالب نظام هشدار می‌دهد!

احمد توکلی در نوشتاری از معنادار شدن(!) گرسنگی و فقر در ایران می‌گوید و محاسبه کرده است که تعداد فقیران این مملکت بالغ بر ۶۰میلیون نفر است و ۷۲درصد جامعه را تشکیل می‌دهند!

 

نظام نجنبد، آن اتفاق خواهد افتاد!

وی گفته است که وقتی قانون یارانه را نوشتیم پذیرفته‌ایم که ۷۲درصد مردم آن‌قدر فقیر شده‌اند که مستحق اعانه هستند. او خطاب به سران این رژیم هشدار می‌دهد: «ما نباید خود را فریب دهیم، در ۴۰سال گذشته اعتماد مردم به حکومت ما هیچ‌گاه از این میزان فعلی پایین‌تر نبوده‌. به‌نظر می‌رسد وضعیت مردم آن‌قدر خراب است که حکومت ملزم است حتی احکام اولیه و اصول اساسی را زیرپا بگذارد و به مردم کمک کند. چرا که اگر حکومت این کار را نکند ممکن است آن اتفاقی رقم بخورد که نباید شود» (اعتماد آنلاین۱۷دی۱۴۰۰).

 

وحشت حکومتگران و واقعیتهای موجود

در پس هشدارها و ترس و وحشت احمد توکلی‌ها و دیگر اخطار دهندگان به خامنه‌ای و باند آخوند رئیسی، چه واقعیتها و عینیت‌هایی نهفته است که این‌چنین واکنش‌هایی را به‌دنبال دارد؟

این واقعیت که چهل سال غارت و سرقت اموال و داراییها و منابع زیر زمینی مردم ایران که به‌دست خمینی و خامنه‌ای صورت گرفته است. که بگذریم

این واقعیت که حوزه تولید و تهیه کالاها و اجناس ضروری نیز به رکودها و بن‌بستهای خطرناکی کشیده شده است.

این واقعیت که میزان تورم و نقدینگی در شرایطی که یک دهه رشد منفی اقتصادی یک رکورد تاریخی به جا گذاشته یکی از علل فقر و فلاکت گسترده‌ای است که همگان شاهد نمود های آن در کوچه و خیابانهای ایران هستند و قلم از بیان آن شرم دارد. تازه به‌قول اقتصاددانان حکومتی سال۲۰۲۲ از این هم بدتر خواهد شد و چشم‌انداز روشنی متصور نیست.

نایب‌رئیس انجمن حکومتی اقتصاددانان در پیش‌بینی وضعیت اقتصادی ایران در سال جدید میلادی می‌گوید: «سال ۲۰۲۲ پر چالش‌تر از سال۲۰۲۱ خواهد بود. هنگامی که بی‌اعتمادی فعالان اقتصادی و جامعه به‌عملکرد مسئولان اقتصادی، نرخ تورم مورد انتظار بیش از نرخ تورم واقعی باشد شک نکنید که منجر به بروز نرخ‌های تورم بالاتر خواهد شد» (تسنیم۱۷دی۱۴۰۰).

او هم مانند سایر اقتصاددانان حکومتی توصیه‌های این‌چنینی دارد:

«کسری بودجه غول‌آسا را اصلاح کنید! این قدر پول بی‌پشتوانه چاپ نکنید! نظام فاسد بانکی را اصلاح کنید! سرمایه‌گذاری در تولید کنید! و با دنیا مراوده داشته باشید!. ». . و...

 

باز هم چاپ اسکناس

مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع می‌گوید چاپ بی‌پشتوانه پول به دستور آخوند رئیسی مانند اقدام افسر نازی دولت هیتلر است که برای بی‌اعتبار ساختن پول انگلستان، میلیون‌ها اسکناس لیر تقلبی چاپ کرد و روانه بازار ساخت! تضاد ها و جدال باندهای حکومت خامنه‌ای به کجا رسیده که رقیب را با افسران هیتلر مقایسه می‌کنند.

«در صورت سهل‌انگاری در مواجهه درست با کسری بودجه ۱۴۰۱ این خطر وجود دارد که کسری بودجه پولی شونده، همان کاری را با ارزش پول ملی و اقتصاد ایران بکند که هدف طراحان عملیات «برنهارد» بود: تورم شدید و کاهش ارزش پول در نتیجه چاپ و توزیع پول‌هایی زیبا و ظاهراً بی‌آزار (این بار به دست خود کشور هدف!) که در ابتدا احساس خوبی به دریافت کنندگان آن می‌دهد، اما نتیجه‌ای جز تخریب ندارد» (دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش ها-دی۱۴۰۰).

 

در دوران جنگ جهانی دوم «عملیات برنهارد» سر و صدای زیادی به‌پا کرد و نشان ابتکار شگفت آلمان نازی بر علیه اعتبار پول انگلستان بود. اما چرا باید این مثال از زبان مرکز پژوهشی قوه مقننه خامنه‌ای در برابر قوه مجریه خامنه‌ای بیان شود؟

کسری بودجه را با پول بی‌پشتوانه تأمین کردن از نظر این باند شبیه یک رخداد جنجالی در یک جنگ عالمگیر است!

 

۶۰میلیون زیر خط فقر زندگی می‌کنند

نتیجه دردناک و فاجعه‌بار ترفند ها و حقه‌های دولت آخوند رئیسی را مردم محروم ایران با سفره بدون نان و خوابیدن در اتوبوس و زباله‌گردیهای کرامت سوز می‌پردازند. این در حالی است که همین مجلس با تأیید لایحه بودجه دولت سرگرم حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰تومانی است تا همان آب باریکه‌ای که در زمین خشکیده معیشت جاری بود نیز قطع شود.

محبوب‌فر کارشناس حکومتی می‌گوید «۶۰میلیون نفر از مردم ایران زیر خط فقر و ۴۰میلیون نفر در فقر مطلق و محتاج نان شب هستند» (اقتصاد پویا، رژیم ۱۸دی).

وی معلوم نکرد دامنه این فقر که اعتراف می‌کند نزدیک به ۵۰درصد مردم به نان شب محتاجند تا کجا کشیده خواهد شد؟.

 

تا ضحاک هست، هر روز همین بساط است

این روزها که شاهد تجمع اعتراضی خانواده‌های مسافران هواپیمای سرنگون شده اکراینی به‌دست سپاه پاسداران خامنه‌ای هستیم، بار دیگر این میزان شقاوت پاسداران و آخوندهای دین‌فروش به ما گوشزد می‌کند، محصول این رژیم ددمنش، درد و مرگ و کشتار و گرسنگی و بی‌خانمانی است چرا که غارتگری با سرشت این رژیم در هم تنیده است، بنابراین بی‌تردید تا ضحاک مردم کش از پای درنیاید، ایران‌زمین این زیباترین وطن با مردمان آزاده‌اش روی خوش نخواهند دید. این واقعیتی است که این روزها و ماه‌های اقشار مختلف مردم در کف خیابان‌ها آن را با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و تا «آخوند کفن نشود این وطن وطن نشود»، فریاد می‌کنند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7009be91-3abd-4264-849d-2947c1ebf411"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات