728 x 90

پیام مقاومت ایران در مجمع پارلمانی شورای اروپا

سخن روز
سخن روز

«تا این رژیم بر سرکار است منطقه روی صلح و آرامش نخواهد دید. سالهاست که می‌گوییم به‌رسمیت شناختن آلترناتیو و جمهوری دموکراتیک در ایران لازمهٔ صلح و امنیت در منطقه و جهان است. جنگ‌افروزی و صدور بنیادگرایی آن روی سکهٔ سرکوب، کشتار و اعدام در داخل و بخش اساسی استراتژی رژیم برای بقاست. سیاست مماشات در طی سالیان آخوندها را در تشدید سرکوب داخلی، تروریسم و جنگ‌افروزی تشجیع کرده است».

این بخشی از سخنرانی خانم مریم رجوی و فشرده‌یی از پیام مقاومت ایران است که روز چهارشنبه ۱۱مهر ۴۰۳ در دو اجلاس گروه‌های احزاب مردم اروپا و احزاب دموکرات و لیبرال در استراسبورگ ایراد گردید.

رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت با تأکید بر این‌که سیاست مماشات نقش مهمی در بقای رژیم و تشدید سرکوب و تروریسم و جنگ‌افروزی داشته است، اضافه کرد: «صدور تروریسم، بنیادگرایی و جنگ‌طلبی آن روی سکهٔ سرکوب داخلی و بخش تفکیک‌ناپذیر استراتژی رژیم برای بقاست. در حالی‌که ۸۰درصد مردم ایران زیر خط فقر به‌سر می‌برند، در آمد نفت صرف گروه‌های تروریستی نیابتی و جنگ‌افروزی در منطقه و دستیابی به بمب هسته‌یی می‌شود. اولویت رژیم نه رفاه مردم، بلکه دستیابی به سلاح اتمی است. فعالیت‌های مخرب رژیم به خاورمیانه محدود نمی‌شود. اخیراً مقامات اوکراین اعلام کردند که بیش از ۸هزار پهپاد ساخت رژیم آخوندها به این کشور شلیک شده است».

فراخوان به اقدام بین‌المللی برای توقف سرکوب و شکنجه و اعدام در ایران و محکومیت نظام قتل‌عام، بخش دیگری از پیام مقاومت در شورای اروپا بود.

رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت در این‌باره گفت: «من امروز در حالی به این‌جا آمده‌ام که ماشین اعدام رژیم ایران با شدت تمام کار می‌کند. شمار اعدامها در دو ماهی که از ریاست‌جمهوری پزشکیان می‌گذرد، به ۲۲۳ نفر رسیده که ۸تن از آنان را زنان تشکیل می‌دهند. من ۱۸سال پیش در سال۱۳۸۵ در همین جا طرح ۱۰‌ماده‌یی مقاومت برای ایران آینده را اعلام کردم. یکی از بندهای آن تأکید بر لغو حکم اعدام است. بار دیگر، در آستانه روز جهانی علیه اعدام، شورای اروپا و مجمع پارلمانی آن را که بر حقوق‌بشر متمرکز است، به حمایت از کارزار جهانی“ نه به اعدام ”در ایران فرا می‌خوانم».

شایان ذکر است که همزمان با اجلاس گروه‌های پارلمانی در استراسبورگ (۱۱مهر)، دژخیمان خامنه‌ای ۷ زندانی از جمله یک زن را حلق‌آویز کردند و جمع اعدامهای سبعانه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱مهر) به ۱۶زندانی رسید.

خانم رجوی در ادامه سخنانش افزود: «کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل سرکوب مردم در جریان قیام۱۴۰۱ و شکنجه وحشیانه زندانیان را جنایت علیه بشریت توصیف می‌کند. گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران در آخرین گزارش خود در ماه ژوئیه۲۰۲۴ تصریح می‌کند خامنه‌ای و بالاترین مقامات رژیم مرتکب جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی شده است. این گزارش از دولتها می‌خواهد بر اساس صلاحیت قضایی بین‌المللی به حسابرسی علیه آنها مبادرت کنند».

سومین پیام مقاومت در مجمع پارلمانی شورای اروپا به توضیح شرایط انفجاری جامعه و شعله‌های فروزان شورش و قیام برای به‌زیر کشیدن استبداد خون‌آشام دینی و برقراری آزادی دموکراسی در ایران اختصاص داشت.

خانم رجوی گفت: «مردم ایران در قیام۱۴۰۱ خواستشان برای تغییر رژیم را اعلام کردند. اکنون جامعه ایران مانند یک بشکه باروت است و هدف سرکوب گسترده رژیم، جلوگیری از یک قیام دیگر است. با این‌حال آنها نتوانستند شعله مقاومت را خاموش سازند. طی دو سال گذشته کانون‌های شورشی فعالیت‌هایشان را در سراسر کشور افزایش داده‌اند. خواست مردم ایران استقرار یک جمهوری دموکراتیک و کثرت‌گراست».

در پایان، خانم رجوی از جانب مردم و مقاومت ایران کشورهای اروپایی را به اتخاذ این اقدامات فراخواند:

  • «حمایت از کارزار نه به اعدام در ایران و مشروط‌کردن رابطه دیپلماتیک و تجاری با رژیم به توقف اعدام، تروریسم و گروگان‌گیری
  • حسابرسی از سران رژیم به‌خاطر ارتکاب به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت
  • لیست‌گذاری تروریستی سپاه و وزارت اطلاعات و تعطیلی مراکز رژیم و اخراج مزدوران آنها
  • به‌رسمیت‌شناختن مبارزه جوانان و کانون‌های شورشی با پاسداران برای سرنگونی رژیم آخوندها».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1833591-33e2-4bdc-9555-eb76603f8d78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات