728 x 90

وقتی سر ولایت در خمره گیر می‌کند!

سر گاو ولایت در خمره
سر گاو ولایت در خمره

درخواست‌ مهره‌های باند مغلوب رژیم از نهادهای اقتصادی وابسته به خامنه‌ای برای کمک مالی رو به فزونی گذاشته است. عده‌یی تحت عنوان کمک به مقابله با کرونا و شماری دیگر یاری رساندن به اقتصاد کشور جهت اجرای قرنطینه‌های لازم و امثالهم از این نهادها که فقط به خامنه‌ای حساب پس می‌دهند، می‌خواهند که جهت «رفع بلا» از سر «نظام الهی» وارد گود شوند و بهای آن‌را بپردازند!

در نقطه‌ مقابل کارچرخانان این نهادها هم به نیت «دفع‌ شر» از سر ولی‌فقیه به تدافع برخاسته و دست و پا می‌زنند تا مگر «نانی که مقاومت در سفره‌شان گذاشته» را هضم کنند.

یکی از تازه‌ترین درخواستها از «بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر نهادهای مشابه» مربوط به ساداتیان نمایندهٔ ادواری مجلس ارتجاع است. وی در مطلبی به تاریخ ۸اردیبهشت در روزنامهٔ ‌ حکومتی «مستقل» با اشاره به کرونا وهزینه‌های «به‌مراتب درشت‌تر» که دولت در آینده خواهد داشت؛ و کاهش «میزان مالیات دریافتی» دولت نتیجه گرفت:

«پس ضروری است تا نهادهای عمومی مثل بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر نهادهای مشابه که سال‌هاست از امکانات کشور بهره‌مند شده و عموماً مالیات نپرداخته‌اند، امروز که کشور به مساعدت آنها نیازمند است، به کمک دولت بیایند».

 

وقت است که سرکیسه را شل کنید

به این ترتیب ساداتیان به باند غالب توجه داد حال که «میزان مالیات دریافتی» دولت کاهش یافته نهادهای مالی خامنه‌ای هم که «سال‌هاست از امکانات کشور بهره‌مند شده و عموماً مالیات نپرداخته‌اند»، پس وقت آن است که سرکیسه را شل کنند. روشن است که این درخواست که با محمل کمک به «پوشش قرنطینه‌ای» و «پیشگیری» و «درمان با سرعت بیشتر» و «تقلیل مرگ‌ و میر» ناشی از کرونا صورت می‌گیرد؛ اما در حقیقت جلوه‌ای از جنگ باندی بر سر شیوهٔ حفظ نظام و پیشگیری از خطر قیام می‌باشد.

تدافع باند غالب در این مورد مشخص به ساداتیان امکان مانور بیشتری داده تا به‌منظور سفت کردن پای خود در مقابل ضد‌حملهٔ باند رقیب به یارگیری بپردازد و بگوید:

«این خواسته توسط دلسوزان بیشتری نیز، هر یک به بیانی و در نشریات مختلف منعکس شد که اقدامی شایسته بود».

و در ادامه یک فقرهٔ تزویر «بنیاد برکت ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان» را به رخ بکشد؛ که «راساً بسته‌های خوارباری تهیه و با تبلیغات وسیع تلویزیونی، سعی در تبلیغ به نفع خود می‌کنند».

 

خود مختاری نهادهای خامنه‌ای و نمایش صدقه دادن

وی سپس با جسارت بیشتری که ناشی از ضعف ولی‌فقیه و گماشتگان اوست، اقدام این نهادها در توزیع ارزاق را زیر سؤال برد که: «اقدام آنان ولو به نیت خیر که... در آن هم شبهه وجود دارد! در پی رقابت با دولت برآمده و به شکل اهانت بار و با تحقیر مردم و برای تبلیغ، خود توزیع ارزاق انجام می‌دهند! در نهایت معلوم نیست ارزاق به دست چه کسانی خواهد رسید!؟» و با طعنه افزود:

«وجوهی که شرعاً متعلق به ملت است با تبلیغ و دوربین و شعار، و به شکل بسته‌های ارزاق و نه وجه نقد یا کارت و بن اعتباری، با صلاح‌ دید مدیران نهادها و صدقه‌ای تحویل خانوارهای مستمند آبرودار می‌شود».

 

ضربه‌ای سخت بر چانهٔ رهبر پوشالی

مهرهٔ باند مغلوب در آخر پا را فراتر نهاده و گفت: «به ملوک الطوایفی غیرتخصصی نهادهای حامی پایان دهیم».

موضوع دارایی‌های میلیاردی خامنه‌ای که نهادهای وابسته به وی آن‌را ضبط و ربط می‌کنند، موضوعی است که به سختی گریبانگیر ولی‌فقیه شده‌است؛ و چنین بر‌می‌آید که کماکان ادامه خواهد یافت.

شک نیست که نق زدنها و درخواست‌های مهره‌های خودی از نهادهای گفته شده صرفاً به‌خاطر ترس و وحشت از انفجار عظیم ناشی از بی‌اعتمادی مطلق مردم است و هدفی جز این ندارد. در این هم شکی نیست که خامنه‌ای از تأمین هزینه‌های اتمی، تروریسم منطقه‌ای، موشکی و اینک ماهواره‌یی به‌منظور «حفظ نظام» کوتاه نخواهد آمد.

 

این‌که پایان این کشمکش کجاست؟ آیا خامنه‌ای شخصاً موضعی خواهد‌گرفت؟ اگر موضع بگیرد به چه معناست؟ و اگر نگیرد معنایش چیست؟ سؤالاتی است که روند رویدادهای آتی آن‌را بیشتر مشخص خواهد کرد. اما قدر مسلم این است که ولی‌فقیه «بد جوری توی هچل» افتاده‌ است و ضربه سختی از مقاومت خورده؛ که تا همین نقطه هزینه‌های سنگینی برایش داشته‌است. به مصداق ضرب‌المثل فارسی «سر گاو تو خمره گیر کرده»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/047d941a-8f66-472b-8bf0-cd5b5954b94d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات