728 x 90

پیک ششم؛ بهای گزاف سیاست رژیم در اربعین

افزایش جان باختگان کرونایی تحت سیاستهای جنایتکارانه خامنه ای
افزایش جان باختگان کرونایی تحت سیاستهای جنایتکارانه خامنه ای

رسانه‌های رژیم خبر از اوجگیری دوباره کرونا و احتمال آغار پیک ششم در کشور می‌دهند، آنها یکی از علل عمده این فاجعه را عقب بودن فاحش واکسیناسیون در ایران می‌دانند. اما تقریباً همه کارشناسان حکومتی برگزاری مراسم و راهپیمایی اربعین را به‌عنوان یکی از عوامل مهم وقوع خیز ششم می‌دانند.

روشن است که رژیم برای ادامه تسلطش برای عراق و دست بالا داشتن در برابر رقبای سیاسی‌اش در این کشور به گسیل جمعیت نیاز دارد، حالا اگر قیمتش جان هزاران ایرانی هم باشد، رژیم را باکی نیست!

آخوند پناهیان روضه‌خوان دربار خامنه‌ای ۲۴شهریور ۱۴۰۰ در مصاحبه با تلویزیون رژیم مدعی شد «کرونا در کربلا بعد از تجمع میلیونی کاهش پیدا می‌کند»!

روزنامه سیاست روز وابسته به باند خامنه‌ای با عنوان «دربازگشایی‌ها شتاب‌زده عمل نشود» به‌نقل از یک ویروس شناس و رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی موسوم به بهشتی نوشت: «خطرهای مجدد همیشه وجود دارد در حال حاضر موارد بیماری را در افرادی که در مراسم اربعین رفتند، داریم می‌بینیم یا در افرادی که مسافرت‌های داخلی یا خارجی می‌روند» (سیاست روز۲۴ مهر ۱۴۰۰).

روزنامه همدلی ۲۴مهر نیز به گفته‌های این متخصص استناد کرده و تجمعات اربعین در داخل و مسافران اربعین به عراق را عامل شیوع بیماری در میان مردم دانست، ضمن این‌که بازگشایی‌های شتاب‌زده نیز به گسترش بیماری در میان مردم دامن زده است.

در زمینه عدم رعایت استاندارهای معمولی چک بیماریابی زائرین اربعین از جانب رژیم محمدرضا محبوب‌فر کارشناس حکومتی حوزه سلامت در روزنامه آرمان نوشت: «در این مدت بیش از ۱۶میلیون زائر اربعین در کشور حضور پیدا کردند که تعداد ایرانیان رقم ۲۰۰ تا ۵۰۰هزار نفر تخمین زده می‌شد. در بازگشت زائران نیز حداقل ۵۰هزار نفر اصول قرنطینه و بیماریابی رعایت نشد و هزاران نفر بدون آزمایش به خانه و کاشانه خود گسیل شدند» (آرمان ۲۲مهر ۱۴۰۰).

پیش از این هم همین کارشناس حکومتی در روزنامه همدلی هشدار داده بود: «نظر به این‌که استانهای غربی طی هفته گذشته از قله پیک پنجم عبور کرده بودند، اوج‌گیری دوباره تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان، بی‌ارتباط با پایان مراسم اربعین و بازگشت زائران از مرزهای غربی کشور نیست. شیوع بیشتر ویروس کرونا در استانهای غربی و پخش ویروس به سراسر کشور، سناریوی تازه‌یی از روند انتشار بیماری است که کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت مطرح می‌کنند» (همدلی۱۲مهر ۱۴۰۰).

روزنامه جمهوری اسلامی ۱۲مهر نیز در مورد شیوع کرونا در میان مسافران اربعین به عراق نوشت: «نکته بسیار مهم این است که وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا برخلاف وظیفه‌ای که برای جلوگیری از ایجاد زمینه‌های انتقال کرونا برعهده دارند در برابر کسانی که تلاش کردند ۶۰هزار نفر از هموطنان ایرانی برای راه پیمایی اربعین به عراق بروند، نایستادند. بعداً معلوم شد تعداد مسافران رسمی اربعین ۸۰هزار نفر بودند و در زمان بازگشت مشخص شد ۱۸۰هزار ایرانی به شکل‌های مختلف به عراق رفته و در راهپیمایی اربعین شرکت کردند. این جمعیت، در چند مورد در معرض انتقال ویروس کرونا قرار می‌گیرند که خود راه پیمائی، حضور پر تجمع در حرمها، تجمع در مرزها و فشردگی در هواپیماها و اتوبوس‌ها از جمله آنهاست. افزایش تعداد مبتلایان به کرونا از عوارض طبیعی این تجمعات بی‌حساب و کتاب است کما این‌که یکی از مسئولان بهداشتی خوزستان نسبت به این موضوع هشدار داد و گفت در جریان بازگشت زائران اربعین فاجعه‌یی بزرگ در راه است».

در شرایط کنونی فاجعه‌یی که این روزنامه و دیگر کارشناسان حکومتی در راه بودن آنرا پیش‌بینی کردند دارد به‌وقوع می‌پیوندد و پیک ششم در راه است.

واقعیت این است که خامنه‌ای هم‌چنان به‌دنبال سود بردن از کرونا به‌عنوان فرصت و نعمت برای این است که بتواند حاکمیتش را از زیر تیغ اعتراضات روزانه مردمی و قیام در ببرد. بنابراین پیک ششم محصول چنین رویکرد و سیاستی است.

اما همه نشانه‌ها در کف خیابان‌ها گواه آن است که تاریخ مصرف کرونا برای رژیم سر آمده و شخص خامنه‌ای آن‌چنان آماج خشم‌وکین مردم داغدار و به جان آمده قرار دارد که هر قربانی به‌مثابه بمبی خطرناک در بیت ولایت است.

خیزشها و اعتراضات ادامه‌دار ماهها و هفته‌های اخیر از جمله اعتراضات گسترده معلمان در روز ۲۲مهر در بیش از ۶۴شهر در ۲۵ استان که یک صدا نسبت به ستم و استثمار حاکمیت آخوندی فریاد می‌زدند، نشانه بارزی در اثبات این واقعیت است که آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت و بادی که خامنه‌ای کاشته است، طوفان درو خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd35385c-0416-40ca-89d4-b115ff1df0a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات