728 x 90

و حالا تلگرام تهدید جاسوسی...!

فیلترینگ تلگرام
فیلترینگ تلگرام

اگر یادتان باشد اولین بار یعنی روز ۱۱فروردین که خبر فیلترینگ تلگرام اعلام شد، علا‌ءالدین بروجردی به نقش مخرب تلگرام در بحرانهای سال گذشته در کشور اشاره کرد و فیلترینگ را  به قیام دیماه ۹۶ ربط داد.

اما از آن روز تا الآن، علل دیگری هم برای فیلترینگ تلگرام مطرح و اعلام شده که کم و بیش با خبر هستید مانند این‌که: تلگرام می‌خواهد با پول دیجیتال خود، اقتصاد مملکت را ویران کند! و حرف‌هایی از این قبیل.

اما به‌تازگی یک علت دیگر‌ هم برای فیلترینگ تلگرام مطرح شد که آگاهی از آن، ضروری است.

روز پنجشنبه ۱۶فروردین ۹۷ سایت حکومتی «ایران خبر» نوشت:

«علت اصلی فیلترینگ تلگرام مشخص شد!

رسول جلیلی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: فیلترینگ تلگرام باعث رشد پیام‌رسانهای داخلی... (می‌شود) و زمینه برای مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌رسانهای داخلی را فراهم می‌کند»!

به این ترتیب، جلیلی به‌روشنی گفت تلگرام را می‌بندیم تا مردم مجبور به کار با پیام‌رسانهای تحتنظارت آخوندها شوند. این یعنی:

جابه‌جایی اجباری مردم از موقعیتی که در آن قرار دارند و هیچ منع قانونی هم برای حضورشان در آن «موقعیت» وجود ندارد و «هل» دادن آنان به یک «موقعیت» جدید که خودشان هیچ تمایلی به حضور در آن ندارند!

در واکنشی دیگر، مهدی چمران، رئیس قبلی شورای قلابی شهر تهران& برگ جدیدی روی پرونده سنگین اتهامات! تلگرام گذاشت و گفت:

«(فیلترینگ تلگرام) بحثی تخصصی است و باید شورای عالی فضای مجازی درباره آن تصمیم بگیرد. بحث، بحث فیلترینگ نیست. بحث این است که آنها از ما جاسوسی می‌کنند و اطلاعات ما را می‌برند... آنها اطلاعات ما را می‌برند و ما دقیقاً همه اطلاعاتمان را به بیرون درز می‌دهیم».

پس از چمران، نوبت تلویزیون حکومتی بود که وارد بحث شده و با پخش برنامه‌های آن‌چنانی، زمینه را برای تأیید جاسوس بودن تلگرام ایجاد کند.

تلویزیون خامنه‌ای در چند برنامه کوتاه و متنوع که بین برنامه‌های ساختار تلویزیونش جاسازی کرده، تلاش می‌کند با استفاده از بحث اخیر فیس‌بوک که اطلاعات میلیونها کاربرش را به یک شرکت بریتانیایی فروخته، زیر پای شبکه‌های اجتماعی را کلاً و تلگرام را به‌طور خاص بزند و بگوید شبکه‌های اجتماعی اطلاعات مشترکانشان را به دولتها می‌فروشند. غافل از این‌که همگان می‌دانند دعوای آخوندها با تلگرام اتفاقاً بر سر این است که تلگرام حداقل تا الآن حاضر نشده امکانی برای دسترسی آخوندها به اطلاعات کاربران ایرانی‌اش فراهم کند! یعنی اینجا اتفاقاً بحث برعکس است! اگر فیس‌بوک ناگهان اعتبارش را از دست داد و کاربرانش گریختند، فقط به این علت بود که متوجه شدند فیس‌بوک اطلاعاتشان را فروخته و در واقع به مشتریانش خیانت کرده، اما تلگرام تا این نقطه حاضر نشده امکانی فراهم کند که اطلاعات کاربران ایرانی‌اش به دست دیکتاتوری حاکم بر ایران بیافتد!

حال در چنین فضای متناقضی است که می‌بینیم در یک برنامه تلویزیونی مجری برنامه آخوندها می‌گوید:

«یک بررسی ساده نشان می‌دهد که پاول دوروف قبل از عزیمت به اروپا با یک یهودی که رئيس تجمع یهودیان روسی بود، آشنا می‌شود و... بعداً هم تلگرام دفاترش را در آمریکا و انگلیس و اسراییل و امارات متحده عربی دایر می‌کند».

مجری تلویزیون آخوندی در ادامه و در همان برنامه تلویزیونی، بحث اخطار روسیه به تلگرام را هم عنوان می‌کند تا همگان (یعنی ایرانیان) بدانند این فقط آخوندها نیستند که با تلگرام مشکل دارند! بلکه حتی دولت روسیه هم با تلگرام مشکل دارد تا شاید به این وسیله، استدلال آخوندها برای جاسوس معرفی کردن تلگرام جا بیافتد.

در قسمت دیگری از همان فیلم تبلیغاتی آخوندی مجری رژیم می‌گوید: «سازمان ارتباطات روسیه به تلگرام هشدار داد اگر همکاری نکند مسدود خواهد شد. ارتباط این پیام‌رسان با برخی لابی‌های خاص جهانی مدتی است که رسانه‌یی شده».

و بعد هم وارد بحث مالی و پول شده و فیروز‌آبادی، کارشناس فضای مجازی رژیم، حرف نهایی را زده و می‌گوید:

«درحقیقت تلگرام هیچ پولی در نمی‌آورد و فقط هزینه می‌کند اما از همه امکانات دنیا هم استفاده می‌کند. تلگرام تنها پیام‌رسانی است در دنیا که مدل اقتصادی ندارد، یعنی شرکتی است که فقط هزینه کرده، از سال ۱۳۹۲ تا الآن این شرکت فقط هزینه کرده، هیچ مدل جمع‌آوری یا فروش ندارد. تمام این هزینه‌هایی که گذاشته شده از یک پشتیبانی بسیار سنگینی برخوردار هست. این شرکت از امکانات ابری دنیا هم در حال استفاده است».

و این‌همه تلاش برای این‌که مستقیم و غيرمستقیم ثابت کند پیام‌رسان تلگرام، یک رسانه صهیونیستی! امپریالیستی! انگلیسی است! تا نتیجه بگیرد که پس: تعطیل باید گردد.

و به این ترتیب پس از طرح انبوهی اتهام‌های متعدد و گوناگون امنیتی و  اقتصادی، اینک «اتهام» جاسوسی هم به پرونده تلگرام اضافه می‌شود تا «جرم» اصلی این سامانه پیام‌رسان، کمتر به چشم بخورد.

رسانه‌یی که فارغ از هر متن و حاشیه‌‌یی که در موردش وجود داشته یا نداشته باشد، مردم ایران از آن در جریان قیام بر ضد دیکتاتوری آخوندی استفاده کردند. بی‌سبب نیست که حتی در میان کارشناس‌های نظام هم، جوسازی و پروپاگاندای آخوندها با تمسخر روبه‌رو می‌شود.

صادق زیباکلام در همین مورد ۲روز پیش، طی یک مصاحبه گفته بود: «این چیزهایی که درباره تلگرام مطرح می‌کنند خنده‌دار است. علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی گفته بود که تلگرام منبع و منشأ جاسوسی است و اضافه کرده بود که نخست‌وزیر انگلستان معتقد است که تلگرام منبع تروریسم است. من توئیت کردم که آیا شما در موارد دیگر هم به حرف نخست‌وزیر انگلستان رجوع می‌کنید؟ و اگر خانم ترزا می‌‌‌ چیزی بگوید شما آن را قبول می‌کنید؟... یکی دیگر از مسئولان گفته‌اند که تلگرام تهدیدی علیه اقتصاد ملی است. تلگرام می‌خواهد اقتصاد ملی را نابود کند. فردا ممکن است که بگویند تلگرام ابزاری است که داعش از آن استفاده می‌کند. تمام این ضدونقیض‌ها که درباره فرستنده‌های فارسی‌زبان، ماهواره، ویدئو و حالا تلگرام گفته می‌شود، همه‌اش به‌خاطر یک نکته بنیادی است».

اما ورای تمامی این حرف‌ها، به نظر می‌رسد که واقعیت همان است که یک عضو مجلس ارتجاع به اسم عبدالرضا هاشم‌زایی روز ۱۶فروردین ۹۷ گفت. وی فاش ساخت:

«فیلترینگ تلگرام تصویب‌ شده اما منافع ملی اجازه نمی‌دهد این کار عملیاتی شود... به این راحتی نیست که به افکار عمومی و منافع ملی بی‌توجه باشیم و تلگرام را فیلتر کنیم» و «منافع ملی» هم در یک کلام یعنی وحشت از واکنش مردم.

اینجاست که می‌بینیم پشت این‌همه «آسمان و ریسمان» بافتن آخوندها، تنها چیزی که خوابیده، غول وحشت‌زده‌‌یی است که دندانهایش را مردم در جریان قیام کشیده و ناخنهایش هم از شدت پیری فروریخته! غولی که تلاش می‌کند به‌زعم خود با  گرد و خاک و عندالزوم عربده‌کشی با این وحشت مقابله کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa6e4c9c-0dba-45bb-a7d6-4dc65a4449c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات